Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

The American Association of Port Authorities said in a statement last week that cargo volume at many US ports during the first quarter of 2020 may be down by 20 percent or more compared to 2019 because of the spreading virus.

20% nedgang i Q1 :see_no_evil:

2 Likes

Og det er nok bare snittet. Antakelig enda høyere mot slutten av Q1 da Corona ikke var en greie i starten.

1 Like

Noe er nok også pga tariffene mot Kina, men ja, er ganske drøyt.

1 Like

image

Hvorfor stanses handelen ved store fall og ikke når den stiger tilsvarende? Mye skittent spill rundt om.

2 Likes

Ser vi Brent olje på 30-tallet og renter på 0.5% innen slutten av Mars?

1 Like

Du skal ikke utelukket at vi skal besøke 30$ tallet i en liten periode.

Noen som tror denne trenden snur snart? Trenden i usa er 24% av den i Italia, justert for normalt søkevolum.

1 Like

Viktig med et perspektiv som Tekinvestorer forstår :wink:

8 Likes

Med hver 4. italiener i karantene kommer helikopterpenger til Italia også etterhvert.
“Myndighetene er først og fremst bekymret for om helsesektoren klarer trykket, og om det er nok sykehussenger i Nord-Italia. Flere sykehus tar nå bare inn pasienter som er syke av koronaviruset.”

Helt ute av kontroll, myndighetene er bare ute etter å vise handlekraft, ikke fornuft. Når karantenen er over så vil jo virsuet aldri komme tilbake, neida!

Det kommer til å bli enden på EU og hele Fiat systemet slik som dette håndteres.
Helikopterpengene kommer til å dale overalt etterhvert, så kommer konkursene, arbeidsløsheten, og politisk uro.

1 Like

Åpner Equinor på 120, og når kjøper man? 92?

Hmm, det her eskalerer fortare enn eg hadde sett føre meg :thinking::exploding_head::mask::sneezing_face:.

Begynner å bli ein god del som spår fullverdig 2008 kollaps, i tillegg til supplychain failure.

6 Likes

Tror det blir voldsomt i morgen ja :nauseated_face:

1 Like

Overraskende negativ utvikling i olja synes jeg. Viser bare hvor uforutsigbar den er. Skal bli svært spennende å følge videre.

Dette viser også hvordan følgeeffektene av dette virusutbruddet fort baller på seg med vidtgripende økonomiske og politiske konsekvenser.,

Tid for selvransakelse for alle bagatelliserende noksagter!

4 Likes

Bomma på helgen å sitte short over, men tror denne blei innertier :wink: (dessverre…)

Bankene tror jeg klarer seg bedre

Det er jo som regel bankene som skaper kriser. En langvarig lånefest skaper bobler. Men mange ganger må det noe uforutsett til for å sparke krisen i gang.

De som var med på å skape finanskrisen var ihvertfall veldig greie med seg selv, samtidig som folk mistet hjemmene sine.

https://www.nettavisen.no/na24/finanskrisen-gir-bonusfest/2751890.html

S&P futures åpnet ned på forrige fredags low. Blir spennende å se hvordan denne utvikler seg gjennom morgendagen.

Tenker dette kan muligens utvikle seg til å bli en dobbel bunn med påfølgende rally men basert på den nåværende stemningen i markedet er det stor sannsynlighet for at vi heller bryter ned til lavere nivåer.

1 Like

Weekend-handelen på ig.com hadde ikke spesielt oppløftende start.

Screenshot 2020-03-08 at 23.45.16

Screenshot 2020-03-08 at 23.50.24

3 Likes

Au da, er glad jeg solgte unna på fredag…