Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Rentemøtet 19 mars.

Jeg tror videre at krav om egenkapital ved boligkjøp blir skrotet. Erstattet med krav om andel i fastrentelån.

3 Likes

Er det mulig ? Spår børsen ned 9% har noe bear men dette er ikke bra.

Dette er ikke bra. Kræsjet kommer nå. Få ting som kan stoppe dette. Og selvfølgelig sitter jeg mer eller mindre full-invested med tilnærma 0 cash tilgjengelig.

2 Likes

Tenkte feil, dette burde vel gi utslag i flere utlån da det faktisk er mange som ikke klarer spare opp egenkapitalen. Eller hva tenker du om effekten av dette?

1 Like

Kan vi ende lengre ned i dag? 8-9% er heftig, men jeg tror det kan gå enda lengre ned i dag. Dette er så intenst at det kan bli hull i hatten

Nettopp!

Samfunn som stopper opp er det siste vi trenger. Forbruk må opp for å unngå økonomisk svarte døden. Corona hadde muligheten til dette alene. Med oljekrig nå er det liten tvil hvilken vei dette går

1 Like

Og med butikkdøden i tillegg. Dette er helt krise for Norge.

Bare å håpe at politikerene ser alvoret, for dette kan bli ugly

3 Likes

S&P futures er stengt på limit down. Må er Dow Jones futures også stengt. Skal åpnes senere i dag

2 Likes

Alt kommer på en gang ja.

Kommer til og bli tvansalg over hele linja.Har heldigvis cash men det skal inn i solide selskaper som tjener penger.

Oversikt over Oslo Børs

Dette er ikke dagen å leke smart, bare å sitte helt i to å la krisen gjøre jobben

1 Like

Nei,faren er at dette fallet kan fortsette,domino efekten kan bli ut av kontroll.Vi er i ukjent farevann.Best og sitte på gjerdet.

Olje på 33, dette lover ikke godt.

Stemmingsrapport kl 8:40
Svenskekrona koster nå 102kr og EUR nærmer seg 11.
image

3 Likes

Den var enda lenger ned i 5-6 tiden, da kostet den 31 :slight_smile:

Venezuela tendenser dette her.

3 Likes

Fint å være utenlandske investorer i dag, får kjøpt enda billigere Norske aksjer…

Det er vel det som er problemet, ingen tør røre ved norsk krone eller børs for tiden (og sånn har det vært siste halvår. Utenlandsk kapital på rømmen fra norge, for risky denne bergknatten her, uten at jeg ser hvorfor )