Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Dette skjer ikke ENDA i andre land.

Du kan lese kva eg trur lenger oppe i trÄden, heilt tilbake til vi fortsatt var pÄ all time high :wink:
FOR Ä skryte :face_vomiting::face_vomiting::see_no_evil::see_no_evil:, sÄ har eg truffet ganske greit dei siste vekene, og familien kom seg ut pÄ all time high.

3 Likes

Bare jeg som tar dette med knusende ro?

Virker jo som om hele verden vil gÄ under nÄr du leser her inne. Det jeg vet og lever ut ifra er fÞlgende

‱ Corona gĂ„r over
‱ Veksten og markedet gjþr comeback

Jeg har fortsatt lange briller pĂ„ og lar panikk hatten ligge i skuffen - fĂžles herlig👍

Edit! Min stÞrste bekymring akkurat nÄ er om Braut HÄland vil gÄ av banen uten mÄl mot Freiburg

3 Likes

Alle vet jo at markedet gjÞr comeback fÞr eller siden. SpÞrsmÄlet er nÄr. Hva tror du?

1 Like

I fÞlge folkehelseinstituttet sÄ bÞr du vÊre litt redd og nervÞs :wink::joy:

Og det er vel naturlig at ein pÄ eit aksjeforum diskuterer saka tett, dÄ det er meir interessant Ä vÊre 10% enn 10% ned.

Eg tar det ogsÄ Kusande med ro.

NÄr alt roer seg og det er ingen innlegg pÄ Corona-trÄden pÄ TI en stund.

Har ingen formening om nĂ„r. Det sagt sĂ„ har dette ligget i kortene lenge, sĂ„ jeg har en veldig defensiv portefĂžlje👍

3 Likes

PMI- tall vil gÄ ned i alle land som stenger byer og fabrikker.

Fortsetter Frankrike Ä stenge/avlyse ting sÄ trenger du ikke vÊre rakett forsker for Ä finne ut at PMI gÄr ned!

Vi mÄ gjÞre det beste ut av det og for de som kan, har nÄ fÄtt en gyllen mulighet til og Þke - jeg holder og Þker.

Feks sÄ var jeg long med Parb pÄ 43, nÄ kan jeg fÄ den for 41 (Fantastiske 2,8 NOK utbytte.) Faller den mer? Ja, mulig! GÄr de konk? Nei, tvilsomt! Vil jeg tjene gode penger pÄ den? Utvilsomt!

1 Like

Ubetvilsomt.

SÄ er jo det et tall fra Kina
 Er faktisk ikke sÄ utenkelig at 35 ogsÄ er oppdiktet :joy:

Du har truffet fabelaktig, men denne bullfinten tror jeg muligens blir en bommert. Vi fÄr se. :blush:

1 Like

Pga stor usikkerhet kun 5% eksponering. :slight_smile:

Hvordan har gjelden i norge utviklet seg de siste Ärene? :sweat_smile::see_no_evil: Hvordan har bankene vokst de siste Ärene? NÄ kan man plotte inn en ekstrem vekst av forbrukslÄnsbanker, sÄ er det jo mange likshetstegn her, men egentlig verre.

1 Like

1 Like

Det jeg er spent pÄ er hvor bra de forskjellige bedriftene takler at det mangler varer for noen ukers produksjon. Det har jo vÊrt vanlig med et just-in-time lager og nÄr 80% av kretskort lages i Kina, sÄ kan jo det bli litt spennende.

Kitron har av diverse Ärsaken et lager pÄ rundt 750m pga tidligere leveringsproblemer. De har omsetning pÄ rundt 900m i kvartalet. Det burde mao ikke vÊre et problem, mens feks Hapro med 240 ansatte har sendt ut permiteringsvarsel.

SÄ, kort sagt, hvis man tror corona viruset mÄ ramme et land direkte, sÄ burde man tenke over hvor mye ting som er laget, eller delvis laget i Kina.

Hapro:
– Vi har ingen intensjon om Ă„ permittere alle, men det kan bli noen fĂ„. Vi vet ikke noe sikkert ennĂ„, sier GiĂŠver, og legger til at det ikke er noen krise i selskapet ennĂ„.

Selskapet kjÞper ogsÄ elektronikk og rÄvarer fra andre land enn Kina, sÄ all produksjon vil uansett ikke bli berÞrt om det en tid blir forsinkelser.

– NĂ„ jobber vi som vanlig, og innkjĂžp og logistikk jobber med vĂ„re leverandĂžrer for Ă„ fĂ„ et best mulig bilde av situasjonen. ForelĂžpig leverer vi det vi skal, sier direktĂžren.

Min utheving

3 Likes

Da har det uunngÄelig skjedd, amerikanske liv har begynt Ä gÄ tapt. BEAR AS FUCK!

Trump skal pÄ’n for Ă„ roe ned igjen
 :grimacing:

https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-29-20-intl-hnk/index.html

3 Likes

Trump framsto som ein ny mann i talen sin i dag. Framheva at Apple var i full produksjon igjen i Kina.

Eg trur bĂžrsklima er litt rolegare i dag enn fĂžr helga, trass dĂždsfall i USA.

Flere liv som gÄr tapt i skyteepisoder hver eneste dag.

Det har nada Ă„ si, det vet du godt. NĂ„ er det panick mode som gjelder der borte og

+43 cases i Frankrike. Virker som noe har skjedd i smittetakten der.

Edit: en annen ting, er bloomberg ekstra grinete. Herregud som de publiserer tragedie:

https://www.bloomberg.com/europe

$ is King :sunglasses: