Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

… wow, det er jo nesten signifikant på en eller annen måte.

Mer interessant:

image

Renten holdes nede fordi FED kjøper opp boliglånrelaterte obligasjoner.

Hvem skulle trodd det var nødvendig når man kjører på med stimulus og lockdown samtidig? :slight_smile:

2 Likes

Blir nok stengt i Suez en stund til :flushed:

2 Likes

Welcome to the US !

Neida! Løs nå. :slight_smile:

1 Like

Noen som sa inflasjon?

2 Likes

Jenssen gir et eksempel på hvordan det kan foregå.

– La meg si du er en kjent kunstner og lager en NFT. Jeg er en kunstinvestor og kjøper den av deg, samtidig som jeg har en del penger. Da kan jeg lage noen falske auksjoner, og kjøpe den av meg selv for en veldig høy pris. Også: Oi! Nå skriver pressen om det, nå har det fått en helt annen status. Da kan jeg prøve å selge den på nytt etter at jeg har hypet det.

3 Likes

Er det ikke mer spekulasjon enn inflasjon? Tror ikke det er på digitale kattetegninger laget av avdankede celebriteter man måler inflasjon primært.

1 Like

At penger flommer inn i tull og tøys som dette er et sikkert tegn på inflasjon. Det er altfor mye penger i omløp. Alle aktivaklasser (gull, sølv etc.) som kan manipuleres, manipuleres. Kunst er vanskelig å manipulere.

1 Like

Ikke noe nytt men :exploding_head:

Cpi tallene for april (som viser målingene i mars) blir spennende!

3 Likes

:rofl::rofl:

7 Likes

Hentet fra Financial Industry Regulatory Authority sine nettsider. Men elsker å handle på margin i US :slight_smile: Legger ved en historisk trend og en litt kortere.

2 Likes

Hør hør! Veldig bra tråd :+1:

2 Likes

Tldr

As a fund, we are long high-quality gold & silver high-quality miners.

With exceptionally strong fundamentals, this is where the real growth/value opportunity lies ahead.

2 Likes

Bunnen i 2020 mot i dag? :sweat_smile:
Er vel meir interessant å sjå på precovid prisar IMO.

1 Like

10 ganger over estimatet! :exploding_head:

2 Likes

Får håpe det var nokon som brukte stimuluschecken i Mars til å betale ned på kreditten ^_ ^

1 Like

Hvilket fond er dette?

1 Like

Noen er bull.
hmm inflasjon på 4 - 5 %

https://www.cnbc.com/2021/04/08/jeremy-siegel-says-stock-market-could-go-up-30percent-before-boom-ends.html

3 Likes