Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Nå er DAX futures opp over 4%:ok_hand:

1 Like

Helt enig! Kollaps på børs, stengte skole og bhg, folk går bananas i butikker, næringer stenges ned og på TI har vi en prepping for the worst tråd!

Fasinerende tider!

4 Likes

Stor aktivitet i REPO markedet. FED pøser på.
Kan gi en opptur i gullprisen.

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 Likes

Dette er fra Teknisk ukeblad:

Om det er lurt å investere i grønne aksjer eller ei får man avgjøre selv.

4 Likes

3 Likes

hehe i retroscopet peker alt og mere på at man tjene penger av å gå long nå og holde i 3 måneder. I rapporten vises det også til data at det er faktisk flow inn i energy stocks i USA.

men samtidig så understrekes det at man har ingen sammelingbar precedent lengre.

jeg understreker her at jeg er en short term trend follower, dvs jeg tar ingen bets på bottom fishing etc før jeg ser de riktige setups. dette er ingen investeringsanbefaling, bare interessant lesing.

8 Likes

Mulig scenario nå: Folk puster ut og det stiger litt, FOMO blant de som solgte på bunn og en ny lavere topp, cashing.

3 Likes

Short squeeze incoming

2 Likes

Når redegjør “jern Erna” I dag? :slight_smile:

Edit: hilsen en som forsov seg…

Obx? Eller markedet generelt ?

12:30

1 Like

Generelt, indeks og enkeltaksjer

Nas tok helt av nå😳

Very😉

Og hvis man faktisk skal gå long nå, så er det vel sjeldent det er bedre å gå inn i et indeksfond enn nå. Forutsatt at dette ikke er starten på en langvarig resesjon, så er vi typisk oppe 30-50% innen 12 mnd…

1 Like

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-13/roche-gets-clearance-for-coronavirus-test-that-s-10-times-faster?srnd=premium-europe

Dette vil betydelig sette fart på bekreftede cases i US. Kanskje 100k i Ohio blir småtterier?

1 Like

Krisen er på langt nær over.bulltrap?

1 Like

Selvfølgelig :mask::wink: