Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Det er jeg veldig bevisst. Men markedet synes Ä bare ville/trenger en tur opp fÞr vi linker inn pÄ det fundamentale igjen.

1 Like

Futures i USA snur fort. Et par dÄrlige nyheter fra USA nÄr de vÄkner i 13-14-tida, sÄ er det ned igjen. Sannsynlig med nye cases i NYC og Washington, og P-ordet kan bli tatt i bruk av WHO any time soon.

Jeg har satt en BEARx18 i dag, men ser at jeg kan mÄtte tÄle en tur opp fÞr vi skal ned igjen. Muligens skal vi ikke videre ned fÞr mandag, men jeg tror dette kan snu anytime.

3 Likes

Denne trÄden har endt opp pÄ nivÄ med live-kommentarseksjonen pÄ Investing.com :medal_sports:

12 Likes

Vi skal ned ja
 Men satt en midlertidig frekkis til i morgen eller til futtene snur. Liker ogsÄ ikke OPEC mÞtet i morgen
 Tjener jeg pÄ denne sÄ skal jeg shorte hard pÄ topoen :+1: :blush:

Disclaimer: Jeg har alltid rett.

1 Like

Ser at det fort utvikler seg til en slags pissing contest Bull vs Bear pÄ et forum som dette. Vil minne om at vi alle er her for Ä tjene penger. Hvis man ikke klarer Ä lese og revurdere long og short term beslutninger, sÄ er det jo ingen vits Ä vÊre pÄ et forum

Holder Bull ennĂ„. Den ryker om futtene kommer innafor 2sigma. Samtig er det bare Ă„ forberede seg for “short the bounce” :blush:

Ser ut til Ă„ bli en bra dag :star_struck:

image

1 Like

Tror det er viktig du uthever at det gjelder 1 dag :wink:. Hvis det ikke er blodrÞdt pÄ fredag kan du kalle meg en lÞk.

Avtale! Jeg tror bÞrsene er hÞyere en per nÄ ved stenging fredag :slight_smile:

Care to make it formal? :smiley:

Ta det i denne trÄden da gutter :wink:

https://beta.tekinvestor.no/t/insider-veddemalstrad/5629?u=nocturne

2 Likes

ForstÄr ikke hvor du tar optimismen fra. Eneste grunnen vi ikke stuper at det stimuleres pÄ alle tenkelige vis. Det er bare Ä utsette det uungÄelige.

Jeg er absolutt ikke optimist pÄ langsikt. Det har vi diskutert i starten pÄ januar i denne trÄden. Da lyste greed-indikatoren ekstrem sÄ nedgang mÄtte komme og sÄ fikk vi corona pÄ toppen av det hele.

Men det kommer gjerne et kraftig suckers-rally nÄr det er sÄ oversolgt som nÄ.

Mange sitter nok lastet til skuldrene med shortposisjoner pga de tenker at det mÄ jo bare gÄ nedover. Det setter mange ganger fart pÄ sakene. Det er bare Ä se pÄ Tesla-aksjen etterhvert som flere og flere shortet den. Det stiger voldsomt, men bobler sprekker selvsagt til slutt :blush:
Men nok fra meg for idag. Ha en god alle sammen :blush:

4 Likes

Det ser ut som OSEBX ikke helt enda har lyst til Ă„ ta ut FED sitt rentekutt. Vi beveger oss litt sidelengs.

1 Like

Er et (potensielt) oljekutt pÄ 1 million fat priset inn allerede ?

Fin ascending triangle

Lagger Nordnet som bare helvete idag? Fra 0,58% til over 3% i pluss pÄ bare sekunder, mÄ refreshe faenskapet for at det skal oppdatere seg.

1 Like

OSEBX fĂžlger S&P 500 futures. Det kan bli en spennede close. Hva tipper folk? +1.5% opp eller ned?

Blir nice pÄ OSEBX nÄr OPEC vedtar massive kutt i produksjonen. Ikke for de som sitter med Bear-derivater da.

1 Like

Hvorfor kommentere de som sitter i bear produkter, er det ikke opp til hver enkelt hva man velger?

Fokuser heller pÄ egne investeringer og la andre konsentrere seg om sine. Man trenger ikke galle begge veier :slight_smile:

4 Likes

De er jo veldig opptatt av Ä pÄpeke at de sitter i Bear selv. Spesielt enkelte.

SÄ da fÄr man svar pÄ tiltale.