Hvilke posisjoner har folk, noen som har solgt seg ut i pÄvente av neste uke?
Selv er jeg short, for fÞrste gang pÄ sÄ mange Är at jeg ikke kan huske.
Reaksjonen til Kina bÞrsen pÄ mandag tror jeg vil sette tonen for neste uke.
Hvilke posisjoner har folk, noen som har solgt seg ut i pÄvente av neste uke?
Selv er jeg short, for fÞrste gang pÄ sÄ mange Är at jeg ikke kan huske.
Reaksjonen til Kina bÞrsen pÄ mandag tror jeg vil sette tonen for neste uke.
100% kontanter siden midten av denne uka.
Rett og slett for uoversiktlig, og kan risikere krasj mens bĂžrsene er stengt.
Enten Äpner ikke kina bÞrsen mandag, men
om den skulle Ă„pne er corona tallene âplutseligâ pĂ„ bedringens vei. En av 2 tipper jeg
Er helt ute, vÊrt det en stund nÄ. Sitter pÄ penger + sÞlv.
Den aktive portefÞljen bestÄr av gull, sÞlv, cash, hedge fond og litt bear - ser etter inngang i ETH
Glemte vel en ting her. Kinesiske bĂžrser Ă„pner vel ogsĂ„ natt til mandag etter kinesisk nyttĂ„r? Eller kan kansje bli utsatt lenger. Det er vel neppe tvil om hvilken farge de ender pĂ„âŠ
Lite midler som er investert, men bearish. Litt bear spx x20 derivat. Litt vix cfd.
Kredittavdelingen i Nordnet mÄ sikkert jobbe skift for Ä holde unna tvangssalgene.
Vi har fÄtt Brexit, og om et par dager sÄ blir Trump frikjent. Pluss de Corona-greiene er bare hype.
Nytt Bull run incoming.
De store krasjene kommer vel sjelden nĂ„r âalleâ sitter klar for det. Ellers mener jeg at det kunne vĂŠrt pĂ„ hĂžy tid at en del bobler sprekker.
Min hovedteori er at vi er i ett bullmarked i USA:
Virusepidemien vil i fÞrste omgang gi oss pullback til omtrent den Þverste blÄ linjen etter brudd opp fra konsolidering i ca 1.5 Är. Gratis FED penger osv. Det vil si ca 3 115 - 3 120 i lÞpet av neste par ukene (meget mulig neste uke).
Toppen ble satt pĂ„ 3 337, en pullback til 3 115 intradag er 6.7% ned fra toppen, midt inne i en âstandardâ liten pullback pĂ„ 5% - 8%. Det virker som ett logisk mĂ„l i fĂžrste omgang.
Ser man pÄ MA50 / MA 200 sÄ ser man at kursen bouncet fredag ca pÄ MA 50:
Ingen superpanikk enda med andre ord. Og det er det strengt tatt heller ingen grunn til. Det er potensialet og usikkerheten som driver markedet nÄ.
Ett alternativt nivÄ Ä se pÄ er noe lignende Defender er inne pÄ, mens jeg nok vil trekke en annen linje ogsÄ og se mot MA 200:
Det skulle gi en bunn pÄ 3 050 - 3 080 i slutten av februar, eller rett over 8% ned fra toppen, helt i toppen av en liten pullback i ett bullmarked, men ingen korreksjon.
Begge disse scenarioene forutsetter frykt og usikkerhet i februar, men at det fundamentalt sett kommer under kontroll de neste 3-4 ukene uten Ä gi enorme mengder syke eller dÞdsfall i vestlige / rike land fÞr faren avblÄses.
Skulle det spre seg ordentlig til rike vestlige land sÄ fÄr man tenke pÄ nytt.
Merk at dette er en analyse av USA. Oslo bÞrs er en litt annen historie, da vi er mer utsatt for bÄde rÄvarer og handel, og olje spesielt. I tillegg er NOK en shitcoin i usikre tider. Skulle noen stÞrre fond velge Ä gÄ mer undervekt Europa + svake valutaer i februar, sÄ kan det fÄ noen konsekvenser for oslo bÞrs som ikke er direkte relatert til S&P 500.
Jeg kommer til Ä fÞlge med pÄ volum neste uke veldig godt her pÄ berget i hvert fall.
Det er bare Ä skrolle oppover her sÄ ser du at fÄ var forberedt. SmÄsparere i Usa har omtrent ikke eid mer aksjer enn nÄ. Tipper mange nordmenn ogsÄ lastet tungt opp i januar-euforien, sikkert med gearing ogsÄ. Neste uke blir fryktelig spennende.
En korreksjon kommer nok, men tror ikke pÄ det store krakket helt ennÄ. Det hadde derimot ikke vÊrt meg i mot, da jeg sitter pÄ en hel haug av cash.
Riksrett pÄ onsdag i USA? Konsekvensene der vil jo vÊre en massiv trigger ogsÄ.
lol
Ja, det vil vĂŠre en massiv trigger hvis det ender med noe annet enn frikjennelse.
Og ingen reaksjon pÄ frifinnelsen nÄr den kommer.
Det kan godt vÊre at bÞrsene vil falle mer. Men samtidig; hvilke nye informasjon om Corona-viruset vil presse kursene ned som vi ikke visste om fredag? SelvfÞlgelig gÄr tallene opp hver dag for bÄde antall smittede og dÞde, men det vet vi.
Det viktige er hvor lang tid tar det fÞr den prosentvise Þkningen roer seg ned? Selv en million smittede i Kina pÄvirker ikke isolert sett produksjonen HVIS beskyttelsestiltak gjÞr det mulig Ä gjenÄpne produksjon og transport innad i Kina. For for all del; i dag ser det lite lovende ut.
Som kjent snur et aksjemarked i forkant av at nye realiteter er bekreftet i alle bauger og kanter.
En million personer er som kjent under en promille av folketallet og de fleste av de smittede skal vĂŠre eldre og syke som ikke deltar i arbeidslivet.