Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Ny FANG avvisning på 5000… Må vel igjennom snar?

1 Like

OBX ligner mer og mer på en bunnformasjon.

1 Like

I mars falt alt, så steg alt, men nå er bildet mye mer spredd mellom sektorene. Noen er allerede på topp-nivåer, mens andre har falt til krise-nivåer. Tror man får mer ut av å se på hver enkelt sektor nå enn OBX grafen med mindre man handler index. Vanskelig å si hvor man skal herfra totalt sett.

“Markant opp på wall street.”

Jeg ser på kurven.

“Wall Street daller frem og tilbake i samme intervall som siden august…”

1 Like

DXY falt solid tilbake

Gull det motsatte

1 Like

Verdien av penger desimeres

2 Likes

Interessant å se på månedschartet til Trump vs. Biden - på kort sikt har Trump hentet inn noe av forspranget til Biden men klarte ikke helt å knekke 43. Hvis det korrigerer ned igjen for Trumper’n nå så har vi en klassisk dobbeltopp på 43.

Biden på sin side kan skilte med et bullflag på gang, om han klarer å holde seg over 50.

Skulle disse grafene være noenlunde omvendt korrelerte, så kan man også se for seg at Trump kan danne en OHS inn mot november, om Biden ikke klarer å bryte opp fra bullflag formasjonen. Det forutsetter dog at fallet i Trump chartet ikke tiltar.

4 Likes

Synes det er et interessant tidspunkt nå. :slight_smile:

2 Likes

Selv ser jeg 2016 på nytt og tror Trump vil bli gjenvalgt. Har faktisk satt en betydelig sum på et rent bet med 2,9 i odds og så er planen å putte mesteparten av dette på et gearet long-derivat av s&p ettersom jeg tror markedet blir veldig glade for at det ikke skjer noen endringer akkurat nå. Bare finne et derivat som er så giret som mulig men at jeg kan overleve et lite brått fall før det fyker oppover.

2 Likes

Du er ikke han jeg leste om i dag som hadde satset 150k på Trump seier? :sweat_smile:

1 Like

Jeg var kontrær i den forstand at jeg mente Trump ville vinne i 2016. Jeg har liten til ingen tro på en gjentakelse. Det er tilnærmet ingen undecided og målingene er bedre kalibrert vs. forrige valg.

Derimot er valget (uansett utfall) en trigger for politisk kaos som følger av ekstrem polarisering i et de facto fucked-up land sosialt / økonomisk. Hver tredje velger på begge sider mener vold er legitimt dersom den andre siden vinner - for å nevne noe.

Om uroligheter får stor innvirkning på indeks er et annet spørsmål. MS Too-Big-To-Fail er etablert for lengst med uendelig penger. Biden eller Trump, ingen vil stå til ansvar for krakk.

1 Like

Nei det var ikke meg, har bare litt over halvparten av det der inne

1 Like

Jeg burde vel presisert at jeg vet dette er hundre prosent idiotisk, men jeg behøve et par slike bets i året for å blåse ut litt steam og som en lottokupong. Har det meste av mine verdier i kjedelige indeksfond og jeg tjener veldig godt i arbeidet mitt, så jeg har råd til å tape alt dette.

Men om matten min ikke er helt feil så vil jeg med gevinsten fra trump-seieren geare meg opp til et par millioner i et derivat og håpe på det beste. Så skal det sies at denne investeringen har vært særdeles morsom å følge med på, man skal ikke glemme moroa den kvelden med 12 timers livekommentatorer og analyser og drittslenging på tv. Har tatt fri fra kontoret 4. november for å se om jeg har sjans til å fange opp trender i en av hovedindexene og få plukket et godt derivat.

Må da være andre som har like dustet ideer som dette? Det,kommer til å bli en heftig natt til den 4, og så trekkes det et lodd til slutt med et så høyt gearet derivat som mulig. Så det gjenstår litt research mtp åpningstider av den svenske derivatbørsen og når de geares på nytt pga tidsforskjellen til amerikanske børser, skal man satse på en to-dagers flyt og ta en mini long eller gønne på med superturbo? Idiotisk å ha satt seg opp for det her over 6 måneder for å tape alt grunnet du velger feil derivat til feil tid. Det er åpenbart et par huller i teorien min som må tettes . Men igen som har noen innspill til hva de ville gjort om de hadde 200k som kun skulle brukes på et YOLO-bet med et gearet derivat, men minimert risk så mye man kunne.

3 Likes

Stygg trend :stuck_out_tongue:

2 Likes

Oslo børs er grisesvak idag også syntes jeg.

3 Likes

Not pretty, tenker vi skal teste 3200 nå.

1 Like

Obx ned 8% på et par uker.

3 Likes

Er oljeprisen frakoblet OSE nå? Synes at det har vært flere tilfellen i det siste der olje synker mens OSE stiger. Som i dag så er olje ned ganske kraftig med ca 3,7% mens Nordnet tror at børsen skal åpne opp 0,6…

1 Like