Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

3 Likes
2 Likes

Potentiel bull trap?

4 Likes

Aner ikke, jeg leser bare det som står i artikkelen og er vel ikke helt enig i at det er så mange billige aksjer om dagen…

3 Likes

Slike artikler gjør meg bare mer sikker på at vi snart nærmer oss en lokal topp. Skal snart posisjonere meg for bear.

10 Likes

Er ikke bra nå verden er nesten nedstengt og børsene går opp, alt har vel en grense tenker jeg :slight_smile:

2 Likes

Helt enig. Kan tolkes som at de store gutta skal sikre litt gevinst og vil ha andre til å kjøpe mens de dumper… :slightly_smiling_face:

Samtidig, de snakker om 12-18 mnd perspektiv i artikkelen, og så lang horisont har ikke jeg :sweat_smile:

4 Likes

God beskrivelse i den videoen! https://t.co/FHutYeSJqD

1 Like

Også denne, ingen snakker om bearmarket, alle på fomo toget tjotjo…

2 Likes

Så den og tenkte det samme. Jeg ser ikke for meg noen av bokstavene, men en saksete nedoverkurve til 1800 på S&P.

Ganske bullish dette chartet :smile:

Når kommer første Bank krise overskriften i media?

• Blir ingen finanskrise, FED fikser biffen. Snart ath.
  • Ila April
  • Mai

0 stemmegivere

Forrige gang chartet så ut som nå var i 2009 når finanskrisen var over og markedet var på vei opp? Eller hadde du et annet poeng?

2 Likes

Dette scenarioet (som jeg ser på som sannsynlig) er ikke priset inn

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-12/fed-s-kashkari-says-u-s-may-face-18-months-of-rolling-shutdowns

2 Likes

Du tror ikke det kommer noe behandling eller vaksine de neste 18 mnd? Konsensus på vaksine er 18 mnd, mye pga safety, men hvis du er i risikogruppen, så er vel risk/reward ved å få en tidlig vaksine det god? Så åpner samfunnet igjen mye tidligere. Tenker at noe slikt kan være på plass til høsten. Så kan de som er utsatt få en bedre prognose en 5-15% sjanse for å dø.

Det spesielle her vs diverse vanlige vaksiner er at den er poengløs for store deler av befolkningen. Ikke som smallvpox, tuberkulose, etc.

Så mindst 4-6 mdr. med lukkede butikker og/eller ekstremt svag omsætning uden at dette har betydning for BNP eller kvartalsregnskaberne?

Jeg er på linie med de øvrige stemmer om, at det her er et tog, der er på vej ud over kanten med pænt mange mennesker. Jeg tipper en vending i markedet grundet den svært store diskrepans mellem selskabernes indtjening og vurdering.

QE infinity? Hvor useriøst bliver det?

5 Likes

Selv i best case er problemet at det tar tid å skalere opp produksjonen til det antallet som er nødvendig, også selv om man bare gir det til risikogrupper. Man kan så klart pøse på med penger i potensielle kandidater, så de er klare til produksjon når resultatene kommer inn, men er usikker på om man velger å satse så mye på usikre kort. Så er også spørsmålet hvor åpent samfunnet vil være hvis man i 8 måneder har fått beskjed om å stenge seg inne for å unngå viruset og så plutselig får beskjed om å oppføre seg som vanlig igjen uten vaksine (om man ikke er i risikogruppe). Det er også forskjell på hvor mange som selv anser seg som risikogruppe og de som samfunnet mener risikogruppe, mange gråsoner. Mange kanskje ønsker å ta vaksinen selv om de ikke er i risikogruppen så her det potensielt mange vanskelig problemstillinger.

Her er det f.eks en kandidat som kan komme tidligere, men veldig mye som skal klaffe og det er jo ikke akkurat objektiv informasjon fra den som leder utviklingen

Manufacturing the millions of vaccine doses necessary could take months. Gilbert said she’s in discussions with the British government about funding, and starting production before the final results are in, allowing the public to access the vaccine immediately if it proves to work. She said success by the autumn was “just about possible if everything goes perfectly.”

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-11/coronavirus-vaccine-could-be-ready-in-six-months-times

3 Likes

Bill Gates har jo sagt seg villig til å finansiere dette for enkelte vaksinekandidater i USA, så en mulighet er at hun ønsker at lignende støtte skal gis i UK. Da er det jo logisk at man skryter av hvor bra det går, for - enten går det bra og hun får rett, eller så går det dårlig og da er det irrelevant.

1 Like

Hørte en morro analogi om funny money i US i dag.

Når du har en heroinmisbruker (US) du skal redde, er korrekt behandling mer heroin (kreditt)?

2 Likes

Metadon tenker jeg

3 Likes