Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Market Status Report:

The market is BEARISH for the moment. The bears are dominating the market. On the other hand, we can say that there are considerable signs of unrest among the bulls. They may be seriously considering taking short positions, too. Currently, the bears are stronger and more money is flowing out of the market. You have to also know that the money invested in the shares is getting more and more impatient for an exit!

https://www.norskbulls.com/Default.aspx?lang=en

Skal si oljeprisen stuper videre. Ser dÄrlig ut dette her.

1 Like

Folk begynner nok Ä spekulere i at etterspÞrselen fra Kina vil dempes nÄ som veksten trolig blir lavere enn forventet der borte.

Interessant med tanke pÄ USD handelen :slight_smile:

HÄper du fÄr gevinst :+1:

1 Like

Fremdeles Bear her i gÄrden

Spesielt etter valget nÄ ^^

1 Like

Dax under 10 000, veldig bearish sentiment i europa som har kunnet nyte godt av sterk dollar.

Var 8,30 sÄ hÞyt dollaren kom mot kronen i denne omgang? Det hadde ikke overrasket meg hvis vi fikk en delvis rekyl ned til rundt 7,50. Litt avhengig av oljeprisen, den mÄ nok ihvertfall vÊre pÄ 50-60 dollar.

1 Like

dollar suger :frowning:

Verdt Ă„ hĂžre.

1 Like

Hva sker i Tyskland? DAX i fritt fall

Dette kanskje? Synes ikke -1% er sÄ mye?
http://finance.yahoo.com/news/germany-underperforms-rival-european-stock-080516779.html

1 Like

Det jukses i VW

Boten kan bli pÄ max 147 milliarder kroner!

3 Likes

SkrekkmÄling fra Kina
AktivitetsnivÄet i den kinesiske industrien har fortsatt fallet inn i september mÄned. InnkjÞpssjefsindeksen er svakere enn fryktet og aksjemarkedene i Asia faller.

1 Like

ForstÄr ikke markedet nÄ, Äpner svakt positivt? :slight_smile:

Der begynte de Ä vÄkne opp!

Nok/sek 0,99

FĂžler ikke at vi helt fikk den “return to normal” fasen enda, eller var dette sĂ„ normalt det ble?

HÄper egentlig vi skal fÄ litt relief rally sÄ jeg fÄr et greit utgangspunkt for neste short. Men ble litt usikker nÄ som det raser videre. Sitter uansett pÄ mest cash nÄ, selv om jeg har en god del Natto og litt Star i aksjeportefÞljen.

Herregud
 Av alle ting du kunne investert i
 Du VIL jo tape penger?

1 Like

Bare Ă„ holde seg unna aksjemarkedet en stund

We’re going down down down down down

som nevnt fĂžr; dead cat bounce

3 Likes

Det jeg frykter mest er egentlig virkningen av et evt dollarras. Det at USD er sÄpass sterk er jo et lite lyspunkt (for eksporten), men det kan sikkert punkteres ganske plutselig og fÄ store konsekvenser for Europa.

1 Like