Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Det svenska storbolagsindexet OMXS30 vÀntas enligt IG Markets förhandel sjunka 5,9 procent

Da vil indeksen vÊre ned -20% YTD, sÄ klart enda verre fra toppen.

Target 2000

2 Likes

Skriv gjerne et par ord med begrunnelse for spÄdommen :wink:

«De harde coronaÄra».

1 Like

Der var egentlig bare for Ä sette ting i perspektiv i forhold til hvor latterlig overprisa markedet var, og en retrace tilbake til 2016 nivÄer virker ikke akkurat ufornuftig nÄr du zoomer ut. NÄ har det for alvor begynt Ä balle pÄ seg i Usa, og verre skal det bli

Monthly RSI pÄ under 30 igjenn? Historien har en tendens til Ä gjenta seg

Sikkert mange som dekker shorten i morgentimene. Jeg skal beholde mine. Tror vi er lengre ned en uke fra nÄ enn i dag.

1 Like

Jeg har et annet forslag. Kanskje radikalt, mot strĂžmmen og muligens feil men greit Ă„ belyse det.
S&P500 - Man kan se en RSI-divergens pÄ dagsdragrammet samt fallende salgsvolum.
Det har ogsÄ dannet seg en ny formasjon - en synkende kile (falling wedge) som er en positiv formasjon.

Litt kortere tidsintervall for Ă„ bedre se den fallende kilen.

SĂ„ har jeg lagt merke til at shorterne har begynt Ă„ dekke inn.

3 Likes

Dette er sĂ„ langt vĂŠrt en ganske rask korreksjon sett i forhold til tidligere krakk/resesjoner. Jeg ser ikke bort i fra at enkel tilgang og godt tilbud av short instrumenter faktisk fĂ„r dette overstĂ„tt raskere og mer “korrekt” enn foregĂ„ende bĂžrs-“kriser”

Man er pÄ vinnerlisten med Ä ikke vÊre i minus

image

4 Likes

NĂŠrmer seg kortsiktig target her - kanskje det kommer en ny bounce der?

Screenshot 2020-03-12 09.40.16

3 Likes

Til de som sitter med BEAR X10 eller mer. Husk at BEAR derivatet kan bli wipet om det kommer +6% en dag. Det kan jo etterhvert faktisk skje nÄr man nÄ er i unntakstilstand.

5 Likes

Betyr det tvangssolgt, for sÄ Ä fryse instrumentet for handel?

Derfor anbefales CFD.

Girede papirer kan gjÞre det om bevegelsen er feil veg. De bare kaller det wipeout og papiret er avsluttet og alle pengene du hadde i det blir da tapt. Dette er pga giret. Banken i seg selv har sikret seg mot Ä tape mer enn innskuddet ved Ä operere pÄ dette viset. Kan derfor anbefale at folk etterhvert nÄ gÄr ned til X3.

5 Likes

Lukker short dax og gÄr long OBX.

2 Likes

Noen som vet nÄr ECB skal ha sin press konferens?

@GyldeN skrev i en annen trÄd at ECB annonserer 13:45 norsk tid.

2 Likes

Tenker at vi fÄr en bounce imorgen eller mandag

Det vanskeligste for tiden er Ä beregne hvordan USA-bÞrsene gÄr. De Äpner nok ned, men dersom de snur opp i lÞpet av kvelden sÄ fÄr vi en heftig bounce i morgen. Hvis de derimot fortsetter ned ikveld, sÄ tviler jeg pÄ bouncen blir veldig sterk i morgen tidlig

Spennende tider, i hvert fall :sweat_smile:

1 Like

Greit i pluss pÄ long OBX :slight_smile: https://invst.ly/q3d27

1 Like