Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Håper alle har lagt sjetongene på svart :+1:

2 Likes

Ikke akkurat en krise? I hvert fall ikke noe å kjøre lockdown for.

1 Like

Man ser jo en andre bølge i hele Europa, men den har vesentlig lavere dødelighet i og med at testingen har økt. Behøver ikke noe lockdown når det ser sånn ut.

Her er Frankrike.

1 Like

Må jo i tilfelle være hvis det er mange som behøver behandling og man er helt avhengig av å bremse smitten for at alle skal kunne få behandling. Da anser jeg at det er greit med strenge tiltak i en begrenset periode.

1 Like

Til inspirasjon.
Fortsetter diskusjonen fra Makro, indeks, valuta 2:

Begynner se sterkt ut. Cashout nå høyere enn innsats. Måker det i mini long sp500 gearet så høyt jeg får tak i på nordnet i morgen tidlig. Effektivt gearet opp fra ca 30k til rett under 3 mill på en mini long sp500 og trekker et loddi morgen. Har nok ost og portvin til å ta meg gjennom natten.

1 Like

Visste ikke at de hadde minifutures på Nordnet som har 10x gearing?

Du får en spennende dag vertfall💸

De kan jo variere, men var opp til 30 i går kveld. får fiske ved åpning. økte beholdningen min på trump win hos betsson ut over natten og drar inn rimelig grei gevinst om det nå bare blir avsluttet.

edit: er 40x short og 13x long som ser ut til å bli tilbydt ved åpning.

Bare å LASTE OPP BULL i morgen

9 Likes

Er ikke så sikker på at vaksinene er testet grundig nok… Kort sagt blir jeg ikke av de første som vaksinerer meg!

1 Like

Litt i samme leir. Tar vaksine - etterhvert når ting er litt utprøvd. Synes det er spenstig at man vil vaksinere befolkninger i hele land etter tidenes hurtigprosess for å lage vaksine.

2 Likes

Man får se an situasjonen når alle de som ønsker seg vaksine har fått sine doser - kanskje trenger ikke vi andre utsette oss for den risikoen hvis det allerede har dempet det høye trykket på helsevesenet.

1 Like

0.8% unna 1000 for Oslo børs da :slight_smile: får se om den ryker idag

2 Likes

Screenshot 2021-01-28 at 19.51.45

Stimulipakkene under Biden har enda ikke rullet ut. Så kan godt hende :man_shrugging:

70-90 dager med bull nå

3 Likes

Jeg mener ikke all verden rundt hvor indeksene skal. Det eneste jeg har slått meg til ro med er at krakket ikke kommer i all den tid uendelig penger og ditto garantier.

Hva tenker dere om OSE vs. de andre ADHD-indeksene, særlig over dammen (og til dels DAX) - er det slik at OSE skal alltid følge dem ned, men aldri holde seg bedre og/eller stige mer?

Satt veldig på spissen ^

OSE er som en lekk luftmadrass i forhold til andre land.

Vi kan ikke være best i alt…