Ha, det stemmer. Det var kanskje ikke sÄ tydelig
PrÞver igjen, men S&P 500 denne gangen. Alle verdens bÞrser faller stort sett med denne. Jeg trodde jo vi skulle opp mot 2100 her, men i stedet fikk vi en lavere topp og sÄ ned med stengning under stÞtten. Ingen god utvikling her synes jeg. Stadig nye svakhetstegn.
Brent innom 36.17 i dag
NÄ fÄr du 96,63 svenske for en norsk hundrelapp
Snakker ned svenskekronen
Riksbanken er derfor beredt til Ä intervenere pÄ valutamarkedet nÄr vi vurderer det som nÞdvendig, sier Ingves ifÞlge meldingen.
Svenskekronen er blitt svekket rundt seks Ăžre mot euro etter at meldingen ble kjent. Det tilsvarer rundt 0,4 prosent. Mot norske kroner er den svenske svekket med rundt 0,5 prosent. 100 svenske kroner koster i skrivende stund 104,23 norske
Ganske bearish rundt omkring nÄ⊠Sitter heldigvis short omxs30 med indeks strategien.
Tror vi er i gang nĂ„ med korreksjonenâŠ
Oljen ned 10% pÄ 2 dager!
Glad jeg solgte DNO med 0 kr gev/tap i gÄr !
MÄ si jeg er veldig spent pÄ hva som skjer med oljeprisen, dollaren, euroen og bÞrsindeksene framover. For meg ser det ut som diverse oljeaksjer fint kan falle mye lenger enn de har gjort hittil.
Hvis oljeprisfallet blir varig, sĂ„ vil NOK/USD og NOK/EUR holde seg relativt svakt, men man merker jo allerede nĂ„ at Norge plutselig er mye mer konkurransedyktig enn pĂ„ lenge. Hvor mye âhomesourcingâ av hĂžyt automatisert industri vil vi se?
Jeg tror mye av grunnen til at Oslo bÞrs ikke har falt mer er at indeksen mÄles i NOK. Hadde den vÊrt mÄlt i USD, sÄ hadde det sett ut som et kraftig fall. Hvis NOK styrker seg, sÄ tror jeg vi fort kan se en motsatt reaksjon.
Bearmarked, eller bare en midlertidig dip? De amerikanske bĂžrsene Ă„pner jo opp.
Ser jo at aksjer jeg trodde skulle kunne ri av stormen ganske bra blir pÄvirket av den generelle skepsisen i markedet.
Herregud oljaâŠ
Norge gÄr til h⊠pÄ fÞrste klasse
Ikkje bra, like greit at det gÄr skikkelig pÄ rÊvva kjapt og brutalt, desto fÞr kommer oppturen. Noen skal skvises fÞrst, det er de som har bettet pÄ olje ned i 15 dollar, man tror det ikke men det f⊠ingenting som forundrer lengre.
Spennende Ä se hvor lang tid det gÄr fÞr nyheter i Funcom kommer, kan falle litt fremover den ogsÄ, sÄ ikke direkte sterk ut i dag
Det store spÞrsmÄlet er om verden gÄr inn i en ny resesjon, risikoen er der med hÞy gjeld blant privatpersoner, selskaper og stater. Faller ett tÄrn vil det ramme de to andre.
Olje 30.70 USD hvor er bunnen?
tipper 19 USD
10 dollar tror noen:
«Vi tror prisene kan falle sÄ lavt som 10 dollar fatet fÞr
pengeforvaltere innrÞmmer at dette har gÄtt for langt», skriver Standard
Chartered, ifĂžlge Reuters.
edit
DNB har ikke kjÞpsanbefaling pÄ en eneste av de 34 oljeserviceaksjene de dekker.
kilde:
Er det som jeg har vÊrt inne pÄ, OPEC sliter og kutter i produksjon? Snur det Nà ?
Hadde vÊrt gull om noen med litt fornuft hadde fÄtt gjennomslag i OPEC, dette er jo styrt galskap.
Olja snur, i morra blir det korreksjon opp! (hÄper jeg).
KjÞpt NEL, BWO og DNO for tradens skyld. ForelÞpig i pluss pÄ alle
Edit: Olja er i pluss
Edit2: Holder olja seg ut dagen ender Oslo BÞrs i pluss - vi ber om en liten korreksjon i morgen nÄ dere
Dette ser vel veldig ut som en hode-skulderformasjon?
Iflg forklaringen under, sÄ mÄ vi endel ned fÞr denne formasjonen er bekreftet.
For Ä ha sannsynlighetene pÄ sin side bÞr man vente til aksjekursen
har kommet rundt fem% nedenfor halslinjen fĂžr man eventuelt setter en
short i aksjen. Ofte fÄr man en test av halslinjen rett etter bruddet.
Det er da en glimrende sjanse til Ä komme seg ut av aksjen for Ä unngÄ
et stÞrre tap, eller fÄ en ny sjanse for Ä sette en short i aksjen.
Forventet kursendring er hĂžyden fra toppen av hode ned til
halslinjen. hvis det da er dannet en hode og skulder formasjon hvor hode
er 10 kroner hÞyere en halslinjen vil minimum kursendring vÊre pÄ
cirka 10 kroner etter brudd ned fra halslinjen. Dette er jo selvfĂžlgelig
ikke noen absolutte tall og det forekommer bÄde stÞrre og mindre fall
enn dette.
Bryter aksjen opp igjennom halslinjen etter at den fĂžrst har brutt
ned har vi fÄtt en falskt brudd. falskt brudd forekommer noen ganger og
da er grunnlaget for Ă„ selge aksjen borte og man bĂžr da vurdere Ă„ dekke
inn sin short posisjon, for Ä ikke gÄ pÄ et stÞrre tap. det anbefales at
man dekker inn shorten hvis aksjen stiger over hĂžyre skulder.
Det betyr lite hvis oljen holder seg og fortsetter opp.
Det kan imiderltid vÊre det er en liten korreksjon det vi ser nÄ, pust i bakke om du vil. Markedet lengter etter noe positivt nÄ, og skulle nÄ oljen bikke ned igjen om en dag eller to sÄ vil det sikkert skje med forsterket virkning, de siste optimister blir pessimister. DA er det bankers Ä begynne kjÞp, jeg er for utolmodig til Ä bare sitte Ä vente, jeg mÄ om ikke annet trade litt. satt en liten gamble pÄ DNO og BWO at oljen holder til i morgen, RSI begynner Ä bli lave pÄ begge,ikke minst BWO. NEL kjÞpte jeg fÞr i dag pÄ 3,36 og solgte pÄ 3,51, blir ikke rare summen men viktig for psyken Ser insidere har kjÞpt der igjen ved 2 anledninger sÄ den kommer sikkert ogsÄ som ei kule i morgen om dette holder seg om i tilegg USA legger pÄ seg 1%++.