Er det inndekning av short og oljepris som gir denne spenstige rekylen? Er det noen som tÞr Ä spÄ sluttkurs ?
En miks. I tillegg til FOMO for ikke Ä fÄ med seg rekylen.
Oslo- bÞrs er kun ned i overkant av 8 % sÄ langt i Är.
Ganske bra fall spĂžr du meg da, men hver sin mening
Slutter pÄ 840
PÄ tide Ä dra inn Ärene i⊠Back to topic.
En ting er sikkert.
Slike tider viser hvem folk virkelig er. Tenk Ä sitte Ä prÞve Ä spre panikk og hysteri med vilje, slik at man kan tjene litt penger pÄ det.
Ingen tvil om at han har flyttet indekser. Kvalmt.
Noen med god kunnskap om repo her inne?
Er ikke dette noe som bare utsetter et problem en kort periode fram i tid?
Synes ikke det er feil Ä utnytte makrobildet og tjene penger pÄ det. Men Ä spre frykt og skryte av sine gevinster etterpÄ er lavmÄl.
Som antatt, toppen var pĂ„ morgenen. Herfra gĂ„r det en vei! Bare vent til frykten tar overhĂ„nd igjenâŠ
Enig. Det blir volatilt men jeg tror ikke det krakker fĂžr til hĂžsten.
Mulig det kan vente til hÞsten ja, men det er skummelt Ä sitte Ä prÞve Ä fiske ut de siste kronene av et bullmarked som har vart i sÄ mange Är.
Siterar meg sjĂžlv for 17 timar sidan. Fekk ikkje mykje respons i gĂ„r, men det var ein ganske godt skrive artikkelâŠ
Men Ä vente til da sÄ er man vel noe sent ute?
Hvem er neste Lehmann-kandidater?:
Deutsche Bank burde vÊre langt oppe pÄ listen.
Det kommer snart nyheter om vaksine mot koronavirus og markedet vil reagere positivt pÄ det.
Problemet ligger i Ăžkende gjeld som etterhvert blir enda stĂžrre for Ă„ dekke tapene fra virusutbruddet og pga. lavere renter som mottiltak til fallende markeder. Det tror jeg kan utlĂžse langt stĂžrre fall til hĂžsten.
Vel⊠I trump sin pressekonferanse i helga sĂ„ gjorde CDC det meget tydelig at vaksine er minst 1 Ă„r fram i tid⊠I tillegg skal det produserast fleire milliardar vaksiner, noko som vil ta betydelig med tid, sjĂžlv om alle farmafabrikker i verden settes pĂ„ sakenâŠ
Derfor har mange sentralbanker signalisert at dei tar grep for Ä stÞtte opp under Þkonomien, og mange har ein del spillerom, sÄ lenge dette ikkje blir vesentlig verre. Dei fleste I-land er i stand til Ä ri av eit Är med relativt hÞge smittetal, sÄ lenge ein unngÄr ein voldsom peak (som i Wuhan!) der helsesystemet er underdimensjonert.
Derfor bĂžr mange vĂŠre open for tanken om at markedet ikkje kollapser fullstendig.
Vaksinen mÄ ikke distribueres til alle. Det holder med at den finnes for Ä ta knekken pÄ dommedagsprofeteriene og den negative stemninga.
NÄr det gjelder stimuliene til sentralbankene sÄ vil det fungere til en viss grad men nÄr bedrifter til slutt ikke klarer Ä betjene gjelda, selv med lave renter sÄ vil det fÞre til konkurser, Þkende arbeidsledighet og kollaps av finanssystemet og boligmarkedet. Mulig jeg tar feil. Ingen av oss kan spÄ framtiden. HÄper pÄ det beste, men forbereder meg pÄ det motsatte.
Du har vel ogsÄ investert i biotek og sett hvor lang tid ting tar. SÄ jeg kan ikke skjÞnne at de plutselig bare skal tippe at en vaksine har effekt for sÄ Ä pÞse den ut i markedet uten Ä ane noe om bivirkninger. Det vil bare gjÞre det selskapet som selger vaksinene styrtrike.
Placebo har alltid noe effekt, sÄ det er en lang reise Ä bevise at en medisin fungerer.
Rekylen allerede over?
Jeg er fullstendig klar over at en vaksinekandidat er i Fase I og det tar tid fĂžr den eventuelt kan distribueres til befolkningen. Men vet ingenting om prosessen kan fremskyndes da koronavirus ikke er spesielt uvanlig, jeg er ikke virolog.