Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Er vi klar for en skikkelig blowoff-top?

Neste uke blir gjeldstaket økt? :white_check_mark:
Og Ingen tapering fra FED? :white_check_mark:

1 Like

Noen som har en ticker for å følge utviklingen i europeiske gasspriser?

Edit: Nvm, fant det.

Triple Witching i dag. Kan by på litt bevegelser.

2 Likes

Evergrande får selskap fra andre eiendomsselskap :thinking:

image

2 Likes

Tror egentlig ikke det blir så mye bevegelser her, men at markedet venter på FED neste onsdag.

@GyldeN

Neste uke blir gjeldstaket økt? :white_check_mark:
Og Ingen tapering fra FED? :white_check_mark:

Core CPI 4,0 mot ventat 4,2 (forrige 4,3) YoY. Vi kan etterhvert slå fast at inflasjonen allerede har toppet og at den er på vei ned (se bilde under). Som jeg har poengtert et par ganger tidligere er det stort sett brukte biler som har drevet opp inflasjonen, og nå er det også disse som kommer til drive ned inflasjonen en stund fremover. FED har altså hatt rett hele tiden når de har beskrevet inflasjonen som “temporary”. Skal jeg tippe, så sier jeg at tallet neste sommer er rundt 2, kanskje under.

image

Neste onsdag møtes altså FED, og da har de altså:

  • nedadgående inflasjon
  • mye svakere NFP tall enn ventet
  • spredning av deltavarianten

Men, så fikk vi sterke tall fra FED Philly og retail, og dette øker sannsynligheten for at FED backer litt.

image

image

Så FED onsdag neste uke tror jeg kan gi reaksjoner i markedet.

3 Likes

Helt klart at markedet venter på FOMC. Ingen tapering fra FED med markedet på tåhev og fortsatt dårlig jobbtall

Cpi helt nede på 2 neste sommer er jeg mer usikker/tviler på! Når har FED sine spådommer slått til? Aldri…

1 Like

Tror folk krypto er en hedge for finanskriser?

1 Like

Urettferdig sammenligning mtp tidsperspektiv, men en liten indikasjon? Alt faller med finanskrise, men hvem bouncer hardt etterpå? Bitcoin har vel ingen trackrekord for det scenarioet enda

2 Likes

Litt urettferdig aksevalg for Bitcoin der, men ja alt faller. F.eks. falt Bitcoin 50% mars/april 2020, mens S&P500 falt 10%-20% i samme periode. I grafen over ser det ut som S&P falt mest.

1 Like

Hvordan tror dere markedet reagerer på at DAX30 blir DAX40 på mandag?

Jeg tror det blir positivt, men får se.

En tråd

2 Likes

https://corporate.nordea.com/article/67782/fx-weekly-theres-a-lehman-in-china-every-36-months

Lurer på hvordan det går med @doncic

Different this time?

1 Like

Samme nivå som begynnelsen av covid crashet :see_no_evil:

Well spotted. Det er faktisk eneste tilfellet av de markerte som ikke indikerte en bunn

1 Like

Så åtte av ni ganger put volumet makser ut, så indikerer det en bunn?

1 Like

Stemmer, enten bunn eller bunnformasjon

2 Likes

Her griper dere etter halmstrå, hele perioden er jo et historisk langt bullmarked

1 Like