Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Unnskyld, jeg spørr deg, Vcp😅 Glemte kanskje å sitere?

Edit: lurer på om jeg blander veldig mellom Jcp og Vcp :joy:

1 Like

Dersom Asia blir blodrødt i natt og vi så jo wall street på fredag samt oljeprisen kraftig ned og lakseprisen ned 10 kr kg. Så er det ikke umulig at oslo-børs får et slik fall i morgen.

Umulig er det ikke, men hvor sannsynlig?
Asia har en del å ta igjen og det vet man.

1 Like

Noen er bekymra😊. Glad jeg sitter durabelig short i flere aksjer allerede.

1 Like

Kontraster ute å går. To kinesiske indekser ned nesten 9%, Hong Kong derimot, opp 0,17%

Ikke ofte man opplever nesten tosifret fall på indekser, mens sentralbanken støttekjøper for fullt.

1 Like

Og futtene i USA er opp :grinning:

1 Like

De er vel så og si alltid opp på denne tiden? Må vel rundt kl. 12:00 norsk tid før de våkner over der og futtene begynner å peile inn åpning.

“On Monday, the PBOC also injected a total of 1.2 trillion yuan ($173.81 billion) into money markets through reverse bond repurchase agreements”

Var ikke store nedgangen på OSE gitt.

Kina ned 8 % ETTER å ha satt restriksjoner på shorting. Kutta renta, og sprøyta inn 173 billioner dollar. Take your picks!

4 Likes

Shipping får virkelig kjenne på det. Kanskje ikke helt den samme stemningen i Frontline og Hunter som for 1 måned tilbake.

1 Like

Det er omtrent det samme som å ta laksèrolje, 4 paralgin forte og 5 shots tequila og se om man føler seg bra etterpå? Joda?

Hm. Wall Street ler jo bare av viruset :face_with_raised_eyebrow:

Futtene ser bra ut!

image

1 Like

Good times are here to stay hosanna og halleluja

Der kom årets salgssignal fra Savepig. Når du sier halleluja er vi på toppen garantert! :stuck_out_tongue:

Trend is you friend ?

4 Likes

Grøss🤪