Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Den tekniske analysen sier vel noe om hva markedet forventer. Mao, markedet forventer at oljeprisen skal vÊre lav og at dette vil pÄvirke Norge negativt.

Interessant Ä se det bli en lite pullback i dag, hvis den stopper opp pÄ halslinjen, sÄ er jo det rimelig interessant.

NĂ„ snur faenskapet igjen, da spĂžrs det nok om det gĂ„r â€œĂ„t skogen”. Tradet litt i dag, ble ikke noe fetere til slutt, tjente pĂ„ BWO og NEL, tok tap pĂ„ DNO. Fikk litt action da.

Gitt det tekniske slÄr inn, hvor langt ned skal den da? Rundt 450? Skal vi fÄ Statoil aksjen til 80-90 kroner?

NĂ„ er jeg laaaangt fra noen ekspert, men ja rundt 450:
Topp for hode = 660
Halslinje ~=560
Differanse = 100
Halslinje - differanse = 560-100 = 460

AngÄende Statoil, sÄ mÄ vel de lengre ned 80-90 for Ä dra med seg resten av OSEBX. Statoil har kanskje noe teknisk motstand pÄ 96,40 som er forrige bunn fra finanskrisen, men jeg har ikke sÄ mye tro pÄ det.

1 Like

Da er det vel bare Ä holde seg fast til det snur, og angre pÄ at jeg ikke solgte da jeg var godt i pluss. Og sÄ kan vi jo hÄpe pÄ noen overraskelser fra funcom, gig, iox og andre.

Edit: det beste nÄ er kanskje Ä selge alt og kjÞpe Þl, evt vin og brennevin, for pengene. Da sitter vi ihvertfall igjen med vondt i hodet, og muligens panten pÄ noen flasker

4 Likes

Olja, JA!

Olja, NEI!

Olja, JA!

Olja, NEI

:frowning:

1 Like

Jobben ryker, sparepenga ryker og velferdsstaten bryter sammen

Da er det jammen godt man sitte lasta i FUNCOM!

:slight_smile:

1 Like

Ja, det har faktisk gÄtt ganske bra for meg i Är uten at jeg har tradet en aksje, sikkert mye flaks

1 Like

Har ikke gÄtt like bra med meg, er ned ca 7% fra topp. Tenker kvartalstall fra TIL og KIT vil fikse pÄ det. De er fÞrst og fremst blitt dratt med ned i dragsuget. Starbreeze lever sitt eget liv, det samme gjÞr vel egentlig Photocure ogsÄ, men det hadde vÊrt fint Ä se svarte tall der uten Cevira.

Artikkelen fÄr det for meg til Ä hÞres ut som vi kan fÄ et aksellererende fall i oljeproduksjonen i USA, ettersom det nÄ ikke er lÞnnsom Ä lete, selv nÄr du fÄr olje+gass.

1 Like

Fondene mine er ned 3%.
Aksjene opp 30% ca.

KjĂžpte fond for Ă„ redusere risikoen
 dĂžh

3 Likes

Gratulerer! Hvilke aksjer har du?

Det er Funcom og Bakkafrost kun som er pluss. De andre er i minus, men pga at belÞpene er mindre sÄ spiller det ikke sÄ stort inn. Men har ogsÄ RCCL, ThinFilm (bittelitt bare), REC (bittelitt bare - har egentlig solgt meg ut her, men beholdt noen smÄtterier bare sÄ teller egentlig ikke) og siste aksjen er Kitron.

AngÄende fond: De brukte jo mange dager pÄ Ä kjÞpe inn andelene her. Vil det vÊre likt om jeg selger? At de bruker flere dager pÄ Ä fÄ meg ut av fondene dersom jeg skulle besgtemme meg for Ä selge ett eller flere av dem?

Selger du fÞr midnatt burde du fÄ sluttkursen neste bÞrsdag, men det kan ta noen dager fÞr pengene vises pÄ konto

1 Like

Jepp, og hvilken kurs du fĂ„r er heeeeelt bingo. Jeg kommer ikke til Ă„ gĂ„ inn i “vanlige” fond igjen, men kommer til Ă„ gĂ„ for bĂžrstradede indeksfond. Tror @holmes har brukt seg endel av slike som er uten gearing.

2 Likes

Olja

:cry:

Logget inn nÄ. Overdrev litt med 30%, men ser portefÞljen av aksjer er opp 18.7% akkurat nÄ.

Var opp 30% i gÄr eller forgÄrs nÄr jeg raskt var innom. Har ikke tid til Ä se pÄ traderen min engang. Oppdragene renner inn. FÄtt 7 nye hus Ä selge siden mandag sist uke :slightly_smiling:

4 Likes

Alle skal selge hus, kjerringa osv for Ă„ kjĂžpe FUNCOM. Jeg skal ha mer i morgen, samt at jeg legger kjĂžp og fisker litt, veit aldri.

4 Likes

At oljeprisen varierer med ±1$ intradag er vel egentlig ikke sÄ dramatisk. Prosentvis synes det godt men det er egentlig ganske smÄ variasjoner. men jeg hÄper ogsÄ at den ikke skal gÄ mer med nÄ.

Det som gjÞr det sÄ vanskelig nÄ er at man vet faen ikke om det er bunnen eller om olja gÄr ned nye 20-30%. Jeg har sagt til fattern, som er meget risikoavers, at skulle olja stikke ned i 20-25dollar som drar OSE ned i 450 poeng igjen, sÄ fÄr han seriÞst vurdere kjÞpeknappen, feks de store gode som gir utbytte som STL, VEI, ORK, BWO, MHG, TIL, osv osv. FÄr markedet en kjempeknekk sÄ er det sÄ mye lettere Ä time inngang, mot nÄ som det er luremusopplegg. Og kommer kjempeknekken som vi sÄ forrigeuke sÄ gÄr alt ned uavhengig av kvalitet

3 Likes