Hva sÄ? Er det dine penger som stÄr i fare?
Jeg gir bare mine betraktninger jeg. Ikke lurt Ă„ sitte i Bear-derivater og heller ikke lurt Ă„ sende penger til prinser i Nigeria.
Hvis folk likevel Þnsker Ä gjÞre det sÄ kjÞr pÄ.
Hva er typisk etter stort volum og store bevegelser en av veiene? Equilibriums. Vi fÄr se hvordan det gÄr idag, men jeg tipper insidebar fra candelen i gÄr(297-313 i SPY), for sÄ sidelengs ut til neste uke for Ä danne neste punkt i EQ patternet. GÄr vi over 313 idag, sÄ er ikke toppen av bouncen satt ennÄ. Viktig Ä ha i bakhodet at trenden i D og W er i limbo(verken bull eller bear, og M fortsatt er bull. 285 er et ekstremt viktig punkt Ä holde, for brytes dette med god margin sÄ er M i limbo og dagtrenden bear.
USA Äpner opp, OSEX faller ned. Vi har sett flere slike motgÄende bevegelser i det siste.
Har noen sett pÄ bevegelsesmÞnstre og om det er sammenheng her?
Merkelig reaksjon pÄ oslo-bÞrs ja, ogsÄ omtrent i det wall-street smalt opp. NÄ var jo US ned igÄr etter en god dag pÄ mandag hvor dow gikk opp over 5%. Oslo-bÞrs var jo opp 3% igÄr, sÄ kanskje ikke unaturlig at den stenger ned idag.
Er priset inn allerede vell ?
Jeg ser fremdeles ingen mÞnster. Det finnes alltid et mÞnster, man mÄ bare forstÄ det.
Oslo BÞrs har nÄ rettet opp etter USA, hvor sterke jobbtall lÞftet stemningen.
NÄ vs slutten av 2018 pÄ s&p500. Ganske lik bunnformasjon. Bare nÄ er den store volumbaren grÞnn og kursen er over 200 dagers.
Det var dyrt Ä bli lurt inn pÄ Bull kjÞret. Jeg mÄ holde meg til Bear. Det ser jo bare sykt dÄrlig ut for Þkonomien dette. Om 1 uke sÄ er vi nok grundig ned. Peace out.
Hva om det vi ser nÄ er det samme som i slutten av oktober 2018?
Ja ikke umulig det. Tror pÄ en reaksjon opp, men hvor lenge det varer er vanskelig Ä si. Jeg er skeptisk selv pÄ lang sikt, sÄ det betydelig lavere summer nÄ jeg er inne med.
Det er i alle fall et hÞyt volum opp nÄ nÄr jeg ser pÄ f.eks S&P 500, som kan stÞtte din hypotese om at bunnen er nÄdd.
Vi ser heller ikke den gedigne hode- og skulder formasjonen som i 2008.
Ta deg en pause
Vi trenger nye, sterke nĂŠringer i Norge.
@buffet, pass deg for at du ikke er for fastlÄst. Oppgangen i dag var pure BullTrap. Dyr lÊrepenge.
Du mÄ ta inn over deg det som skjer rundt deg. Neste uke er flere europeiske skoler stengt, og mange land virkelig i overlevelsemodus. Chartene du tegner er danser med robo-bulltrap.
à si det der mÄ da vÊre mot forumreglene?