moving averages i alle sine former, mcginley dynamics. parabolic sar, alle er fine Ä ha i verktÞykassa. gold og death cross opplever jeg som veldig upÄlitelige, i beste fall lagging. (de er verdt nÄ notere fordi sÄ mange er opptatt av dem)
Noen som gidder ta en 3-4 setninger hvor en begynner med Ä sette seg inn i makro bevegelser? hva fÞlger dere med pÄ? store indexer? Er det noe enkle ting du kan peise inn i et chart og se korrelasjon og lÊre litt?
hmm, fant mye bra lenger opp her. (macro tourist)
PÄ generelt grunnlag sÄ er Trump (tilsynelatende) en klovn. Men jeg synes det et tÞft av han Ä kjÞre sÄ hardt mot kineserne, og mÄten han driver pÄ er jo som en drittunge. De har alt Ä tjene pÄ Ä bli enige og det kommer ett kompromiss som sender finansene videre i taket. (tror jeg). Da tror jeg det settes nye rekorder.
Osebx er sterkt korrelert med S&P, sÄ hvis den krÊsjer etter at OSEBX stenger for dagen, sÄ vet du hvordan Osebx Äpner dagen etter
Kineserne taper penger som fy pÄ denne handelskrigen, men samtidig har de lett for Ä legge skylden over pÄ Trump, og la de se ut som om det er han som fremprovoserer en unÞdvendig krise i markedene. Kan gi utslag for 2020 valgene, der de potensielt fÄr en blidere president som samarbeidspartner de kan re-forhandle gunstigere avtaler enn om Trump blir gjenvalgt. SÄnn sett kan de velge Ä ofre en del nÄ, men ogsÄ forsÞke Ä fÄ en gunstigere fremtid. Vinner Trump, sÄ sitter de med halen mellom beina, og USA vil tordne godt frem forbi Kina igjen. Og hva er vel velstanden til det Kinesiske folket for styresmaktene der? De har neppe noe de skulle si der desverre.
Forventer at det blir en ny forsinkelse, med Ăžkte tariffer etc. Media vil slakte Trump som vanlig, og framstille han som bĂžlle etc. Skal Trump vinne 2020, mĂ„ han vinne en solid avtale med Kina, og fremstĂ„ som en âgets shit doneâ-president, som tĂžr Ă„ ta balletak pĂ„ de som ypper seg pĂ„ USA. All negativ omtale og kortsiktig âĂžkonomisk kriseâ vil vĂŠre verdt det om det setter USA pĂ„ rett kjĂžl igjen. Han har heller ingenting Ă„ tape sĂ„ lenge USA gjĂžr det bedre enn Kina i denne handelskrigen, og kan dermed tĂ„le Ă„ sette trykket opp ett hakk. Jo mer smerte han pĂ„fĂžrer, desto flere krav kan han slenge pĂ„ bordet etter hvert og kan dermed lande en saftigere avtale som vil fortrylle velgerne til Ă„ stemme han inn igjen. Samtidig, om Kina tĂžr vente til 2020 sĂ„ dukker det garantert opp kandidater med campaign promises om Ă„ avslutte handelskrigen etc. fra demokraterne, som lett kan blĂ„se opp handelskrigen med pessimistiske toner i media mot Trump for Ă„ skremme velgerne.
Dette synes jeg var interessant lesning pÄ morgenkvisten. Jeg deler gjerne.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-05-10/a-short-seller-bets-it-all-on-a-spectacular-market-crash?utm_content=markets&utm_medium=social&cmpid%3D=socialflow-twitter-markets&utm_source=twitter&utm_campaign=socialflow-organic
Interessant artikkel! Passer kanskje bedre under makro / indeks trÄden
Then thereâs his wager that autocallables, complex equity-linked securities that aim to generate regular income for their buyers, are going to collapse and volatility will soar. Investors hungry for yields have piled into autocallables, artificially suppressing stock market instability. This, he says, is âunsustainable and will end badly. Iâve seen it twice, three times even. And it feels so close to that inflection point. Everyoneâs in the same trade.
China Is Armed With Powerful Market Weapons in Duel With Trump
Snuoperasjonen kommer ettter at utenriksminister Steven Mnuchin uttalte at handelssamtalene med Kina hadde vÊrt «konstruktive», skriver CNBC
CFD, sÄ kommer an pÄ hvordan den er strukturert. VIX - volatility index. SÄ volatilitet er ned? forstÄr ikke sÄnne produkter, sÄ jeg tar ikke i dem
addit: og om det er god dag mann Þkseskaft og noen ler, sÄ er det lov, jeg har ikke peil pÄ makro indekser eller alskens kontrakter
Trump knuser kineserne og sender USA til himmels. Neste stopp EU.
Peter Warren fÞlger mye med pÄ vix, sÄnn 13-16 er vel et ganske balansert leie, over 20 turbulent, 10 sÄ er det stille fÞr stormen
det bli litt sÄnn etter sol kommer regn. Eller som jeg ser det. etter store candlestick kommer smÄ candlesticks. men noterer meg hva og hvorfor
Merkelig nok sÄ sa han dette rett etter klokken 12 i USA litt etter Liu forlot samtalene.
Men sÄ at CNBC brukte dette som grunn mange timer etterpÄ nÄr det gikk i pluss.
Jeg tror markedet bestemte seg for at de rekker ett siste rally fÞr det krasjer hvis ting ikke blir lÞst. Det er tross alt flere uker til ting fÄr effekt, opp mot en hel mÄned.
Jeg hadde forsÄvidt ogsÄ tegnet meg opp en trendkanal etter at nedgangen startet, og den ble testet i begge retninger i dag.
Satser pÄ at den brytes fÞr Äpning mandag hvis vi skal opp mer.
Det er vel status nÄ.
En alternativ mĂ„te Ă„ tolke situasjonen pĂ„ er at ikke Kina var âbeaten so badlyâ men at USA forlangte for mye.
SÄnn umiddelbart er det vel ikke pÄ noen mÄte sikkert at dette fÞrer til noen nedgang. Det tar jo tid fÞr kranglingen fÄr effekt pÄ hele Þkonomien selv om mange tror det vil skje. SpÞrsmÄlet er kanskje mer hvor mye av oppgangen priset inn en snarlig avklaring som nÄ ikke ser ut som vil skje pÄ kort tid.