Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Dollaren gÄr i hvert fall opp kraftig

nei, en fĂžlge av regelendringer i USA

tradertull. gÄr ned igjen 100% ventet og dermed allerede priset inn

1 Like

Hvis du sier alt du tenker, sÄ hadde innlegget sikkert gitt mening. :slight_smile:

Ja jeg mente at startskuddet blir fÞrst ved neste heving. Fordi denne renteoppgangen kommer som fÞlge av regelendringer og ikke av inflasjon. SÄ derfor blir det feil Ä kalle akkurat dette vedtaket startskuddet for en eventuell normalisering. Som forÞvrig vil ligge pÄ 3-4% og ikke pÄ 5-6% som historisk.

1 Like

Hvis den «risikofrie» renta gÄtt fra 2% til 4% mÄ aksjer levere rundt 6% avkastning. Tror det kan fÄ det til Ä gÄ bÞlger gjennom aksjemarkedet.

Ta det helt med ro. De europeiske landene og USA kommer til Ă„ starte med stor pengetrykking for Ă„ inflatere seg ut av gjeldsproblemene.

Renten kommer opp!

1 Like

Skal jeg vÊre helt Êrlig sÄ tror jeg ingen av oss her inne kan spÄ hva som vil skje og heller ikke forutse konsekvensene. Tror det er lurt Ä vÊre Äpen for flere scenarioer og tilpasse seg det som skjer

Ca samme som Norge.

Ellers tror jeg det er ogsÄ lurt Ä se pÄ trendene pÄ valuta og indeks. Dollar trender opp, og aksjer trender opp. Gull ned. Olje pÄ vei til Ä komme opp og ut av bunnformasjon.

1 Like
3 Likes

Dagen etter at USA satte opp renta si sÄ ser vi fÞlgende:

.
.
.

Spennende punkt for OSEBX, blir det brudd opp her nÄ kan vi fÄ en short skvis. GÄr inn i det som tradisjonelt sett er en sterk sesong nÄ.

3 Likes

Men sitter virkelig folk massivt short pÄ hovedindex-nivÄ nÄ??

Har sikkert gÄtt noen stop losser som har vÊrt med Ä ta oss opp hit. Men ja, mye kapital ligger fortsatt short selv om det har falt siden bunnen.

1 Like

Jammen meg en lang og solid opptur fra kinasmellen nÄ:

Blir det for seigt Ä komme seg gjennom 700 nÄ?

2 Likes

Derivater ja

1 Like

Ser ut som rally pÄ bÞrsene i hvert fall. Det er vel en trygg havn nÄr penger blir verdilÞse.

2 Likes

3 Likes

TrÄden startet med litt valutasnakk. Noen som har noen formeninger om USD/NOK nÄ og fremover?

Jeg tror USD er for dyr, men det er ren synsing. :slight_smile:

1 Like

SĂ„ litt pĂ„ chartet nĂ„ og ser helt nĂžytralt ut. Vanligvis har jeg et synspunkt, ikke alltid rett, men her kan man like gjerne kaste kron og mynt - eller “flip a dime” hvis du tror pĂ„ dollaren.