Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Hva sÄ? Er det dine penger som stÄr i fare?

3 Likes

Jeg gir bare mine betraktninger jeg. Ikke lurt Ă„ sitte i Bear-derivater og heller ikke lurt Ă„ sende penger til prinser i Nigeria.

Hvis folk likevel Þnsker Ä gjÞre det sÄ kjÞr pÄ.

10 minutter til USA Äpner. Hvor mye opp eller ned? Det er nÄ du kan briljere @Buffet! :slightly_smiling_face:

1 Like

Hva er typisk etter stort volum og store bevegelser en av veiene? Equilibriums. Vi fÄr se hvordan det gÄr idag, men jeg tipper insidebar fra candelen i gÄr(297-313 i SPY), for sÄ sidelengs ut til neste uke for Ä danne neste punkt i EQ patternet. GÄr vi over 313 idag, sÄ er ikke toppen av bouncen satt ennÄ. Viktig Ä ha i bakhodet at trenden i D og W er i limbo(verken bull eller bear, og M fortsatt er bull. 285 er et ekstremt viktig punkt Ä holde, for brytes dette med god margin sÄ er M i limbo og dagtrenden bear.

1 Like

USA Äpner opp, OSEX faller ned. Vi har sett flere slike motgÄende bevegelser i det siste.
Har noen sett pÄ bevegelsesmÞnstre og om det er sammenheng her?

Merkelig reaksjon pÄ oslo-bÞrs ja, ogsÄ omtrent i det wall-street smalt opp. NÄ var jo US ned igÄr etter en god dag pÄ mandag hvor dow gikk opp over 5%. Oslo-bÞrs var jo opp 3% igÄr, sÄ kanskje ikke unaturlig at den stenger ned idag.

Er priset inn allerede vell ?

Jeg ser fremdeles ingen mÞnster. Det finnes alltid et mÞnster, man mÄ bare forstÄ det.
Oslo BÞrs har nÄ rettet opp etter USA, hvor sterke jobbtall lÞftet stemningen.

1 Like

NÄ vs slutten av 2018 pÄ s&p500. Ganske lik bunnformasjon. Bare nÄ er den store volumbaren grÞnn og kursen er over 200 dagers.

1 Like

Det var dyrt Ä bli lurt inn pÄ Bull kjÞret. Jeg mÄ holde meg til Bear. Det ser jo bare sykt dÄrlig ut for Þkonomien dette. Om 1 uke sÄ er vi nok grundig ned. Peace out.

Hva om det vi ser nÄ er det samme som i slutten av oktober 2018?

Ja ikke umulig det. Tror pÄ en reaksjon opp, men hvor lenge det varer er vanskelig Ä si. Jeg er skeptisk selv pÄ lang sikt, sÄ det betydelig lavere summer nÄ jeg er inne med.

Det er i alle fall et hÞyt volum opp nÄ nÄr jeg ser pÄ f.eks S&P 500, som kan stÞtte din hypotese om at bunnen er nÄdd.
Vi ser heller ikke den gedigne hode- og skulder formasjonen som i 2008.

1 Like

Ta deg en pause

8 Likes

1 Like

Vi trenger nye, sterke nĂŠringer i Norge.

1 Like

@buffet, pass deg for at du ikke er for fastlÄst. Oppgangen i dag var pure BullTrap. Dyr lÊrepenge.
Du mÄ ta inn over deg det som skjer rundt deg. Neste uke er flere europeiske skoler stengt, og mange land virkelig i overlevelsemodus. Chartene du tegner er danser med robo-bulltrap.

Å si det der mĂ„ da vĂŠre mot forumreglene?