Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Citigroup’s Panic/Euphoria model hit panic levels after a massive drop in stock prices last month, says Tobias Levkovich, the bank’s chief U.S. equity strategist.

This indicates “high probabilities of making money (with average 18% upward moves looking out 12 months),” Levkovich says.

3 Likes
  • Private payrolls rose by 271,000 in December, smashing Reuters estimates of 178,000, according to an ADP/Moody’s report.
  • The gain was the highest since February 2017 and brought the monthly average for 2018 to 203,000.
  • The report comes amid worries that the U.S. economy is slowing.
2 Likes

At danskene fÄr betalt for Ä bruke strÞm er vel nytt? :roll_eyes:

Hva tenkes det om fallet i USA i dag? Vil det tilta, eller er det overdrevet basert pÄ frykt?

Vad jag förstÄr Àr det apples reducerade intÀktsprognos som skall bÀra mycket av skulden. Inte bara Apple sjÀlva som pÄverkas av detta utan Àven tillverkare av komponenter som AMD & Nvidia.

SvÄrt att spekulera vidare i effekterna utav detta, vi fÄr vÀnta & se

1 Like

SmÄrÞdt i dag ogsÄ der borte, tipper OSE fÞlger etter inn mot helgen om ikke nyheter kommer

SmÄrÞdt var litt vel forsiktig sagt. OSE fÞlger nok etter, men olje er i hvert fall opp.

Min synsing sier at det sikkert er pÄ tide med en lengre korreksjon men disse tallene burde gjÞre markedet mer optimistisk (sÄ lenge man kan stole pÄ dem):

Volatilt blir det (trolig) uansett fremover.

Jeg ser fÄ til ingen grunner til en lengre korreksjon, eller resesjon i 2019.

Det sagt, inntil Brexit, handelskrig og rentebane er mer avklart blir det humpete.

Slik sett er jeg enig med @anon80503862 som mener at det er stĂžrre sjanse for store svingninger til og med februar, enn derfra og ut Ă„ret.

NÄ er det usikkert fordi det er usikkert. Mye cash avventer avklaringer fÞr de (eventuelt) gÄr inn igjen (eller andre steder).

2 Likes

NÄ har det falt mye pÄ kort tid, tror indeks kan bounce litt her nÄ

1 Like

Nasdaq opp over 4% i Þyeblikket, fÄr hÄpe at den gode stemningen holder seg gjennom helgen!

4,6 nÄ, ganske sykt med tanke pÄ at det ikke var noe annet enn dommedag i media i gÄr. Her forandrer markedet seg raskt.

1 Like

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Forvalter-Dette-kan-utloese-et-siste-push-i-markedet

Ăžnsker Ă„ selge seg ned pĂ„ en siste “topp”

Jepp!
Jeg tror dette er veldig utbredt faktisk. SÄ selv om det kan virke som mange er bearish, sÄ er de fremdeles sterkt inne og leter etter en utgang. De er ikke ute og vil inn.
Det kan jo bli en selv oppfyllende profeti det der, men nÄr sÄ mange tror de vil fÄ en sjanse til, sÄ begynner jeg Ä tvile pÄ at man skal fÄ vÊre sÄ heldig.
SÄnn det er nÄ er jo det omtrent kun Kina avtale/nyheter som kan vÊre sterkt positive, da markedet sÄ ut til Ä overdrive noe fryktelige uttalelsene til Powell slik at det nÄ er priset inn ingen hevelser i 2019, men kun i 2020. Samtidig som sjansen for kutt er stÞrre enn Þkning i 2019. SÄ man har allerede tatt ut svÊrt mye av oppsiden her.
Jeg tror det skal svĂŠrt mye til fĂžr man faktisk begynner Ă„ kutte, sĂ„ det vil ta tid fĂžr man faktisk ser “action” fra FED, men nĂ„ er kraften til uttalelser i stor grad brukt opp.

Jeg tror egentlig ikke at vi vil se over 2600 S&P500, ikke over et betydelig tidsrom, i et volatilt marked som nÄ kan jo alt skje, Trump kan finne pÄ Ä skryte pÄ seg suksess nÄ som booster markedet midlertidig. Det har han gjort flere ganger nÄ, men sÄ har det vist seg at Kina ikke er enig eller det er usant det han sier

Jeg er ekstremt tvilsom til noen avtale med Kina, men registrerer at ganske mange har troen. Jeg er enig med Chen at det vil da representere en solid salgsmulighet, siden oppgangen vil vĂŠre kun midlertidig.

Jeg vurderer faktisk nÄ Ä begynne med Mini Futures for Ä tjene penger pÄ trading, dvs fra motstand til stÞtte. Opsjoner er for dyrt priset nÄ syntes jeg for at det er verdt risikoen.

Er ikke Äpenbart for meg nÞyaktig hva som vil dukke opp som fÞrer til nedgang helt i nÊrmeste fremtid. Men det kommer flere ting i januar jeg tror vil fÞre til enda mer nedgang. Spesielt FED mÞtet hvor de ikke blir vÊre duete nok tror jeg er veldig viktig. Samt earnings season som vil begynne, nÄr de vil justere ned forvetningene til 2019 og kanskje skuffe pÄ Q4 tallene. Brexit, Kina prat osv skjer jo ogsÄ. SÄ det er mye rart som kan skje fremover, men jeg er ikke positiv til at det skal gÄ videre opp, utenom bouncer pÄ veien ned.

Fra Hedgeye i dag.

INDEX BUY TRADE SELL TRADE PREV. CLOSE
UST10Y (BEARISH)
10-YEAR U.S. TREASURY YIELD 2.82 2.56 2.70
SPX (BEARISH)
S&P 500 2,370 2,593 2,549
RUT (BEARISH)
RUSSELL 2000 1,265 1,419 1,405
COMPQ (BEARISH)
NASDAQ COMPOSITE 6,222 6,925 6,823
XLU (BULLISH)
UTILITIES SELECT SECTOR SPDR FUND 51.31 53.90 52.41
VNQ (NEUTRAL)
VANGUARD REAL ESTATE ETF 71.90 77.80 75.05
XLI (BEARISH)
INDUSTRIAL SELECT SECTOR SPDR FUND 60.58 66.96 65.68
XLE (BEARISH)
ENERGY SELECT SECTOR SPDR FUND 54.19 61.65 60.76
SSEC (BEARISH)
SHANGHAI COMPOSITE 2,450 2,554 2,526
NIKK (BEARISH)
NIKKEI 225 INDEX 19,254 20,584 20,204
DAX (BEARISH)
GERMAN DAX COMPOSITE 10,341 10,890 10,747
VIX (BULLISH)
VOLATILITY INDEX 18.01 36.05 21.40
USD (NEUTRAL)
U.S. DOLLAR INDEX 95.10 96.75 95.23
EURUSD (BEARISH)
EURO 1.13 1.15 1.14
USDJPY (BULLISH)
JAPANESE YEN 107.09 111.17 108.68
GBP/USD (BEARISH)
BRITISH POUND TO US DOLLAR 1.25 1.27 1.27
CHF/USD (BEARISH)
SWISS FRANC TO US DOLLAR 1.00 1.02 1.02
WTIC (BEARISH)
LIGHT CRUDE OIL SPOT PRICE 42.49 49.55 48.52
NATGAS (BEARISH)
NATURAL GAS SPOT PRICE 2.71 3.60 2.94
GOLD (BULLISH)
GOLD SPOT PRICE 1,262 1,298 1,289
COPPER (BEARISH)
COPPER SPOT PRICE 2.56 2.70 2.63
CORN (BEARISH)
CORN SPOT PRICE 371 386 382
AAPL (BEARISH)
APPLE INC. 140.16 153.27 147.93
AMZN (BEARISH)
AMAZON INC. 1,339 1,654 1,629
FB (BEARISH)
FACEBOOK INC. 123 141 138
GOOGL (BEARISH)
ALPHABET INC. 985 1,099 1,075
NFLX (NEUTRAL)
NETFLIX INC. 232 322 315
TSLA (BEARISH)
TESLA INC. 289 347 334
XBT (BEARISH)
BITCOIN 3,395 4,265 4,033

Edit:
SÄ slik jeg ser det er dette allerede en god salgsmulighet, den bouncen som kom pÄ fredag og som fortsetter muligens i dag. Skummelt hÄpe pÄ mer.

1 Like

Han nevner ikke hvor lenge dette siste “pushet” kommer til Ă„ vare, og sier bare at de kommer til Ă„ kjĂžpe i styrke, og ikke pĂ„ dipper. For all del sĂ„ kan dette siste pushet vare frem til 2022-2023, noe jeg ser som meget sannsynlig i og med at vi ikke er i nĂŠrheten av Ă„ bryte den lange trendlinja ennĂ„ :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nedgangstider og Ăžkt energiforbruk? Det henger ikke sammen.

The officials agreed that “some further gradual increases” in the benchmark funds rate would be appropriate. What that would translate to in practical terms, though, became less clear for a central bank that only a few months earlier was pointing to four hikes in 2019.

The minutes noted that the low-inflationary backdrop means the Fed can “afford to be patient about further policy firming.”

“The statement after the December meeting replaced the phrase “the Committee expects that further gradual increases” would be appropriate, to “judges that some further gradual increases” are coming. Using “judges,” the minutes noted, was a signal to markets of the data-dependency the Fed will employ. Also, “some” was meant to imply a “relatively limited amount” of hikes would be coming.”

“The minutes noted that “a number” of members believe the Fed should assess how those risks “that had become more pronounced in recent months might unfold” and how they would impact economic activity. Also, these officials called for a look into how the impact the Fed’s actions were having as they are “still working their way through the economy.””
Viser at noen der er vÄkne i hvert fall!

Har ikke tatt med alt, men det jeg mener var viktigst.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Forvalter-Dette-kan-utloese-et-siste-push-i-markedet

Handelskrigen som skal lÞses/ikke lÞses innen 3.mars blir pratet om som en potensiell trigger til rally. Frem til da er det sannsynlig med usikkerhet i markedet. Tilfeldig at vi er sÄ nÊrme trendlinja ved en sÄ stor beslutning? Tja kanskje. Er en lÞsning pÄ konflikten nok til Ä sette i gang en neste bÞlge frem mot 2022-2023? Jeg vet ikke. Om konflinkten ikke blir lÞst og trendlinja brytes sÄ er nok 200 nivÄ sannsynlig (2000 i SPX).

Edit:
Skal ABCDE syklusen avsluttes sÄ trenger vi ogsÄ en bunn lavere enn C bÞlgen. Punkt E treffer ganske fint mtp 3.mars som en mulig avslutning.

4 Likes

2018 var et veldig sterkt Är for Þkonomien, spÞrsmÄl er om det kan vedvare.