US tiÄringen faller ytterligere, setter kanskje ny ATL i dag? Mange nervÞse i dag, kan bli en skikkelig sell-off
Auauau, enda godt jeg har ledig kapital liggende. Det sier jo seg selv at det blir tĂžffe tider for mange. I mitt firma, som driver med grossist handel innen treverk, der vi og handler inn en del lys og lyd og lignende. Alt at varer er forsinket med 8-12 uker pga corona.
SÄ uavhengig bransje, dette kommer til og svi noe sÄ jÊvlig!
Det er forskjell pÄ Ä spÄ, og Ä forberede seg for muligheten.
When you can`t predict, prepare.
Minervini ja, det er litt av en sjarlatan. Selv om denne gangen har han nok rett hvis denne panikken fortsetter utover vÄren.
PÄ hvilken mÄte mener du Minervini er en sjarlatan?
Bratt rsi-kurve. NÄr konsensus laster opp tungt med short-posisjoner sÄ er det ikke alltid det gÄr slik man hÄper pÄ.
Vurderer Ă„ shorte eierne av tivoli-themeparks i USA, tror ikke nedsidepotensialet er tatt ut i det segmentet.
@lassar: Tror dessverre det ble brudd ned fra den stigende kilen da det ble dannet dobbel top.
Volumet er ogsÄ sterkt negativt.
Dobbel topp med target ned til siste bunn pÄ ca. 2880.
Ja den var betre teikna enn min
FÄr sjÄ kva powerhour bringer.
Er dette en greie? FÞr brudd pÄ stigende trend - lavere stigningstakt/horisontal bevegelse.
Og sÄ at nÄ nÊrmer det seg et brudd til synkende trend?
Indekser som svinger 4-5 % daglig Helt sykt.
Krypto fÞles jo nÊrmest ut som en stabil bsu-konto med gode renter i forhold til aksjer sÄ langt i Är.
Jeg ser for meg bear de neste to ukene pga ett ekstremt mediefokus pÄ smitte, og etterhvert dÞdsfall. Det tar ofte 1.5 - 2 uker fra folk blir smittet til de blir alvorlig syke. Ergo skal dette bli mye verre utover i mars, i hvert fall er det min antagelse per dags dato.
Hjelper det ikke med varmere vÊr, eller man finner mer effektive behandlinger, sÄ er vi fucked uansett. SÄ det tar jeg ikke hensyn til. Mitt base scenario er at dette nÄr maks panikk mot slutten av mars, kanskje lenger ute i april for land i kaldere klima.
Mange her investerer i small og mid cap, men baserer seg pÄ utviklingen av OSEBX, S&P 500, de stÞrste indeksene. Man burde ogsÄ se pÄ mindre indekser for Ä se hva som skjer i indekser bygd opp av de selskapene man faktisk investerer i. Her er noen Äpenbare targets jeg tenker vi fort kan nÄ de neste to ukene.
RUT 2000: amerikansk mid cap
Ukeschart, 3 bar play, neste 2 uker forventer jeg gir brudd ned.
OSEMX (mid cap indeks oslo bĂžrs):
5% ned til stÞtte sÄnn ca for norsk mid cap.
OSESX (small cap indeks oslo bĂžrs):
10% ned til stÞtte sÄnn ca. Merk at small cap allerede er under nivÄ for romjula 2018. Jeg setter target til bunnene i 2016.
OSE35GI - Health Care:
10% under dagens nivÄ ser ut til Ä vÊre en fornuftig bunn i biotek/helse-indeks (omtrent der det bunnet forrige uke, eller litt over).
Alle disse scenarioene forutsetter at indeks ikke vil kollapse, at ting ikke blir ordentlig ille, at ting gÄr bra, osv. Jeg bare tror ikke vi har tatt ut nedsiden gitt hva jeg antar mediebildet vil vÊre de neste par ukene. Det virker ikke logisk for meg at vi skal nÄ maks nedside pÄ bÞrser fÞr vi nÄr maks panikk, og vi er ikke der per dags dato.
Med sterk Þkning i antall smittede, og 1.5 - 2 ukers lag i forhold til kritisk syke / dÞde i forhold til smitte, og med alle rapporter som tydelig viser at folk ikke tar dette alvorlig, sÄ tenker jeg at dette skal bli vesentlig verre fÞr det blir bedre.
Hvis man er oppgitt over medias fokus pĂ„ Corona nĂ„, vent til det dĂžr flere mennesker daglig i Norge og man ikke vet hvor lenge hysteriet skal pĂ„gĂ„. Og det dĂžr flere titalls mennesker, kanskje opp mot 100 per dag, i USA. Er 100 mennesker per dag i USA mye? Nei. Men man kan jo forutse hvordan mediefokuset vil vĂŠre om ett par uker. Stengt alt mulig rart her og der, hamstring, dĂždsfall, krise, hamre lĂžs pĂ„ politikere som âikke har gjort nokâ osv osv osv.
MÄ vÊre noen som tjener gode penger om dagen pÄ disse bevegelsene⊠Ned over 4% i dag, opp tilsvarende i gÄr.
Dette er da alle traderes drÞmmescenario mÄ jeg tro? Selv elsker jeg slike turbulente tider.
Mye tradingmÞnstre som er umulig Ä trade pÄ med slik volatilitet.
Trade hovedtrenden. Den er ned pÄ kort sikt.
Ja, det er ganske vanskelig Ă„ trade dette markedet med mindre man daytrader og kan time enkeltaksjer opp mot oversolgt / evt. shorte bouncer.
ForĂžvrig synes jeg det er noe smĂ„tt makabert med Ă„ spekulere i Ăžkonomisk vinning basert pĂ„ et virus som potensielt kan ta livet av ganske mange mennesker, men hey, det er tross alt et bĂžrsforumâŠ