Dollaren gÄr i hvert fall opp kraftig
nei, en fĂžlge av regelendringer i USA
tradertull. gÄr ned igjen 100% ventet og dermed allerede priset inn
Hvis du sier alt du tenker, sÄ hadde innlegget sikkert gitt mening.
Ja jeg mente at startskuddet blir fÞrst ved neste heving. Fordi denne renteoppgangen kommer som fÞlge av regelendringer og ikke av inflasjon. SÄ derfor blir det feil Ä kalle akkurat dette vedtaket startskuddet for en eventuell normalisering. Som forÞvrig vil ligge pÄ 3-4% og ikke pÄ 5-6% som historisk.
Hvis den «risikofrie» renta gÄtt fra 2% til 4% mÄ aksjer levere rundt 6% avkastning. Tror det kan fÄ det til Ä gÄ bÞlger gjennom aksjemarkedet.
Ta det helt med ro. De europeiske landene og USA kommer til Ă„ starte med stor pengetrykking for Ă„ inflatere seg ut av gjeldsproblemene.
Renten kommer opp!
Skal jeg vĂŠre helt ĂŠrlig sĂ„ tror jeg ingen av oss her inne kan spĂ„ hva som vil skje og heller ikke forutse konsekvensene. Tror det er lurt Ă„ vĂŠre Ă„pen for flere scenarioer og tilpasse seg det som skjerâŠ
Ca samme som Norge.
Ellers tror jeg det er ogsÄ lurt Ä se pÄ trendene pÄ valuta og indeks. Dollar trender opp, og aksjer trender opp. Gull ned. Olje pÄ vei til Ä komme opp og ut av bunnformasjon.
Spennende punkt for OSEBX, blir det brudd opp her nÄ kan vi fÄ en short skvis. GÄr inn i det som tradisjonelt sett er en sterk sesong nÄ.
Men sitter virkelig folk massivt short pÄ hovedindex-nivÄ nÄ??
Har sikkert gÄtt noen stop losser som har vÊrt med Ä ta oss opp hit. Men ja, mye kapital ligger fortsatt short selv om det har falt siden bunnen.
Jammen meg en lang og solid opptur fra kinasmellen nÄ:
Blir det for seigt Ä komme seg gjennom 700 nÄ?
Derivater jaâŠ
Ser ut som rally pÄ bÞrsene i hvert fall. Det er vel en trygg havn nÄr penger blir verdilÞse.
Jeg tror USD er for dyr, men det er ren synsing.
SĂ„ litt pĂ„ chartet nĂ„ og ser helt nĂžytralt ut. Vanligvis har jeg et synspunkt, ikke alltid rett, men her kan man like gjerne kaste kron og mynt - eller âflip a dimeâ hvis du tror pĂ„ dollaren.