Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

4 Likes

Too big to fail?

1 Like

Cup and handlerino?

Inverted :eyes:

2 Likes

Som vanlig burde jeg helt sikkert solgt før helgen, men foreløpig er jeg fornøyd med 250% avkastning på denne $SPY salgsopsjonen som jeg kjøpte 19. sept.

Ja dere har lov til å le av meg når S&P500 stiger med 3% på mandag😄

Edit: Dette er ingen stor posisjon forresten.

6 Likes

Mindre gearing og større investering gir mer mening. Utenom det, gratulerer!

1 Like

Takk! Ja, men det er gøy med litt rimeligere opsjoner :cowboy_hat_face:

2 Likes
2 Likes
4 Likes

Bull!

1 Like

The Kiss of Death Signal Just TRIGGERED for the Markets… What Happens Now?

2 Likes
2 Likes

“There’s still time to step back from the edge of recession,” UNCTAD Secretary-General Rebeca Grynspan said. “We have the tools to calm inflation and support all vulnerable groups. But the current course of action is hurting the most vulnerable, especially in developing countries and risks tipping the world into a global recession.”

“We have the tools” … ok ? Hva da? Hvis det ikke er å kutte offentlig forbruk, eller heve renta, hva er “the tools” ?

UNCTAD said rather than increase rates, which will do little to ease shortages of energy and food, policy makers should focus on measures that target price spikes directly, including price caps funded by one-off taxes on the unusually large profits being made by many energy companies.

Ah. Selvsagt. Drep de rike og vellykkede, privatpersoner og bedrifter, og introduserer makspriser på alt. Det løser nok problemet uten utilsiktede konsekvenser :slight_smile:

7 Likes

Ja, samme leksa hver gang før hyperinflasjon…

1 Like

Erdogan er ikke som de andre lederne, det skal være sikkert.

3 Likes

‘Real time’-inflasjon i USA. Ser ut som den er på vei ned i hvert fall, foreløpig ned 1.44% sist mnd.

1 Like

CPIen på torsdag vil forårsake SL raid ene eller andre veien. Pluss for bulls er at ingen må selge, men er man short må man kjøpe for å dekke inn :slightly_smiling_face:

1 Like

Small caps i US allerede lavere priset en under finanskrisen. Så blir det jo spennende å se hva E blir fremover…

8 Likes

Er ikke det ganske bemerkelsesverdig, egentlig? Slike muligheter kan ikke komme mange ganger i løpet av et børsliv.

Spørsmålet er jo om man forventer seg en 2009-resesjon eller en 1987-1993 resesjon…

2 Likes