Så ABC som det kan bli
Nyheter vil såklart kunne spille inn. Men tenker at det skal være eksepsjonelt dramatisk for at det ikkje opnar opp på mandag.
Fin PMI der fra Kina. Mon tro hvordan Tyskland ender opp
Tror ingenting ender opp. Det ser ut som det ingen ende vil ta.
Sitter tungt bear over helgen. Tror fredagens oppgang i USA var ett desperat forsøk på å skape en bunn, som potensielt står svakt til etter helgens hendelser. Inkubasjonstiden i USA og EU ser ut til å være omme, og det kommer flere og flere tilfeller i USA uten tydelige spor fra utlandet, som tilsier at smitten allerede er vidt spredt. Gjelder å følge med på hvordan dette blir priset inn i futures på mandag, men tror dette er en solid bull-trap!
Price inn, buy the dip!!
Men seriøst, eit meget smart punkt å dekke inn short på. Blir ikkje overraska av fleire prosent gap i begge retninger. Sjølv posisjonert for videre oppgang.
Ja, dekker inn mandag morgen. Men tror det blir en litten dupp ned fra helgens oppbygging av negative news.
Glemmer dere ikke at bare 1% ned tar oss inn i krakk teretoriet. Vi ligger rett over teknisk støtte nivå. Enten blir det en veldig kort dupp opp eller så er det krakk analoger som gjelder. Da kan vi få alt fra -5 til -30%.
Det er bare ingen stopp på negativ nyhetsflyt. Dette treffer hardt tror jeg. Altså ikke bare hardt på børs, men riktige langvarige fundamentale konsekvenser.
Korreksjon: Ser an på morgenen mandag hvordan futsa ser ut Markedet hadde støtte på 200DMA på fredag, men brytes den er det fritt fall. Holder da selvsagt videre ned
Kan godt være. Alikavel har eg ein mistanke om at VIX skal roe seg ned litt før eit nytt trykk nedover.
Sjølv om folk opna augene for at a: Markedet var overprisa og b: Coronaviruset får noko konsekvensar for oss, så er det ikkje sikkert at økonomien knekker heilt… Stort volum rundt støttenivå i går, og vi endte opp. Institusjonane har ikkje samme panikk som vanlig mannen i gata.
Det kan begynne å sjå ut som ein liten overreaksjon spør du meg. Det er større økonomiske nyheter som kjem til å påverke retningen neste veke. Einaste som er sikkert er at det blir stor volatilitet og stort handelsvolum.
Edit: Angivelig blei det også gjordt rekordstore kjøp i darkpools RETT før close på fredag. https://www.investopedia.com/terms/d/dark-pool.asp
Det kan være ein enorm katalysator for bounce.
Vi får se. Samtidig så er det noen ting av fundamental karakter man ser mer og mer i media:
- Dette viruset kommer til å være med oss 1 til 2 år. Jane Hellen ex FED-Sjef i US tror vi går inn i resesjon.
- Cagey effekten. Når mye av trafikken skal opphøre i verden, hvor lavt kommer egentlig oljen til å falle?
- De umiddelbare offer. Hvor lang tid tar det før Cruize rederi og andre innen frakt, fly, bil industri begynner å se konkurser.
- Hvor lang tid tar det før banker kjenner det?
Det er mange ubesvarte spm og jeg ser bare ikke hvem som har det travelt med å eie aksjer nå. Duppen opp tror jeg du så i går. Fra -3.5 til -1%. Kjøpene mot close tror jeg berget slutten såpass som den gjorde. Tror ikke det varer. Men jeg kan selvfølgelig ta feil.
Chi eg er heilt einig i resonnementet ditt, og dette er akkuratt dei faktorane eg har peika på i ein månad no.
Spørsmålet eg prøvar å besvare er: Skal vi dundre vidare rett ned på mandag, eller skal vi opp før vi går ned igjen?
Eg trur på sistnevnte SPX retrace til 3100.
Blir spennende å se. Anser det hvertfall som umulig at OBX kan starte opp med såpass dype oljeprisfall og Coronautbrudd på Ullevål sykehus.
Det skal enormt mykje til for å at økonomien i år 2021, 2022 blir påverka av det her. (Kan jo såklart skje). Detfor vil det snart nærme seg nivå der ein med eit par års horisont kan gjere gode penger på å kjøpe dippen.
Bulltrend er fortsatt inntakt med god margin.
Hmmmm… Men hva tenker du om bond rallyet og at renter faller til nye bunnivåer i går? Det er vel et negativt flag?
Tenker at det blir bounce på mandag uansett, at bondsa trekker seg litt tilbake litt til og at FED snart signaliserer mulighet for rentekutt
Frykta var enorm mot slutten av veka, på tide å puste ut litt og revurdere situasjonen. Samtidig så har dei som er treigast i oppfattinga akkurat begynt å selge og shorte, så fint å få stoppa dei ut.
Retrace til 3100 er fornuftig, men eg skifter meir enn gjerne standpunkt på 0,niks på mandag.
Sjå forøvrig utviklinga i turbulente periodar 2018, 2015 og lenger bak. Ikkje forvent at kvar einaste dag blir rød er poenget
Såg ein del som snakka om å sitte bear x20 over helga, dette var ein god ide for 1, 2, 3 og 4 veker sidan. Idiotisk no.
BEAR20 er ikke lurt… Nesten aldri:+1: