Langt ned til vol stÞtte pÄ dow, litt skremmende lavt
Huffda
18k coming up?
Det hÞres jo veldig rart ut at ALL verdiskapning gjort av dow jones selskaper sine 2016 skal vÊre tilintetgjort? Men kanskje logisk likevel nÄr man tenker pÄ at selskapene har brukt all sin inntekt pÄ share buybacks.
Var det logisk at bÞrsene falt fra 500 til 200 i 2008? Jeg tenker litt av det samme skjer nÄ. Markedet begynner nÄ Ä prise inn negativ vekst. Ikke bullmarked.
Ta kitron f.eks, priset til pe 12 hvis det har vÊrt problemer siste fire kvartaler, hvis alt har vÊrt bra lengre enn det, priset til pe 17. Det er nok til Ä forklare at aksjen har gÄtt fra 12,5 til 9. Hvis man i tillegg tar med seg 1-2 forventede dÄrlige kvartaler, sÄ gir pe 12 kanskje 6-7 kr.
Prisingen er gjerne bare beregnet utfra siste kvartal ±3 kvartaler. Samme hvor idiotisk det hĂžres utâŠ
Det er da lurt Ä kjÞpe de selskapene man tror kommer seg ut av resesjon pÄ en god mÄte, men det kan vÊre veldig vanskelig Ä forutse. Kanskje hele bransjen blir holdt tilbake noen Är ekstra?
Jeg har stor tiltro til ledelsen i Kitron, men ved overkapasitet over tid, sÄ vil det pÄvirke marginer. Hvis de er mer effektive enn resten av bransjen, sÄ vil de dog mÞte neste bullmarked med svÊrt sterk vekst. Sist gang tok det 7 Är Ä snu selskapet, men det var med en annen ledelse enn i dag.
Siste mann slukker lysetâŠ
Ikke noe hopp i frykt i usa den siste timen, bare litt lett nervÞsitet. à pner sikkert opp i usa i morgen, det har de jo alt under kontroll nÄ.
Bare 3,5% ned siden close, oppĂ„ de 5%-ene fra nĂ„r bĂžrsen var Ă„pen âŠ
Futures gjÞr en byks til the dark side (rÞd) sÄ her blir det haraball.
Hvem skulle trodd at Ä stenge flyfart mellom USA og Europa ville pÄvirke oljen?
OBX futures 589 nÄ
Tenker at vi legger denne klar for dagen som kommer,
CIRCUIT BREAKERS AND PRICE BANDS FOR OSLO STOCK EXCHANGE EQUITIES AND BONDS, OSLO AXESS AND MERKUR MARKET
Du er ganske mye mer enn meg.
Ikke for Ă„ hovereâŠ
Det er vel pÄ tide Ä stramme inn pÄ shorting, eller?
Bare starten pÄ bjÞrnemarkedet dette. Kan vare i noen mÄneder.
Jeg har fortsatt ikke gjort noe siden jeg begynte Ă„ shorte den fĂžrste bouncen for en uke siden.
Fy fan. Da har du tjent bra. Hvertfall hvis du dristet deg inn pÄ noen girede Bear derivater ogsÄ.
Jeg har og tjent, men jeg har fiklet litt vel mye med papirene de seneste ukene. Har 1.1 mill NOK inne nÄ og det nÊrmest doblet seg over natten nÄ med BEAR X10.
Vi fÄr kolektivt prÞve Ä finne nÄr bunnen er nÄdd for Ä unngÄ returtap, men jeg klarer virkelig ikke se hvor bunnen skal vÊre. USA wiped det meste av flyindustrien i natt.
Har en long portefÞlje som har falt en del fra toppen ogsÄ Men ja jeg er glad for at jeg har mye likvide midler i disse tider.