utrolig men sant⊠Glad jeg sitter i Telenor, Funcom og USD⊠Krona vil stupe pÄ dette⊠Tror fan meg at jeg fÄr plussen senne uka og
OljaâŠ
"Att slita upp dörren till börsen och bomarknaden Ă€r att möta en urspĂ„rad fest dĂ€r sprinklers strilar Ă„rgĂ„ngs- champagne över gĂ€sternaâ
The rate of the public debt to GDP has reached dangerous proportions in many countries, especially the US and Japan.
http://www.intelligentvalue.com/2015-value-alerts/150901.htm
Fed-topp mener det er pÄ tide at sentralbanken avslutter perioden med rekordlave renter.
OSEBX har foretatt seg en dead cat bounce, med samme utsnitt av fibonacci som jeg tok ut for 11 dager siden Makro, indeks, valuta
Her er fasit pÄ hvordan den fortsatte;
5 dager - 24.08.2015
MACD kort, MACD lang - begge peker vider ned
Momentum under 0 fremdeles - peker ned
RSI - ligger fremdeles i den fallende trenden, men om den skulle bryte opp gjennom 50 ca er det hÄp.
Jeg er fortsatt negativ til OSEBX
Og USA og resten av Europa og Asia⊠og og âŠ
Tror det er lurt Ä riske ned nÄ. Se det labre forsÞket vi har pÄ et nytt rally nÄ, USA sÄvidt i pluss.
Edit: Godt i minus mener jeg
Citigroups sjefĂžkonom skriver i en ny analyse at det er en 55 prosent sannsynlighet for en form for global resesjon de neste par Ă„rene. Denne vil ha sitt utgangspunkt i fremvoksende markeder.
Akkurat slik jeg ogsÄ har sagt.
Mhm - pullbacken vi har hatt nÄ er mye svakere enn den var forrige gang.
Vi var nesten like hÞyt oppe igjen rett etter fallet forrige gang - nÄ bare lusker vi nede i dypet⊠OBS - lang Hode Skulder formasjon?
tror du ser syner
Thereâs No Way to Pay the Debt Back
The worldâs $200 trillion debt is almost three times annual economic output.
In my view, there is major risk of a knock-on effect from all this accumulating debt. The biggest risk could come in the form of another sovereign debt crisis.
Jeremy Grantham of investment firm Grantham, Mayo, van Otterloo & Co. LLC (GMO), with $118 billion under management, thinks so too.
Grantham gave advance warnings for both the 2000 and 2008 market crashes and thinks the United States is just asking for another such event â as soon as next year.
Heâs worried that could trigger something approaching the Great Depression, with a wave of government defaults that âmight just break the system.â
God timing pÄ den saken der!
The so-called central bank of central banks launched a scatching critique of global monetary policy in its annual report. The BIS claimed that central banks have backed themselves into a corner after repeatedly cutting interest rates to shore up their economies.
For de som ikke vet hva BIS er, det er Bank of International settlements. Det er verdens stÞrste kreditor og et tidligere bÞrsnotert selskap som er tatt av bÞrs. Eksempler pÄ land som ikke er medlem i BIS er Syria, Egypt, Libya, Afganistan.
BIS er en helt egen historie.
Ikke sÄ rart at verdens stÞrste kreditor har lyst Ä Þke renta?
Disse er jo totalt like inhabile som de som sitter shortet og hauser krise?
Skaden er allerede gjort og jeg er enig med Morti, sentralbankene har malt seg inn i et hjÞrne. SÄ fÄr vi se om vesten er like streng med seg selv som med Hellas nÄr gjelden blir uholdbar
Nei det er ikke rart i det hele tatt, men denne lederen i BIS sier ogsĂ„ dette da: âMr Caruana said that policymakers must now focus on the supply side of the economy, introducing the right reforms, rather than continue to lean on debt which will inevitably undermine growth.â
Observasjonen er jo grei⊠OgsĂ„ utsagnet at man neppe bĂžr Ăžke lĂ„negraden i det uendeligeâŠ
Men jeg forstĂ„r det slik at ordet krise er brukt av disse. Det blir feil. Jeg tviler pĂ„ krise⊠Det blir og feil Ă„ blĂ„Ăžyd blunke og sluke alt den stĂžrste kreditor sier i forhold at nĂ„ mĂ„ renta oppâŠ
USA har plan Ă„ sku opp renta nĂ„ om en ukeâŠDette fĂ„r en veldig normal utgang. Krise neppe⊠La meg mine om at USA har ikke skrudd opp renta pĂ„ 10 Ă„r. NĂ„ neste uke skal faktisk det skje, sĂ„ Ăžkonomien i USA har hvertfall ikke vĂŠrt sunnere enn pĂ„ lenge.
Selger dollar
De kinesiske valutareservene har falt med over 400 milliarder dollar siden sommeren 2014. I august ble det solgt 93 milliarder i amerikanske dollar â en ny rekord. Dette ble gjort for Ă„ stabilisere den kinesiske valutaen.
Kina er ikke alene om Ă„ kvitte seg med amerikanske dollar. Saudi Arabia, som er verdens stĂžrste oljeeksportĂžr, reduserte sine valutareserver med 30 milliarder dollar i januar og februar. Dette er det stĂžrste fallet som er registrert