Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Handlet 50 k Cad / USD i dag 0,7556 stopp 0,7530 og håper på nye runde av Kvantitative lettelse.Da tenker jeg Cad/USD går i 1.0 igjen.Trump må finne på noe for og vinne valget.

Rhoudium har varslet om uro i finansmarkedene ved så godt som alle tidligere tilfeller. I natt passerte vi samme nivå som februar 2020. Jeg solgte meg da ut av alle posisjoner (med unntak av NANO og TRVX) og man vet jo hvordan det gikk.

6 Likes

Hvilket varsel? Mener du nedgangen før nedgangen her?

image

Fra det jeg kan se har den ikke varslet noe som helst annet enn at den falt litt i bildet over tilfeldigvis.

image

3 Likes

Mark er en av grunnene til at trading posisjonen er i cash akkurat nå :+1:

3 Likes

Til tross for coronakrise har investorene åpnet lommeboken for en rekke nye børskandidater i år, ikke minst selskaper med en grønn profil.

Så langt i år har 19 nykommere notert seg på Børsens markedsplasser, og flere er på vei.

Medregnet fem selskaper som enten har sendt søknad eller kunngjort børsplaner i nær fremtid, kan antallet nye noteringer snart nå 24 – det høyeste siden 2007, året før finanskrisen brøt ut.


Bare interessant å få med seg :slight_smile:

2 Likes

Såååååå? :sweat_smile:

Definisjonen på en boble er vel overprisede aksjer, ny rekord i IPO`er og ny rekord i småsparere som putter penger på børs…

1 Like
2 Likes

zoom ut og du ser nok hva jeg mener. ATH i kveld…

Edit, du kan også sjekke prisen på fysisk rhodium om du vil. Har litt lengre track

Edit 2: i tilfelle du er sliten :stuck_out_tongue:
Ps, du må sette på max selv :stuck_out_tongue:

2 Likes

Noen med teknisk analyse av OSEBX nå?

Investtech har svak selg kort sikt, svak kjøp lang og mellomlang sikt.

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100001

Rett opp i morgen eller senest onsdag - alternativt støtte ved 800 ca.

1 Like

2 Likes

image

Ser ut som om vi kan få brudd ned her, det kan ha noe å si for markedet fremover.

Tror det er et bearish signal.

2 Likes

Jeg har fulgt med på FANG-indeksen en stund. Tror 5000 er et teknisk nivå en del ser på. Nå ser det ut som om den ryker/kan ryke, og da kan US-tek gå et stykke lenger ned.



Da følger vel røkla med (sølv og en del krypto)…

Du bør se på DXY også. Er etter min mening hovedårsaken til at indeksene og Krypto tryna i går… :smirk:

Jepp, har sett på den, og den fortsetter opp. Ser mest på USD / EURO, da mesteparten av basketen er Euro, og jeg mener den er teknisk lettere å lese.

1 Like