S&P 500, Dow og Nasdaq alle ned nesten 2% i dag. Oljeprisen nesten under 30$. Hvis dagen avslutter som dette, så tror jeg oslo børs blir rimelig rød i morgen.
Baltic DRY ned 2% til 394
Råvarehandelen stopper opp = generell nedkjøling av markeder rundt om i verden.
GOGL 6,150 nå…
Solgte på 32,13
Jeg mener at med dagens fall, så er nok HS-formasjonen rimelig bekreftet.
… Hvorfor jeg sitter tungt lastet med aksjer er en annen sak.
Her er jeg ikke helt enig, Kina har redusert kull/jernmalm-importen som slår hardt ut her? Det er jo også bestillt og bygget altfor mange skip.
Huff nå ser det dårligere ut. RCCL gikk mye ned i dag. Kjøpsmulighet?
- Royal Caribbean Cruises ligger i en fin, stigende trend på mellomlang sikt. Selskapet innfrir investorenes forventninger over tid og forsvarer en stadig høyere prising. Kursen ligger nær støtten ved gulvet i trendkanalen, noe som bør være en god kjøpsanledning også for kortsiktige investorer. Vurdering: Kjøpskandidat, skriver Investtech.
Men både USA og olje går opp. Det er vel bra?
Kan en forvente seg en rekyl i løpet av de nærmeste dagene (før det suser nedover igjen), eller er det kun død og fordervelse som venter oss i de kommende uken?
Nå synes jeg folk er såpass negative at det kanskje kortsiktig kommer et lite relief rally snart. Skulle gjerne sett at det kom noe vg oppslag med dommedagsprofeti som et siste tegn før kortsiktig oppgang
Jeg er ikke positiv til børsen - jeg ligger short indeks og lang bitcoin, litt hedgefond og så jeg plukket ut noen taperaksjer som jeg personlig tror kan få en grei utvikling uavhengig av konjunkturen. Men det kommer gjerne mange 10% relief rallies i løpet av et bear market. Kanskje denne uken. Det kan være en mulighet til å redusere eksponering eller gå kort osv. Hvis jeg skulle trade på oppgang ville jeg kanskje sett på oljesertifikater igjen, men forsøker å holde meg til strategien jeg har satt opp og som har gått bra så langt.
Turnaround Tuesday slår til igjen. Synes værskiftet alltid kommer på tirsdager
Fortsetter vi nedover etter 1-2 dager korreksjon? Hvordan er prognosene? Mye om har fått juling som frister, men skal vi videre ned så blir det jo billigere
Ville vært forsiktig med å øke*, jeg tenker heller at man kan lette seg litt på toppen eller ta short posisjoner for å sikre porteføljen hvis kursen stiger feks 10% fra bunnen. Personlig kommer jeg ikke til å gjøre så mye slik det ser ut nå.
*Olje, og spesielt selve råvaren, kan man vurdere å øke hvis man liker risiko. Under 30 usd er billig, spesielt hvis man kjøper uten gearing og kan være tålmodig.
Min portefølje er såpass mye i minus, at ting må nok stige en del mer før jeg ser blåe tall. Jeg gjør ingenting.
Update: Dog litt stolt av å ha sterk mage og latt aksjene mine være, selvom jeg bare har sett rødt. Har troen på at vi skal opp og tilbake til nivåer vi hadde for noen måneder siden
Godt teknisk analysert!
Har du noen formening om hvor “høy” bouncen blir også? Opp til halslinjen i hode-skulder-formasjonen kanskje? Mao, rundt 570-ish?
Du er ikke alene. Var forberedt på å sette stop loss på -200k men nå er jeg snart under 100 igjen
Hvis den kommer opp til 570-580 mener jeg at det ihvertfall vil være et bra sted å rokkere om litt hvis man ønsker det, men det kan jo komme fundamentale nyheter ene eller andre veien.
Jeg prøver å fokusere mest mulig langsiktig, og da er trenden fortsatt ned. Men vi mangler en tydelig trigger som lehman brothers - får vi det vil jeg vurdere å øke short posisjonen.
Korreksjonen over tror noen:
Oljen over 30 dollar, kun en Bounce eller oppgang mon tro? Fremtiden vil vise…
På lengre sikt er det vel usikkert uansett hvis ikke oljeprisen klatrer oppover igjen for mange. Samtidig er indeksen ned nesten 80-90 poeng siden nyttår (til bunnen)? Det er vel ca. 15% ned, som tilsvarer en vanlig korreksjon. Kan gjøre noe med psykologien til mange investorer, Oslo børs opp ca. 3% nå.