Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Hvordan ender dette uten å være innom resesjonsterritorie?
Da trenger folk alle pengene de kan få fatt i. Privatpersoner har jo kjøpt som gærninger fremdeles på de verste dagene.
Folk jeg kjenner som aldri har eid en aksje i sitt liv, svinger seg nå rundt for å kjøpe Equinor feks.
Når permitteringene biter tak i lommebøkene, kan man vel se et videre drag ned?

2 Likes

Tror jeg også, men “bull traps” kan være fine å trade de

Jeg tenker fortsatt bulltrap. Panikken og kaoset har bare såvidt begynt i statene. Olja handles alt for høyt i forhold til det den burde. Mye mulig dette er starten på en lengre resesjon og da er alt ALT for tidlig å begynne å kjøpe…

Edit: Men litt av noen svingninger…

6 Likes

Fingeren klar paa avtrekkeren.

Solgt meg ut av bull derivatet, ser an over helgen evt. me tanke på nye muligheter.

2 Likes

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/xPvyrn/her-er-regjeringens-krisetiltak

1 Like

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-12/michael-burry-has-a-big-bearish-bet-warns-of-selling-stampede

Hehe good old burry. Han sa i høsten at den neste krisen vil føre til kollaps i markedet pga selldown av ETFer. Så kommer det seff en krise innen noen måneder.

Påh, berre sjå i tråden her i Januar og Februar. Ingen grunn til å være for tidleg ute :rofl: :rofl:

1. Januar:
1 Like

Tok litt bear obxexdbear nå på 44 :crossed_fingers:

3 Likes

Spent å se om folk vil sitte over helgen ja.

Hva skjer når USA får kontroll på antall smittede?

“The actual spread of the virus in the U.S. still remains frustratingly difficult to track, due to shortcomings in nationwide testing and diagnostics procedures. A top health official in Ohio estimated on Thursday that more than 100,000 people in the state have coronavirus, a number that underscores the limited testing so far.”

2 Likes

Tror ikke USA vil få kontroll på antall smittede, de trenerer testinga med vilje. Panikken vil oppstå når sykehusene blir overfylte og det er åpenbart at smitten sprer seg like ukontrollert som i Italia. Tror det skjer innen to uker.

3 Likes

OHS?

2 Likes
2 Likes

Og de som ikke kom til å tape penger på dette, de kutter også planlagt utbytte…

1 Like

Indekser oslo børs (fjernet oslo access) sortert på beste / dårligste siste 20 børsdager.

Blått er de jeg er mest interessert i - osebx, obx, industri og biotek.

Man kan også si at volatiliteten har gått til himmels.

5 Likes

Når ting settes i perspektiv…

6 Likes

Får huske på denne :slight_smile:

Skjermdump fra IG nå. Kaffikopp med hank.

1 Like

Er ikke den litt søkt, og litt kort tidsspenn?

1 Like