Edit: Denne er vel den som gjelder https://www.ig.com/en/indices/markets-indices/germany-30
MÄ ha nok penger til at man ikke lurer pÄ hvor pengene til mat, strÞm, husleie, osv skal komme fra. Da er det vanskelig Ä ha et godt liv.
Tror du blingser hvis dax futures er -12%, eller sÄ er det ikke oppdatert. Hvor ser du det?
DAX-futures ligger an til Äpning pÄ ca. 9000. Det tilsvarer mindre enn 2% nedgang.
Se Investing.com.
Ok da beklager jeg,
Ser pĂ„ futtene pĂ„ investing.com, og der viser den -12.52% og âliveâ
Den teller vel fra nÄr futures stenger, fÞr bÞrsen Äpner gjetter jeg.
67% of client accounts are long on this marke
Interessant.
Men den tar ikke utgangspunkt i sluttkursen for idag. Bare se pÄ chartet.
Litt googling bare- say no more
AltsÄ sikkert mange av disse folka som har gÄtt bort v naturlige Ärsaker men dette fant jeg etter et par sÞk og det gir et ubehagelig bilde
BĂžrsen i Brazil ned 21,3%âŠ
Hva slags bilde da? Har du du bare sĂžkt etter âdead+financeâ og limt inn alle?
Du har altsÄ bevist at ogsÄ eldre menn i nÊringslivet dÞr.
Bringer frem «gode minner» fra Finanskrise-dagene⊠Da var jeg nyutdanna og jobba i en av norges stÞrste banker. Heftig tid, men man lÊrte jo en del av det ogsÄ.
Blant annet at verden kommer til Ă„ gĂ„ videre, selv om det ser fullstendig hĂ„plĂžst ut pĂ„ et tidspunktâŠ
Men nÄ er gjelda fryktelig mye stÞrre, samt oljekrise og epidemi/pandemi. SÄ oppgaven er betydelig vanskeligere Ä lÞse denne gangen enn ved finanskrisen. Det er nok ikke bare Ä sette seddelpressa pÄ full guffe og sette ned rentene og tro at det lÞser seg.
Men ja enig! Verden gÄr videre
Ja, mener ikke Ä bagatellisere det som pÄgÄr nÄ. Det er store utfordringer som skal lÞses, og det vil ta tid. Men lyset er der fremme i enden av tunnelen et sted.
For en del aksjer som ikke er helt direkte pÄvirket av det som skjer nÄ, sÄ vil man snart treffe en bunn der folk ikke lenger er villige til Ä selge. Og denne gangen har vi hatt et rekordbratt fall, sÄ jeg ser ikke bort fra at noe kan hente seg inn litt etter hvert. F.eks innen biotek/pharma, hvor man ikke fÄr en salgssvikt e.l., men fortsetter med sitt mÞysommelige forskningsarbeid som én dag forhÄpentligvis gir gode resultater og dertil belÞnning til tÄlmodige aksjonÊrer.
Litt rart, egentlig; jeg har vĂŠrt bear helt til hele verden ble superbear idag. Da begynte jeg plutselig Ă„ se lysere pĂ„ fremtidenâŠ
BlÊh lÄ et resonnement bak den posten⊠krisskross nevnte triste skjebner- jeg syns det dukket opp ovverraskende mange slike artikler fra siste perioden her.