Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Om du tror det sÄ kjÞp USD

Funcom og har en tendens til Ă„ vĂŠre motsyklisk

Ellers sÄ kan du og kjÞpe Bear derivater

Men for Ă„ si hva jeg tror
 Jeg kvitter meg med USD i morgen, for neste uke sĂ„ tror jeg bĂžrsene fĂ„r fart igjen. Å ta et Bullrun i morgen ettermiddag trenger ikke bli sĂ„ vĂŠrst. Funcom bettet mitt tror jeg og blir bra. Har 180 000 tusen aksjer ca. Skal plukke mer her nede medmindre han SB1M fyren blir sĂ„ hissig pĂ„ grĂžten at selgerne aner ugler i mosen og begynner Ă„ sette fart i aksjen oppover

Edit: har truffet pÄ alt jeg har gjort i det siste. I am on FIRE!!! :slight_smile: NÄ mÄ jeg bare fortsette mens jeg er i flyten
 :slight_smile:

Det har jeg og!

Solgt alt og holdt meg unna! funka fint!

3 Likes

Oh my
 se pÄ krona vs dollars!

Ganske sprÞtt hvor mye kronen har svekket seg, mot bÄde Euro og Dollar. Effektivt sett, sÄ har norske lÞnninger gÄtt ned 15-25%, kommer an pÄ om man sammenligner med euro eller dollar*. Det gjÞr underverker for konkurranseevnen til norsk industri, men &"#€/&"# dyrt elektronikk har blitt. :stuck_out_tongue:

*Jeg har da gĂ„tt ut fra en “vanlig” euro-kurs pĂ„ 8kr og dollar pĂ„ 6,5kr.

Oioioi
 Har ikke fulgt med pĂ„ Morgen timene nÄ  Jaaa!!! :smile:

I dag skal jeg selge resten
 FĂžlger med minutt for minutt nÄ  :stuck_out_tongue:

2 Likes

Gratulerer

Utgangene ble 8.44 og 8.52

Fan det ble et hyggelig bett
 NĂ„, what next ? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Skulle satt Bullen i gÄr :wink:

Men men
 Vi finner noe annet morro

1 Like

Grattis :smile:

Synes ogsĂ„ det var litt vel negativt i gĂ„r - hĂ„per vi fĂ„r “return to normal” sĂ„ kan man sette alt pĂ„ “rĂždt”

SÄ lenge dollarkursen er hÞy fÄr vi doping av resultatene innen eksport til USA

FÄr vi et rally nÄ som alle har blitt pessimistiske og kjÞpt bjÞrner, helt opp til de kaster kortene og blir bullish igjen sÄ kan vi sette tidenes beste short der oppe? drÞmmer :slight_smile:

Muligens du snakker om julerallyet i Är. Passer godt med beskrivelsen tror jeg. Selv om jeg egentlig tror det kommer en knekk til ned nÄ neste uke.

1 Like

Julenisserally :slight_smile:

Du har sikkert rett, denne euforien varer sikkert bare en dag eller to til

1 Like

http://riksen.blogg.no/

Ingen lÞnnsvekst i USA pÄ lang tid. Vil det bedre seg?

OSEBX i dollar (ca-verdier)
01.01.2009 NOK: 225; USD 32,5
01.01.2010 NOK: 371; USD 64,2
01.01.2011 NOK 438; USD 75,5

(smÄ endringer i USD/NOK)
01.01.2014 NOK 547; USD 88,7
23.06.2014 NOK 631; USD 103,1 (tror dette er ATH i USD)
01.01.2015 NOK 576; USD 77,3
27.09.2015 NOK 579; USD 67,9

For investorer med cashbeholdningen i dollar, sÄ er OSEBX nÄ nede i samme pris som starten av 2010. De som evt kjÞpte seg inn i juni ifjor har gÄtt pÄ en gedigen smell, med 30% nedgang.

Motsatt blir det for de som solgte seg ut i juni ifjor og kjÞpte seg opp i amerikanske indeksfond. Jeg tipper Big Mac indeksen kan brukes som et verktÞy i slike sammehenger*. Man mÄ justere noe for lokale forhold, sÄnn som at det i Norge** gÄr an Ä leve av Ä jobbe pÄ Burger King, mens i USA, sÄ mÄ du mest sannsynlig gÄ pÄ sosialen.

Jeg synes Sveitserfranc-en ser bra overvurdert ut, her kommer det nok til Ă„ smelle om innen 1-2 Ă„r.

*) http://www.economist.com/content/big-mac-index?fsrc=PS/cemea/ggl/gen/big-mac-index
**) McDonalds betaler tarifflĂžnn for restaurant-bransjen.

1 Like

dooooom

1 Like

Synes dere har spÄdd Doom i flere mÄneder nÄ. Det inkludert Kina kolaps osv osv
 For Ä si det slik, glad jeg ikke gikk Bear basert pÄ de tankene. Senest i dag ser jeg analytikere spÄr rakettfart i Oktober. Kanskje jeg skal ta en Bull posisjon til
?

1 Like

Gikk du bear da jeg skrev om det sÄ er du fremdeles i + :slight_smile:

1 Like

Husker jeg var skeptisk oppe pÄ 615 ja, sÄ om jeg hadde kastet meg pÄ BjÞrnen med en gang ja sÄ hadde jeg vÊrt pluss pÄ den handelen ja. Jeg ventet heller pÄ rekylen opp fra testen ned, og den ble Ganske vakker den handelen og
 :slight_smile:

1 Like

Jeg er ogsĂ„ bare pluss pĂ„ mine short posisjoner, dessverre solgte jeg de litt for tidlig denne gangen. HĂ„per egentlig pĂ„ et “return to normal” rally, men vi fĂ„r se om markedet orker. Rentene fortsatt 0 og svak valuta i Europa kan brukes for Ă„ hausse Europa litt igjen

1 Like