Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Hva skjedde med DAX da? Forlenget påskeferie?

1 Like

Sier ikke at det blir en kjempekorreksjon men kan definitivt se en tur ned om ikke så lenge.

1 Like

Veldig ofte søker Sp500 mot fib 61.8 når den har brutt opp gjennom 38.2

Tenker kanskje 3 bølger før det snur ned? Så en liten dupp nå først og så siste runde opp før nytt ras

1 Like

Tja, S&P500 klarte ikke å danne en ny, høyere topp. Tror det snur snart.

2 Likes

Ja, orker den ikke gjennom 2814 så er det brudd ned og veldig stor sannsynlighet for 2644 igjen (er et par soner av interesse på veien ned der som kan bli turning point for ny bevegelse opp). Men så lenge den holder seg over 38.2 så er det odds for at den går mot 61.8 på ~2930.

4 Likes

1Q2020 fra JP.Morgan, sjekk side 4 siste avsnitt…

1 Like

2 Likes

Lurer på hvor mange kvalitetsleveår man taper på en depresjon

4 Likes

Har hedget meg med at jeg lever et depressiv liv fra før :wink:

6 Likes

Hmm, blir ikke den hedgen feil vei?:grin:

2 Likes

Hvordan unngå å bli deprimert? Vær deprimert fra før av.

5 Likes

Hadde ikke fått med meg denne, men ser ut til at Minervini har begynt å dele min tanke om at vi ikke får noe lower low.

2 Likes

Bra, vi trenger flere som tror faren er over :wink:

1 Like

Alle tror jo det motsatte, at vi skal lenger ned :wink:

3 Likes

Mnja, jo, er vel equilibrium der nå? Virker som det er 50/50 i allefall. Jeg klarer bare ikke å se at den verste krisen siden 1930 (i følge IMF) bare skal korrigere ned 30% og så rett opp igjen. Time will show.

4 Likes

Amerika går på en stjernesmell, Kina “eier” etterhvert USA da de ikke klarer å betale gjelden sin, og så finner de bare opp ett nytt system så de slipper unna alt til slutt :sweat_smile:

3 Likes
1 Like

Veldig bra artikkel - bet meg spesielt merke i dette:

How bad do you think the economic impacts of this pandemic will be?
In an unrealistically happy scenario, I don’t see how you avoid a pretty steep recession based on all the economic damage that’s already been done. States have just blown through their spending. Schools, the NYC subway. All these institutions are in terrible financial shape.

With super aggressive federal spending in a way that even the Obama administration didn’t want to do, and the Republicans wouldn’t have let them do, just giving money to everyone, maybe we just have a deep recession…with a lot of business failures. That’s still pretty bad.

That’s the good scenario.

The bad scenario is truly scary. You get more of those business failures. You get households in even worse financial situations, a year behind in their rent. The federal government would have to come to the assistance of the states. The states are running out of money. The hospitals are running out of money. We’ve had two big spending bills so far, there’d have to be a third and a fourth and a fifth and a sixth and so on, just to patch things over.

It would still be carnage that you might feel, easily, a decade later. That’s the bad scenario.

Så kan man velge hva man tror vil skje :slight_smile:

6 Likes

Samtidig ligger han short indeks