Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Ser ikke bort fra at bÄde ose og usa ender i grÞnt i dag - gitt markedets lettelse over at Biden slo Sanders i super-tirdagen.

1 Like

Never mind at verden brenner? Flyktnibgkrise, epedemi, konkursras pÄ vei

Jeg tror vi skal teste 783 i nÊrmeste dagene. Er det kun Bulls i denne trÄden?

Verden brenner ikke, den snufser.

Hehe
 Ja den snufser :blush:

Dag 9 under 10ma pÄ OSE. Sjeldent at OSE klarer Ä ligge mer, enn 10 dager under 10ma. T.o.m under store nedsalg, som f.eks finanskrisen, sÄ skjer det sjeldent. SÄ vi skal nok nulle ut noen ma`s pÄ denne bouncen :upside_down_face:

1 Like

Er det nĂ„ vi beveger oss inn i “the last bull-wave” av en lang oppgangssyklus? :wink:

Korona er alvorlig, ingen tvil om det. Men men kan nok bli litt korona-blind nÄr man dag ut og dag inn vandrer rundt pÄ katastrofetrÄder og i smittestatistikker fra morgen til kveld.
Det er lett Ä glemme at de fleste i verden drar pÄ jobb som vanlig, forbruker kanskje litt mindre, setter reise og annet usikkert pÄ vent.
Noe av det tapte forbruket er tapt for alltid, mens mye blir utsatt og som selskapene vil fÄ glede av nÄr korona har ramlet ned fra medietronen. I mellomtiden fÄr vi holde ut og stÄ han av som best vi kan.

6 Likes

Husk at dette slÄr ut forskjellig i forskjellige bedrifter. Selv om makro mest sannsynlig blir ned framover er det mange bedrifter som f.eks. biotech/big pharma som kan fÄ positive effekter av situasjonen som kommer. Enten ved at de lager vaksinen eller at investorer fÄr mer fokus pÄ helsesektoren og pengene som ligger i medisiner. Reiselivs-bedriften ser det dog dÄrlig ut for.

Tenker at man skal “go with the flow”. Ikke vĂŠre bastant bull eller bear. Mange som har mistet alt pĂ„ det. Har man et langt perspektiv, sĂ„ vil dette vĂŠre en god inngang uansett, sĂ„nn historisk. Husker godt forumene under finanskrisen (uten sammenligning forĂžvrig, da vi ikke er helt der ennĂ„), da var det mange, som mente vi ville mĂ„tte begynne Ă„ handle med stein igjen, for kapitalisme, som vi kjenner det ville opphĂžre osv. Selvsagt har man et kort perspektiv, sĂ„ mĂ„ man har en god strategi pĂ„ stop loss osv. Men har en bekjent, som har handlet verdipapirer siden 80 tallet og har verden enkleste strategi. Investerer 25% av sin kapital ved -10% fall, 25% nye ved -20% fall osv, sĂ„ sitter han til ny topp. Vanskelig Ă„ argumentere mot den strategien, da den har fungert for han i 40 Ă„r :slightly_smiling_face: Men poenget mitt er og ikke bli blind pĂ„ enten bull eller bear og vern om kapitalen deres. Personlig sĂ„ hĂ„per jeg pĂ„ en ny sving ned etter bounce, som gĂ„r lavere, men med hĂžyere RSI bunn, sĂ„ fĂ„r vi kanskje et lengre oppsving. Men only time will show :upside_down_face: Ønsker alle en god trading dag videre

11 Likes

Det kommer jo helt an pÄ? Om en person i et relativt lite forskningsteam blir smittet og alle mÄ i karantene, da vil det jo bli full stans der ogsÄ

Vaksinen kommer nok neppe fÞr det har gÄtt over av seg selv. Det er en lang prosses fÞr kan pÞse ut vaksiner i markedet. De kan ikke bare anta at det virker. NÄr noen allerede er rammet og har svakt imunforsvar sÄ kan en ny vaksine uten langtidsdata gjÞre helsetilstanden vÊrre. SÄ da er det sÞksmÄl neste osv

Med mindre en stÞrre bank gÄr over ende, vil vel buy the dip kunne ansed som rabatt i en del selskaper.

Han har kjÞpt siden 80 tallet, men har fortsatt penger til Ä kjÞpe pÄ fall?

Hvis du leser litt nÞyere :nerd_face:, sÄ ser du hans utgang strategi, sÄ han har godt med cash Ä handle for pÄ fall ja :wink:

Joda, jeg skjÞnner jo ogsÄ at det er smart Ä kjÞpe pÄ bunn og selge pÄ topp. Kan du spÞr han om dette er en bunn eller topp? :smiley:

Veldig useriÞs trÄd dette nÄ etterhvert.

Du har en 100Ärs epedemi pÄ gang og du ser for deg en tur opp mot ATH igjen? VÊr ikke redd. Det stÄr en lang kÞ av problemer klar for dere Bulls. Afrika korona smeller til mot helga. USA korona neste. I den grad dette skal bÊre et forum man skal bruke for innsikt og rÄd, sÄ er mitt rÄd at du kommer deg ut av Long pÄ en bounce
 omtrent som nÄ, er det beste du fÄr er jeg redd.

Ja, men nÄr den kommer er ikke sÄ viktig for aksjekursen i selskapene utvikler den. At den blir utviklet og viser tidlige resultater som ser ut til Ä virke er det som pÄvirker i det korte bildet. Og jo verre krisen blir, jo mer vil det pÄvirke kursen positivt om et selskap ser ut til Ä kunne komme med en lÞsning. Om det sÄ er litt fram i tid.

SÞksmÄl og bivirkninger osv. vil komme i etterkant av lansering, men er en risiko det er verdt Ä ta med ja. Derfor kan sell on news vÊre en grei strategi om man vil sikre seg. Vi vet allerede aktÞrene som jobber med dette, sÄ alle har mulighet til Ä ta lodd om man vil.

Ok snilefisker har satt en BULL X20 til i morgen tidlig. Den skal vÊre stÞrre enn min nÄ reduserte BEAR. :+1:

Etter det er det rett i max BEAR igjen. Pandemivarsel kommer.

Beslutningen kom pÄ positive Futures langt utenfor 2*Sigma

Pass pÄ Ä ikke bli pÄvirket av diskusjonene her inne i investeringer. Det er aldri gitt at noen av oss har rett nÄr det kommer til framtidsutsikter. :slight_smile: Skulle nesten vÊrt sÄnn disclaimer i meldingene som det er i Q-rapportene til selskapene :stuck_out_tongue:

1 Like