Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Men Facebook er jo sÄ stort at det pÄvirker Makro ;D

1 Like

Se forrige gang indeksen brĂžt opp.

2 Likes

Selv i et bull scenario er det ikke utenkelig at man skal ned og teste stÞtte nÄ, sÄ er spÞrsmÄlet hvilken stÞtte som i sÄ fall skal testes

Jeg er short fra ~1642 og sikter mot ~1615-20

1 Like

Stenger litt av posisjonen pÄ 1626.41

2 Likes

Hvem trenger netflix nÄr man har slik drama pÄ bÞrsen :blush: Sesongfinalen blir VELDIG spennende

3 Likes

Jeg jakter ikke bunnen, sÄ jeg tar resten av posisjonen av bordet her pÄ 1617.75. Leter etter muligheter for Ä gÄ lang.

1 Like

Tar en halv posisjon her 1614.75, kommer til Ä Þke om den faller videre. Tror den vender i omrÄdet her.

Edit. Øker 1609.81.

Setter stopp 1604.75.

1 Like

Har du noe target?

Ja, ser for meg 1640-1650 fĂžr liten rekyl

1 Like

SEB slÄr estimatene og leverer driftsresultat 8,2% over forventningene. BÞr gi et lÞft til den svenske banksektoren i dag og indeks bÞr fÞlge med.

Edit: Tar ut 1609 posisjonen her pÄ 1624.51, og flytter opp Sl pÄ 1614 posisjonen til 1617.

2 Likes

@Hocki perfect homerun i dag. Har vĂŠrt feig i det siste og ligget i cash.

1 Like

4 Likes

https://finance.yahoo.com/news/why-now-is-the-time-to-buy-bank-stocks-180908509.html?soc_src=social-sh&soc_trk=tw

Hadde vÊrt gÞy om de reduserte forventningene blir slÄtt og bankene fÄr et bullrun. Det kan kanskje smitte over pÄ bankene i Norden ogsÄ.

Har forresten satt en spekulativ short pÄ sp500 pÄ 3009.77. Target 2999 og tight stopp.

2 Likes

De svenske ser veldig vendingsklare ut. Tipper verksted og bank skal dra omx til ath i tiden fremover.

1 Like

Det er “gode” argumenter for bĂ„de videre oppgang (forventet lavere renter og QE) og nedgang (forventet resesjon eller svak vekst), sĂ„ nĂ„ fĂžlger jeg mest med pĂ„ det tekniske. Weekly close over eller under svarte linjer, eller daily over eller under grĂ„ linje ser jeg pĂ„ som viktige indikatorer. Å trade nĂ„ innenfor dette omrĂ„det blir for kortsiktige /smĂ„ bevegelser for meg, jeg vil ha med meg den store neste bevegelsen opp eller ned ut av konsolideringen.

1 Like

DAX, burde vÊre bullish, fÄr se om testen holder.

Det ble 1639 fÞr vending. Atlas Copco rapporterer klokken 12. Noe sier meg at den blir dÄrlig, men det gjenstÄr Ä se.

Edit: SĂ„ ser det ut som vi skal over dagens topp enten i dag eller i morgen

Snart 1600 igjen jo, tenker at vi nok skal litt dypere enn det

5 Likes