Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Dva de har et mer profesjonelt utleiemarked ja. Med stĂžrre aktĂžrer fremfor privatpersoner som i Norge.
Helt klart endel ulikheter man mÄ ta hensyn til.

1 Like

Er jo store forskjeller i belÄning avhengig av hvor man bor.

Idag vet jeg om mange familier med 5+ millioner i gjeld av ulik sort og ganske normale inntekter. I storbyene koster jo hus helt andre priser enn her. Nesten ingen hus gÄr over 5 - 5,5 mill. Da mÄ det isÄfall vÊre funkis med panoramautsikt og >300 kvm.

KjĂžpte selv hus til 2,5 mill for 8 Ă„r siden og da var det fĂ„ der jeg bor som “flesket til” med sĂ„ mye. Idag blunker jo tydeligvis ikke ungdom i Oslo for Ă„ kjĂžpe leiligheter mindre enn badet mitt for 1,8-2,0 mill. :slight_smile:

(Da mÄtte vi ogsÄ ta hÞyde for at renta kunne gÄ til 8,5% da) :smile:

Sverige, sammen med Sveits og Luxembourg har ogsÄ husholdninger som er flinkest innen OECD til Ä spare

OMXS30: Ser ut som vi fÄr en veke, og forelÞpig holder SMA200 stand, et veldig spennende punkt her og fortsatt uavklart videre retning.

1 Like

In the kill zone

3 Likes

Det blir veldig spennende Ä fÞlge S&P i morgen ja:) Den lengre trenden i olje ble knust her om dagen ogsÄ, sÄ nÄ skal ikke jeg mase mer om den :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det eneste jeg ser som en mulighet for oksene nÄ er EMA 26 som ligger akkurat pÄ 2800 nivÄet i W timeframe, og finans sektoren (XLF) som er den eneste store sektoren med tydelig positiv divergens, som ogsÄ ligger pÄ et kritisk punkt omtrent pÄ 200MA i D timeframe. Men da mÄ bouncen komme i morgen, ellers ser vi nok fort 2720 som du pÄpekte ved et tidligere innlegg :+1:

Utover sommeren sÄ skal vi nok uansett ned Ä konsolidere litt, spÞrsmÄlet er vel bare om det blir fra nÄ av, eller om et par ukers tid :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

“Diesel demand in China fell 14% and 19% in March and April, respectively, reaching levels not seen in a decade, according to data compiled by Wells Fargo. Monthly demand has also been falling every month since December 2017, the data shows.”

Tenkte at dette kanskje var midlertidig pgr de hadde lastet opp og nÄ roet ned, men trenden er jo veldig klar. Selv om den siste tiden har det selvsagt vÊrt i fritt fall, sammenlignet med tidligere.

Gdp tallene fra Kina vet vi alle sannsynligvis ikke er til Ä stole pÄ, men dette er jo reelt og bÞr vÊre er tegn pÄ at veksten/aktiviteten avtar, og det vil jo gÄ utover olje etterspÞrsel ogsÄ.

Mest spennende er nok alltids utviklingen i tilbudet, om OPEC+ kutter og de andre ustabile landene fortsetter Ä slite sÄ er jo det positivt for prisen. SÄ man mÄ vÊre Äpen for at selv med avtagende vekst at oljeprisen kan bli hÞyere.
FÞr finanskrisen skikkelig tok av var jo det ogsÄ avtagende vekst globalt. Resesjon i USA samtidig som oljen var 100$++.
Vi vet jo heller ikke enda hvordan det blir med IMO 2020. Om det kan fĂžre til hĂžyere priser som kan fĂžre til global resesjon.
Gammel artikkel, men enda mer relevant nÄ som vi nÊrmer oss. Vet vi egentlig om raffineriene osv er mer forberedt enn man har tenkt? Eller gÄr vi fremdeles mot et isfjell?

Veldig spennende
!

En hÞyst spekulativ trendkanal (i sÄ fall akkurat dannet) pÄ S&P 500 futures indeksen.

Hvis denne hÞyst spekulative trenden er korrekt, sÄ vil buy the bounce slÄ inn pÄ ca 2 715 i lÞpet av neste to ukene (ikke denne uka). Jeg ville ikke handlet pÄ den, men jeg ville vÊrt redd for den, for Ä si det sÄnn :slight_smile:

Oslo bÞrs viser jo grei stÞtte pÄ 858 - 860. Den har vÊrt nede der tre ganger allerede siden februar, og testet 888-895 tre ganger pÄ vei oppover. MagefÞlelsen sier at dette nivÄet fortsatt gir en bounce med mindre oljeprisen faller. Jeg tror egentlig ikke pÄ noe fall under det nivÄet pÄ kort sikt.

Ser for meg kanskje ut som oljen er pÄ vei til 67, men ikke noe som tilsier at den skal falle videre derfra. Jeg er dog svÊrt dÄrlig pÄ Ä forstÄ utviklingen i brent oil futures, sÄ 13 klyper salt trengs nok her.

2 Likes

Ledende indikator eller bare stĂžy?

4 Likes

OMXS30: Mulig HS, men ikke bekreftet enda, HOOOOOOOOOODOOR

07

Tid for Ä kjÞpe bear-instrumenter nÄ!

Er ikke det litt sent?

Eller for tidlig :innocent:

1 Like

Denne teorien varte i da 4 timer ca.

5 Likes

image

4 Likes

1 Like

Venter fortsatt pÄ Kina sitt svar pÄ Huawei-saken :stuck_out_tongue:

Snur vi opp nÄ? :slight_smile:

Nei, ikke for sent Ä gÄ short/kjÞpe bear-intrumenter, heller litt for tidlig.

FÞrst litt mer ned, sÄ opp for Ä teste halslinje i HS og trolig litt over denne fÞr det store fallet kommer. Store og store; antar litt i overkant av 5% fall fÞr det snur opp igjen.

1 Like