Nei, men unntaket var nok tidleg i Februar
Da er det i gang her og, perfect stormâŠ
De har vel ikke sÄ gode sanitÊrforhold i flyktningssenter. Jeg tror det beste nÄ er Ä dele opp alle flyktningleirene og spre de. NÄ fÄr europa ta i mot flyktninger sÄ vi ikke fÄr en supercluster i en av dem. Jeg er normalt for Ä begrense innvandring, men denne situasjonen er spesiell. Det beste for alle nÄ var Ä opplÞse alle flyktningleirene og ta de midlertidig inn som flyktninger.
Merkeligste definisjonen av âbeste for alleâ jeg har sett.
Det beste for flyktningene, helt klart.
Beste for europe, rent egoistisk, er Ă„ stenge grensene knallhardt.
Evt arbeide med Ă„ utbedre de sanitĂŠre forholdene, -som var utgangspunktet for hele tankerekken skissert over.
Det er urealistisk Ä tro at dersom det utvikler seg en supercluster i flyktningleir med millioner uten smittevern, sanitÊrforold eller leger like utenfor grensen sÄ skal grensekontroll kunne stoppe spredningen.
Men jeg antar at dette ikke vil skje (altsÄ oppbrytning av flyktningleire) og ser en enda mer skremmende utvikling i emne nÄ.
Det er jo ikke bare det. Ingen sykehus. Tett befolket. Ingen labratorier.
Men det er klart, dersom vi ikke skal teste vÄre egne leger nÄr de kommer hjem fra et utbruddsomrÄde engang sÄ er det jo ikke vits Ä prÞve engang.
Trur ikkje det er tilfeldig at Januar satte ny rekord i antal CEO som gjekk av i USA.
Smart Ä gi seg pÄ topp.
Sammendrag
-DISNEY
-MASTERCARD
-LBRANDS
-UBER EATS
-HULU
-MGM
-IBM
-LIQUIDNET
-CO-CEO of SALESFORCE
-MADMEN
-AURORA CANNABIS
-CREDIT SUISSE
-FASLY
-TMOBILE
-NESTLE
-HARLEY DAVIDSON
-Mandy Ginsberg, the CEO of the company that oversees Tinder, Hinge, OKCupid, and Match, announced on January 28 that sheâs stepping down after 14 years.
-Morgan Stanleyâs Deputy Chief Financial Officer Paul Wirth will retire after 15 years with the bank, according to a memo sent to employees seen by Reuters on Wednesday.
-Barbara Novick, co-founder of investment giant BLACKROCK stepped down.
For en timing for Tysk Þkonomi Ä motta nye landsmenn, som kommer til Ä ta ruten gjennom smitteutsatte omrÄder!
Han her ogsÄ, perfekt timing.
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/10/30/7467873/yngve-slyngstad-gir-seg-som-sjef-for-oljefondet
Sentralbanksjefen var ute og advarte mot oljefondet sin aksjeeksponering for eit par veker sidan ogsÄ
Ang toppledere som har gÄtt av i statene sÄ blir jo de sett pÄ som dyktige, mens de som tar over blir sett pÄ som ubrukelige og fÄr media, aksjonÊrene og det som er mot seg. MÄ vÊre brutalt Ä ta over mange av de stillingene du viser til. Det kunne jeg aldri latt meg gjÞre om jeg sÄ hadde vÊrt egnet til det, noe jeg selvsagt ikke pÄ langt nÊr er.
Grunnen til Ä ta over disse stillingene nÄ er for Ä gjennomfÞre drastiske men nÞdvendige endringer fÞr du fÄr sparken og det utlÞser en gigantisk fallskjerm.
Verdt det.
Hele landet stengte ned i 3 uker, og Äpnet for halv maskin den fjerde.
Dette skjer ikke i mange andre land.
Her trur eg herr Lie bommar. Det finnes vel ingen person som har fulgt med som er overraska av talla?
Gammelt nytt og etterpÄklokskap.
HĂžrer du er veldig optimist. Lykke til.
SÄ du tror altsÄ pÄ en fin og grÞnn dag til mandag?
Kun pÄ opning mandag.