Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Lettet meg i januar, fikk ut familien forrige uke.

De klager ikke nÄ.

1 Like

US ti Äring pÄ ATL

3 Likes

Som forventet ble det en seig dag i statene. Bouncen ble effektivt kvelt av fortsatt heftig salgspress. Indexene endte rundt 0:
DJIA-0.46%COMP0.17%SPX-0.38%

Nesten en halv prosent ned er ikke rundt null?

Falt vel nesten 2% fra kl 17 til nÄ 

3 Likes

Fascinerende Ä se tidligere pÄ utviklingen til aksjemarkedet nÄr tiÄringen har vÊrt nede pÄ disse nivÄene :slight_smile:

2 Likes

Fant enda en overskrift da nordnetterne solgte med begge never. SĂ„ overskriftene med heftig salg er merket med grĂžnn pil i chartet :slight_smile:

7 Likes

Veldig bra indikator for kjĂžp :sunglasses:

1 Like

Hvem vet hvem som selger pĂ„ intradag bunn sĂ„nn? SmĂ„sparere’ selger vel pĂ„ forskjellige tidspunkt pĂ„ dagen da.

Hvis du selger pÄ den laveste dagen, sÄ spiller det ikke sÄ mye rolle? :see_no_evil:

Pilene var ment for Ä vise hvilken dag overskriftene om nÄr hefig nedsalg har skjedd, ikke klokkeslettet.

Men mulig jeg tar feil. SÄ blir spennende Ä se. Blar du oppover i denne posten sÄ ble jeg jo nÊrmest sett pÄ som en idiot som spÄdde fall i januar. Time wil tell :slight_smile:

2 Likes

Nei, men det har jo vÊrt slike overskrifter mange andre dager ogsÄ. Folk skremmes av dÄrlige nyheter. Noen ganger er det skremmeskudd, andre ganger et varsel.

Fin gjerne flere overskrifter. NÄ har vi 3 stk pÄ halvannet Ärs tid pluss den i 2007 hvor salgene ble satt pÄ lave bunner. Men interessant Ä se om noen ikke treffer pÄ lave bunner :slight_smile:

Trump tale om 54.minutt.

“Han har flytta index stort fþr, klarar han det igjen, eller har han mista all truverdighet?,” spþr Lassar i ein kommentar.

3 Likes

Det er helt klart en fin logikk i dette. Noe mÄ jo dra kursen ned den siste biten. Jeg skal ikke vedde mot deg, men jeg tror ikke coronaviruset er ikke et blaff, det er et levende vesen med moment. Og pr dags dato blir det sterkere; om ikke i Kina, sÄ i de andre landene som er berÞrt.

Det er en logikk i det du viser her, og sÄ er det en annen i hvordan coronaviruset opererer. Kan godt hende vi nÊrmer oss bunnen for hovedindeksene, men jeg tror ikke pÄ en rask oppgang fÞr man har litt mer kontroll pÄ COVID-2019.

Kiwiene fÞlger NASDAQ og Äpner 0.5% i pluss.

1 Like

Joda helt klart. Det er godt mulig jeg tar feil og burde ventet litt til fĂžr jeg gikk inn igjen i aksjemarkedet.
Men morsomt Ă„ diskutere da :slight_smile:

Det pleier sjeldent Ă„ lĂžnne seg Ă„ selge pĂ„ slike blodrĂžde dager, selv om det er veldig stressende og fristende Ă„ bare kaste kortene. MĂ„ innrĂžmme jeg fikk litt “kalde fĂžtter” midt pĂ„ dagen.
En del aksjer jeg fÞlger med pÄ var jo ned 14-15% for sÄ Ä ende ned 3-6 ved stenging. SÄ det sier jo litt om hva slags dag dette var :grinning:

1 Like

Jeg tror det kommer litt an pÄ hvor langsiktige hodevinvestorene pÄ bÞrsen er. Ser man 2 Är frem i tid er nok aksjene tilbake til normalen igjen. SÄ dersom de sterkeste investorene ser 2 Är fremover, sÄ kan det hende at de griper tak i aksjene allerede nÄ. Men kanskje de vil ha dem billigere ogsÄ. Noen selskaper vil jo faktisk lide ganske bra pga viruset/tiltakene, sÄ dem vil fÄ ta i uansett.

1 Like

At indeksene kommer til Ä bounce opp igjenn er det ikke tvil i. Latterlig oversolgt nÄ. SpÞrsmÄlet er om det hopper rett utafor igjenn etterhvert.

Er du sikker pÄ at det er viruset som er hovudproblemet?

Viruset er tua som kan velte lasset

Edit: satte den i feit skrift i tilfellet det skulle vise seg stemme.