Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Ser tegn til at “buy the dip” er pĂ„ vei ut og stadig mer av “short the bounce”.

EDIT: ser og at futene i US tiltar i rÞdhet samt Brent spot futures er hardt ned. Vi fÄr om det blir en storrengjÞring fÞr man kan bente pÄ en stabiliserkng. Synes som mange tror pÄ rekyl etter fall. Vil minne om at det skjer ikke etter krakk, sÄnn historisk sett.

2 Likes

Hvis det skjer, sÄ vil det evt vÊre lav omsetning.

Jeg fÞler denne uken kan gÄ litt begge veier. Det som taler for rekyl opp i starten av uken er at bÞrsen er oversolgt og vi kanskje legger Kina litt bak oss. De dÄrlige tallene er presentert og nÄ bruker de olje igjen. Kanskje smart Ä fÞlge med pÄ Hunter, Frontline og Aker BP? Det som mest sannsynlig trekker bÞrsen ned igjen er nÄr viruset slÄr ut for fullt i New York. Det skjer nok innen Torsdag.

Har ein fÞlelse av at FED og trump vil prÞve Ä sikre bÞrsopninga pÄ mandag litt. Spennande Ä sjÄ om det kjem nyheter i 19-20 draget.

Ta weekend futures med eine klypen salt btw :hugs:

1 Like

DÄrlig timing?

1 Like

Mange planer gÄr i vasken i disse dager

2 Likes

SÄnn historisk sett kan vi jo sjÄ pÄ Korreksjon litt tilbake

PÄ samme mÄte som at folk var naive pÄ ath, er det framover folk ikkje bÞr vÊre naive mtp pullback.

Vi har ennÄ ikkje nokon finansiell katastrofe a la Lehmann

Du vet hva jeg tror og hÄper du har nok rett til Ä komme deg ut av BULL med gevinst.

Jeg beynner Ä tro mer og mer pÄ et godt gammeldags krakk.

1 Like

I know i know. Er som sagt ein liten posisjon som alt er godt i pluss frÄ 288X

Gullprisen falt betydelig, og det blei handla pÄ hÞgt volum rundt stÞtta.

1 Like

Man kan jo lure pÄ om disse Þkonomene og analytikerne fÄr betalt for Ä ta feil.

2 Likes

NÄ er det snart en uke siden det slo inn pÄ bÞrsene. Det tar vel litt lengre tid Ä selge en bolig enn Ä selge aksjer sist jeg sjekket.
SĂ„ de er vel kanskje litt tidlig ute Ă„ feirer? :sweat_smile::see_no_evil:

1 Like

Ble gap ned pÄ 10% ved open, sÄ de som hadde stop loss pÄ 5% pÄ husene sine fikk ikke solgt vet du :joy:

3 Likes

Sjekk darkpool data rett fĂžr spx close.

Har du noen gode data pÄ dette? Sliter med Ä finne. Takk :slight_smile:

Hva med weekend futures? Verdt Ä evaluere eller er det misvisende for potensiell Äpning mandag?

Viser jo til en viss grad sentimentet, og kan bli en selvoppfyllende profeti dersom mange nok kaster seg pÄ de. Dernest sÄ var det vel forrige helg de endte pÄ samme nivÄ, rund -1-2%, med et vesentlig stÞrre gap ned pÄ mandagsmorgenen. SÄ personlig tror jeg de kan Äpne ned alt fra 2-4%

2 Likes

Darkpool, er bare kurvinstitusjoner som Nordnet Zero, Avanza eller noe annet. Ikke mer mystisk enn det.

Hele USA er pÄ tuppa etter den fÞrste Covid-dÞde og videre mange community smittede cases. I Seattle tror de at smitten kom for 6 uker siden og har fÄtt lov til Ä jobbe under radaren. Det er det som er sÄ villt med US, sÄ mange mangler sykeforsikring.

Uansett, kan ikke gÄ rett ned, det er sinnsyke volum i begge retninger. Vi fÄr hÄpe pÄ en sving opp fÞr videre ned. Er overbevist at det mÄ ned
 Hvertfall for Norge, oljeprisen stuper jo.

3 Likes

Husk at FED varslet rentekutt ca 20 minutter fÞr USA stengte fredag. Det sendte markedene opp pÄ slutten av dagen. Om det har effekt i flere dager kan jo godt hende, er litt vanskelig Ä si.

Weekend futures kan selvsagt ha noe Ä si, men fÞr oslo bÞrs Äpner har vi jo hatt asia sÄ det betyr mer enn hva folk spekulerte i lÞrdag og sÞndag.

2 Likes

Det vil nok svinge voldsomt fremover. Sikkert mange som Þnsker Ä bli rike pÄ shorting og da tar seg vann over hodet og havner i skvis som kan gi rekyler oppover.

1 Like
1 Like