Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Se pÄ U.S. og Trump i kveld! Eksempel til etterfÞlgelse imo. Presidenten har alliert selg kraftig med verdens stÞrste selskaper og linet dem opp pÄ rekke ifm pressekonferansen. Her har du godt lederskap i praksis. Dette vil ha mye Ä si for bÞrsene kommende uke. SÄ kan man mene hva man vil om Trump.

4 Likes
2 Likes

Vi tar det seriĂžst og kan snart teste en del folk.

10 % + :sunglasses:

6 Likes

Det var det du klarte Ä fÄ med deg av denne konferansen? :+1:
Du fortsetter i imponere

Hehe - nei det var et forsÞk pÄ humor etter 4 halvlitere og i karantene.

Har ikke sett den, ikke noe er hyggeligere hvis de faktisk tar bra grep :+1:

Generelt synes jeg volatiliteten er helt - i mangel av bedre ord - idiotisk, i begge retninger for tiden. Var bare et uttrykk for den oppgittheten.

5 Likes

Med all respekt, du er nÄ pÄ Makro, indeks, valuta trÄden hvor en av de viktigste talene pÄ lang tid diskuteres. Ikke Funcom smÄprat.

1 Like

Tar det til meg, vil alltid slite med senskadene :pray:

9 Likes

Hvor viktig denne talen var, fÄr man signaler pÄ her:

Skjermbilde 2020-03-13 kl. 21.30.27

Jeg beklager sprÄket, men forventet mer gitt situasjonen og viktigheten av dette. Du er en oppegÄende og smart fyr. KjÞr sak ikke fjas :smiley:

1 Like

Det som amerikanerne stabler pÄ beina her er meget imponerende. Fy faen for en kontrast til den norske reponsen.

2 Likes

Har USA gjort noe for Ă„ gjĂžre det gratis Ă„ teste seg? Ellers vil det jo ha noen syke mĂžrketall og massiv spredning?

Jeg tenker dette blir en skikkelig bull trap. Det vil vel vare til antall dÞdsfall i USA Þker mye. Jeg er ikke sikker pÄ hvor mye smitte det er i usa, men tenker de ikke ligger mer enn en uke bak Norge. SÄÄÄÄ, noen dager bull fÞr det kollapser igjen?

Problemet her er jo Ä mÄtte ty til karantene osv for Ä unngÄ Ä lamme helsevesenet. Evt ess i ermet er behandling eller vaksine. Kan bli en positiv black swan.

Jeg klarer ikke Ä forstÄ hvordan du har kommet til den konklusjonen. De har sÄ langt ikke gjort noe som hindrer den skjulte smitten som mest sannsynlig foregÄr i det amerikanske samfunnet. Noen enkelte stater har tatt noen grep, men som nasjon har de vel ikke gjort noe.

4 Likes

Du fĂžlger Ă„penbart ikke pressekonferansen as we speak.

1 Like

Trump said the Food and Drug Administration approved a Roche Holding coronavirus test that could make 500,000 additional tests available next week.

On a second front, the president said he had instructed the secretary of energy to buy large amounts of crude oil for the national strategic reserve.

SÊrlig det med 500k tester er imponerende. SÞr-Korea har vel vÊrt best i klassen hittil og har testet desidert mest (relativt sett) og har tilsynelatende fÄtt (en viss) kontroll pÄ utbruddet. Og de har vel testet ~200k personer. Men til sammenligning er USA mye senere ute.

Tenker denne talen og grepene, kombinert med signalene fra europeiske myndigheter, om ikke annet fÄr slutt pÄ pluss minus 5+ prosent fra dag til dag.

Hvordan realÞkonomien vil lide av viruset er fortsatt uavklart og vil vel legge en demper pÄ bull-potensial / varig rekyl inntil en vaksine er klar.

2 Likes

Kanskje vi ikke ser pÄ den samme pressekonferansen. Jeg ser pÄ den hvor den amerikanske presidenten ikke tror denne pandemien vil vÊre en big deal og som vil gÄ over raskt.
Hvilken ser du pÄ?

5 Likes

Er det motparten til dette bett’et som jobber for Ă„ unngĂ„ wipe-out?

Vanskelig Ă„ si, profitt en av de stĂžrste faktorene som driver innovasjon fram, det er ikke ubetinget negativt.
Det som er veldig positivt her, er hvor frampÄ myndighetene i verdens viktigste Þkonomi er. Det er en uke siden Trump og co kalte inn de viktigste private overhodene. Det sier sitt. Og nÄr ledende indexer gÄr 10% (5%) pÄ talen sier det mye om hvordan dette ble vurdert.

Her hjemme sitter myndighetene med hodet godt oppi rÊva. Hadde ikke Danmark kunngjort sine tiltak i gÄr, hadde trolig lite skjedd her hjemme.

2 Likes

Jeg ser en pressekonferanse der de faktisk kommer med lĂžsninger for Ă„ mitigere problemet og ikke bare famler i blinde slik som i europa.

2 Likes

Jeg er enig angÄende norske myndigheter, men er jo ikke lenge siden Trump mente dette var et blaff? Er vel derfor bÞrsene snur, fordi de aner et hÄp nÄ.

Drive through testing er bra, nÄ mangler de bare tiltak for Ä stoppe smitte.

2 Likes

HĂžrte du talen og har du lest hvilke tiltak som er gjort?

Grensene er stengt og de som passerer vurderes nĂžye og blir satt 14 dager i karantene. Her hjemme sendes de med offentlig transport.

1 Like

Internsmitte er vel hovedproblemet i usa nÄ. Litt seint nÄ, nÄr italia har smittet vesten :see_no_evil: