Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Jeg sier bare lykke til!

2 Likes

Takk. Snakkes i kveld nÄr vi diskuterer videre hvordan DJ mistet fart og banket ned i rÞdt igjen.

Det er pÄ tide Ä ta Disease X seriÞst for mange.

1 Like

all the other FCA plants in Europe and those of Renault, BMW and Peugeot will close too

https://www.ft.com/content/ac625338-6f2c-359e-933c-b0457b572fa1

Nye land med virus er Hellas og Brasil

Mtp globaliseringen sÄ er det ikke rart at det dukker opp en og annen smittet i de fleste land? Hvor stor impact det fÄr fremover makromessig nÄ nÄr nyhetseffekten fÄr roet seg litt blir jo spennende Ä se. Jeg tror situasjonen vil vÊre litt avventende og ikke de store utslagene den ene eller andre veien.

NÄ nÄr folk ikke lengre stoler pÄ FakeNews medier sÄ vil vel faktisk ekstremt mange stole pÄ alternative medier her i stedet. Da fÄr vi slike idioter som pÄstÄr at det er en vanlig forkjÞlelse og folk vil tro pÄ dem.

I Norge kan svÊrt mange, pÄ samme mÄte, la vÊre Ä stole pÄ norske medier. Ber myndighetene folk om Ä holde seg hjemme, kan de godt gÄ pÄ kino i stedet. NÄr tiden kommer og befolkningen skal vaksineres vil mange la vÊre.

1 Like

Jeg husker da det var lange kĂžer og folk gikk man av huse for Ă„ vaksinere seg mot den forferdelige svineinfluensaen.

Det viste seg i ettertid at vaksinen var mer skadelig enn selve sykdommen.

SÄ at folk ikke stoler pÄ media og myndigheter - og ikke minst Big Pharma, er det gode grunner til.

2 Likes

Sant nok, men nÄ fÄr vel alle vaksine mot svineinfluensa hvert Är? De som tar influensa vaksine da.

Tar ikke nok folk vaksinen, sÄ vil jo denne sykdommen rotere rundt i befolkningen til evig tid. Med stadige utbrudd.

Samme som influensa, altsÄ?

NÄ som sykdommen er i gang sÄ nytter det jo ikke Ä stanse den. Men nÄr man fÄr en vaksine sÄ kan de som vil vaksinere seg. SÄ fÄr vi andre stole pÄ immunforsvaret vÄrt.

Diskutere virus i Corona trÄden og makro her?

Har sansen for Trump, men redd han ikke hÄndterer denne virus situasjonen sÊrlig godt.

Ellers er vel ikke akkurat 1 % opp i statene sÄ mye Ä rope hurra for etter siste dagers fall
 videre 3% ned i morgen?

1 Like

Det var da stÄltroen pÄ brutalt ned i dag vel, ble satt shorter med gevinster i millionklassen (nesten). Begynner det Ä stabilisere seg?

1 Like

Deilig rekyl pÄ wall street. Ikke dumt Ä kjÞpe aksjer idag :star_struck:

Halvt Är siden dette kjÞpssignalet ble publisert. Blir det likt denne gangen? :heart_eyes:

Nettosalg for 192 mill de siste 2 dagene blant smÄsparerne.

2 Likes

Et kvalt DJ rally er det beareste som finnes og pyton for futures. OSE blir rÞd i morgen. Jeg hÄper pÄ -2%

2 Likes

Men har du noensinne lest en overskrift som lyder slik? “smĂ„sparerne kom seg ut av bĂžrsen fĂžr det skikkelige krakket slo til”

Det blir som regel solgt mest pÄ bunner, sÄ skal selvsagt en del prÞve Ä ta igjen tapet pÄ Ä shorte aksjer, men nÄr rekylen kommer sÄ blir gjerne tapet der like stort.

1 Like

Nei men jeg har sett 187 sÄnne overskrifter siste tida

2 Likes

Stemmer nok, dessverre, ofte dette
 men nÄ skal det sies at bunnen forelÞpig er langt, laaangt unna!

Ikke sant! Ville vÊrt mye mer bekymret over dette
 nÄr var det sist gang en gjeng rike investorer gav gode velmenende rÄd til andre? Haha, har ALDRI skjedd

1 Like

Dette bildet her postet jeg vel lenger oppe sammen med dn.no “Invester alt, ikke sitt pĂ„ kontanter! (jeg fikk kjeft av sjakk for Ă„ publisere det for mange ganger, sĂ„ skal ikke gjĂžre det igjen”

SÄ det var grunnen til jeg solgte meg ut noe jeg skrev lenger opp i denne trÄden. NÄ ser jeg samme tendensen som i august bare smÄsparerne er enda mer desperate. Det sier seg nÊrmest selv at bunnen er nÄdd for denne gang. Kan selvsagt krakke igjen i april. Men jeg tror aldri vi fÄr en overskrift som skryter av timingen av salget til smÄsparerne dessverre.

Hvordan gikk det med storsalg i februar 2007 da, noen som unngikk et krakk?

1 Like

Jeg er spent pÄ hva du sÄnn fundamentalt tenker her. Hvem skal Äpne europeiske byer igjen nÄr nedstengt? Nissen?

Du mÄ da skjÞnne at dette tar tid og vil koste helt sinnsykt. Kina har jobbet over 2 mnder nÄ og det rauser inn med smittede og dÞde fortsatt. Du burde spÞrre deg, vil NAS gÄ konkurs, er SAS trygg. Hbpr mange hotel og teiseopperatÞrer vil gÄ konk nÄr Kina turister ikke kommer
 osv osv. BÞresen er ikke et dataspill som plutselig er bra i morgen. COVID vil vÊre med oss ut i 2021 som WHO sier
 Fotball EM stÄr i fare, Tokyo OL stÄr i fare
 osv.

1 Like

Salget du viser til er der hvor den grÞnne pilen er. Kanskje smart om de holdt helt seg borte i mange mÄneder. Men mange kjÞpte nok igjen nÄr euforien rÄdet like fÞr krakket.

2 Likes