Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Nok pleier følge oljeprisen og da blir alle aksjene på ose billigere selv om aksjekursen i nok står stille

2 Likes

Jeg ser den, men dette må da være et nytt fenomen. Det er ikke slik at OSE har gått ned de siste årene når oljeprisen har steget. Eller for den saks skyld, de siste halvåret når oljen har gått fra 20 til 40 så har OSE reagert på lignende måte.

Aksjemarkedene generelt har jo hatt en viss korrelasjon mot oljepris de siste årene

1 Like

Over 3400 igjen! Burde egentlig komme over forrige topp på 3547 for at det er skikkelig bull. Akkurat nå så ser det ut til at det kan utvikle seg til et symmetrisk triangel, mao et konsolideringsmønster. Hvis det er tilfellet brytes ikke 3587/3200 før mot slutten av desember/januar.

2 Likes

OSEBX vs US500 (S&P futures)

1 Like

OBX tester 200ma fra undersiden og er under 20 og 50 ma.

1 Like

Trenger brudd opp forbi ATH for å bekrefte brudd på triangelet. :slight_smile:

1 Like

image

image

image

1 Like

Fin nyhet om vaksinen og umiddelbar reaksjon:

1 Like

https://www.cnbc.com/2020/11/15/asia-forms-worlds-biggest-trade-bloc-excluding-us.html

Interessant i forhold til at USA ikke bare jobber mot Kina, men Kina får og med seg andre på sin side.

1 Like

Skal vi ingnorere alt som skjer kortsiktig og bare prise inn tiden etter vaksinering.

OSEBX brudd over 900 idag? Opp til motstand på 950 og Ny ATH før nyttår (bunn av en tidligere trendkanal) ?

Kan noen tekniske kjøre en analyse :blush:

1 Like

FEDs inngripen er uten sidestykke, noe som ikke er et spesielt nytt fenomen. Selvsagt er det penger å hente her, men det gjelder å vite når nok er nok for alle som er slave av markedet.

Enkel og grei artikkel, selv om skribenten gjerne har litt lite pondus.

Førstnevnte sett i sammenheng med følgende lenke danner ikke et spesielt bra bilde av hva som blir av en potensiell frisk økonomisk innhenting.

Litt kjøtt på beinet angående QE siden 2008

Selvsagt vet man aldri hva som kommer, men fra mitt enkle ståsted ser det ut som at rentene holder seg lave, lenge. Dette satt i perspektiv kan også tyde på at økonomien faktisk ikke tåler høyere renter med mindre inflasjonen blir historisk høy.

Eneste organiske veksten i US økonomi blir hos FED…

4 Likes

Liten titt på indekser:

SPX ser ut til å ville bryte opp mot 4 000 hvis det kommer nyheter om pengetrykking eller stimulus.

OSEBX har tre ganger siden bunnen i mars hatt rally i 3 uker (dagschart/ukeschart):

Jeg ser for meg at indeksen enten går inn i konsolideringsfase, eller faller ned fra midten av denne uka, eller fra og med neste uke. Skal vi utfordre ATH i år ? Jeg er kanskje litt skeptisk, men det er jo ikke umulig med lave renter.

7 Likes

Hvorfor er denne posten fra april fortsatt nederst i tråden? @pdx

Edit: skjermbikde

1 Like

Er en bug, jeg og mods må fjerne de manuelt når de dukker opp, så fint at dere sier fra :slight_smile:

2 Likes
2 Likes

Trykkes litt ja…

1 Like

Gikk litt fortere enn jeg trodde, ATH idag ?

1 Like

USA ender nok opp som bananrepublikk. Noen som vet om gode Kina fond, evt. statlige obligasjoner man kan skaffe på Nordnet?

2 Likes