Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Kortsiktig, se pÄ statene nÄ. Bearish as fuck.

Og vi VET det kommer nye overskrifter med flere smittet i US, flere smittet i Norge. DĂžde i US, dĂžde i Norge. Og vi VET panikken fort vil bre seg uansett om det er rasjonelt eller ikke.

Dette er langt fra over

3 Likes

Ja jeg tror ogsÄ pÄ stor nedgang de neste Ärene, men det ser ut som sentralbankene nÊrmest gjÞr hva som helst for Ä holde oppe bÞrsene. SÄ fÞr krakket tror jeg vi for en god periode hvor folk som er pÄ utsiden fÄr en trang til Ä kjÞpe seg inn igjen.

1 Like

Samtidig med en epedemi?

Trumpern skal snart pÄ lufta og fortelle at Coronaviruset er fake news. Vurderer Ä sette en short rett etter peaken.

1 Like

Selvsagt kjedelig for de som har denne “epidemien”, men i likhet med influensa sĂ„ gĂ„r det over for de fleste. Har man dĂ„rlig helse sĂ„ kan man selvsagt dĂž ogsĂ„ av dette.

2 Likes

Kina lot ogsÄ viruset fÄ herje fritt i en mÄned fÞr de tok grep. Greit Ä nevne :wink:

Uff ja. Liker Trump, men tror ikke dette vil se sÄ bra ut
 :grimacing:

1 Like

Hva er det du ser for deg egentlig? NÄr sykdommen er sÄ smisom som den er sÄ er en smittet i en by et stort problem. SmittebÊrern har tatt i 140 dÞrhÄndtak pÄ jobb og offentlige bygg som skole, barnehagen og doen pÄ kjÞpesenter. Vedkommende har sittet i 15 busser, klatret i klatreveggen og tatt pÄ alle grepene andre vil ogsÄ ta pÄ osv osv
 Det er sÄ Ä si umulig Ä stoppe denne smitten med mindre du gÄr enda hardere til verks enn Kina.

1 Like

Tipper det vÄset han klarer Ä lire av seg senere i dag vil gi en grÞnn dag i morgen fÞr det igjen gÄr rett nedover igjen fÞr helgen.

Vil denne epidemien sette like stor fart pÄ bÞrsene som de under? :wink:

1 Like

Stemmer det at det er 2700 som har dĂžd i hele verden av denne epidemien?

influensa tar livet av 900 i Äret bare i lille Norge med fÄ innbyggere.

1 Like

Hvis man ser noen som helst lyspunkter eller annet enn absolutt samfunnskollaps blir det slÄtt hardt ned pÄ av @Chi ser jeg.

2 Likes

Ser for meg en pandemi som vil sjokke verden i noen uker fÞr den har spredd seg tilstrekkelig til at nyhetens interesse starter Ä avta. Samtidig vil det garantert komme en boom nÄr pengene igjen kan flyte fritt i etterkant av Corona.

3 Likes

Testing av trendgulv pÄ gang, blir spennende Ä se om dette var en bra kjÞpdag eller om den skal videre ned :slight_smile:

Synd du synes det. Skal ikke plage deg mer med bearpostingen min. Bare litt tidsfordriv pÄ kvelden

Edit: alle indekser godt i rÞdt i USA nÄ.

Godt i rþdt
 tja.

Jepp, statene i rþdt IGJEN-five days selloff continues

Vi kan trygt si allerede at dette har vi ingen liknende historiske referanser pÄ! All bets are off!

1 Like

Det interessante med smÄsparere er vel at de er de fÞrste som fÄr solgt seg helt ut ved alle krakk. Eller ved starten pÄ en nedgangstid. De kan gÄ helt inn og helt ut pÄ ett sekund hver gang. I motsetning til fond som ikke har lov eller store investorer som ikke finner omsetning nok til Ä tÞmme seg pÄ god nok kurs.

NÄr store krakk skjer sÄ er ikke overskriftene at smÄsparerne solgte fÞrst. Da selger det bedre Ä skrive om hvor mange billioner de rikeste har tapt.

2 Likes

NÄ sÄ du vel bilde fra 2007. Kan jo legge ut det fra overskrift 15 august ogsÄ :slight_smile: SÄ ble det annonsert rekordkjÞp igjen rundt nyÄret, altsÄ pÄ toppen

image

Du har selvfÞlgelig rett. SmÄsparere blir pÄvirket av fÞlelser i mye stÞrre grad - pÄ godt og vondt. Men det er alltid mange smÄsparere med innsikt som klarer seg mye bedre enn proffene. De har faktisk noen fordeler de ogsÄ.