Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

26 ministrer i Iran har testet positivt. Som andre har sagt; dersom noen i senatet får det…

2 Likes

Det at noen få dør er vel ikke det som er problemet for økonomien ?

1 Like

Hvis du leser hele setningen du siterte…

Jeg gjorde det og forstår fremdeles ikke hvorfor han har med at “og folk dør” siden det ikke er det som skaper problemer for økonomien :wink:

3 Likes

Litt på siden men synd at vi tar så på vei for dette viruset som hittil har drept hva, 4000 totalt i verden, i løpet av en måneds tid, når det dør dobbelt så mange barn daglig av underernæring.

Personlig tror jeg vi får en god del mer nedgang i løpet av året, men lettelsesrally først.

1 Like

Verden er et kynisk sted og økonomi har ingen følelser. Dette har jo fint lite å gjøre med hvor mange som dør…

Lurer på hvordan du kan snakke om lettelsesrally etter gårsdagen i statene?

US futures er på vei opp, ikke umulig dette blir siste mulighet til å kjøpe dippen :wink:

3 Likes

Grønt i Japan, Hang seng flatt, grønn oljepris også :slight_smile:

1 Like

Kina og New Zealand endte også på grønt mens Australia i minus. Skikkelig berg og dalbane dette

Forsåvidt enig men hvor mange som dør påvirker fort hvilke tiltak som gjøres og det er jo disse tiltakene som i hovedsak påvirker økonomien.

Ja det er de sykeste svingningene jeg noensinne har sett. Jeg trodde krypto var volatilt.

Investtech med kjøpsanbefaling på mellomlangsikt :blush:

Bidens overtak på Sanders etter Supertirsdagen vil nok gi et lite løft i dag (eller ihvertfall begrense nedgangen noe).

En teori. Konsolidering rundt 200 MA.

3 Likes

Dere har rett. Jeg tror vi så en overreaksjon pga nye virustilfeller i USA og en reaksjon på en forhastet nedsettelse av renten i USA - "noe må være galt når det haster sånn ".

Gir meining. Brudd på 200ma krever særs dårlege utsikter, noko vi per i dag ikkje kan bekrefte eller avkrefte. Men trur eg ville ha utvida boksen i begge retninger.

1 Like

Det blir vel et bra suckers rally i noen måneder nå. På sensommeren så er 50 og 200 dagers nærmere hverandre, så da får man gjerne et dødskryss på indeksene og da kolapser det nok.

1 Like

Hvem tør å spå utviklingen på Oslo Børs i dag?

Opner i pluss, fortsetter å stige.
Evt solid gap opp og usikker utvikling.

1 Like

Tipper svak nedgang, med en god del svingninger :cowboy_hat_face:

Du er blitt som Fry i Futurama, i episoden han drikker 100kopper kaffe. I like it!

3 Likes