Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

For bra til å ikkje dele trodd OT.

On topic:
Tenk om ikkje diskusjonen her var så prega av volatiliteten i markedet :sweat_smile:

3 Likes

Amerikanere har vel historisk sett vært flinke til å jobbe sammen når det er en trussel utenfra. Det er verre med interne uenigheter.

1 Like

5 Likes

Det er en viss sjanse for at den største smellen ennå ikke har skjedd og jeg tror den kommer når US stenger ned. For øvrig vil jeg minne om at 9.x% opp fra ~21000 dow er ikke det samme som 10.x% prosent ned fra ~23000 dow. Veien går unektelig ned. Håper imidlertid OBX starter ~0% på mandag. Lettest å trade da.

1 Like

Repo! :open_mouth:

Masse repo fremover pluss et stort rentekutt tirsdag/onsdag neste uke kan gi en kraftig bounce på kort sikt

Oppdatert chart her. Legg også merke til RSI

5 Likes

Ser det ut som om at repo hittil har gjort noe særlig for markedet?
QE kan jo hjelpe, men selv det må steppes betydelig opp for å imponere markedet.
Repo kan kjøres uendelig høyt uten at det har noe å si omtrent. Ihvertfall slik jeg ser det.
Men snart kommer de nok med actually real QE this time. De begynte forsåvidt idag med å kjøpe lange renter og ikke bare korte.
Så QE lange renter ikke bare super korte er igang. Markedet hever såvidt et øyebryn, men Trump fikset biffen.
Uansett så var dagens QE noe som virket bare midlertidig, men de vil nok snart legge opp til skikkelig opplegg.
Ellers tror jeg det er noe sånt som 60 friske mrd $+20 mrd $ fra kontantstrøm de reinvisterer i statsobligasjoner nå. Så ish 80 QE.
Hsr vært i snitt 100 siden sept tror jeg? Så ikke imponerende.
ECB har 120 mrd euro i mnd de printer i QE

Så repo greiene forhindrer kun systemisk kollaps, men ellers ikke særlig effekt tror jeg.

1 Like

Som jeg nevnte litt lenger tilbake med at de muligens begynner å kjøpe aksjer. Plausibelt?

1 Like

Ikke lovlig per dags dato, så først må det gjennom kongressen. Er demokratene med på det skal tro?

2 Likes

Ja er klar over at det må lovendringer til. Ja det er et godt spørsmål. Vi må vel på dypere farvann først uansett

Repo gjør vel bare at renten bankene i mellom ikke blir utsatt for markedskreftene, altså at likviditet ville blitt priset høyere?

Helt til det ikke går lengre, og da…

2 Likes

Har Berkshire åpnet pengepungen enda?

1 Like

Han gjorde jo en kjempeblemme og bladde opp for flere Delta-aksjer etter at de hadde begynt å falle litt. Uforståelig manøver fra ham som liksom skal være guruen i faget.

Sier kanskje bare litt om hvilke forventninger amerikanerne hadde om at Corona skulle holde seg utenfor deres grenser.

Jeg tror fortsatt ikke majoriteten over there har innsett det store alvoret.

4 Likes

Enig. Jeg så han hadde kjøpt i Delta og tenkte: Han må ha veldig lange briller til tross for alderen. Smellen har jo ikke kommet enda.

Realiteten er jo at det blir bomstopp i sektorer vi enda ikke helt har skjønt vil lide under det. Og så den langsiktige tanken om sykdommer som vil legge en brems på reiser jorda rundt, kanskje ikke veldig rasjonelt, men i slike situasjoner er ikke folk alltid rasjonelle.

Om ikke annet, det er jo en fin test av datasystemer og hjemmearbeid. Snart kan vi bare sitte hjemme og administrere hverandre mens Godtlevert kjører rundt med mat. :grinning:

2 Likes

Hva skjer hvis US også får short-ban?

1 Like

Da kollapser jo hele systemet ? :man_shrugging:t3:

Han kjøpte aksjer for småsummer og har en uhorvelig mengde med cash. Tror han har ganske kontroll jeg, -som vanlig.

2 Likes

Ingenting godt, desto mer myndighetene forstyrrer det frie markedet til mer skade gjør de. Hadde sikkert dukket opp svartemarked for shorting.

1 Like

Han har i hvert fall så han klarer seg resten av livet, det er helt sikkert! :sweat_smile:

El-Erian har ofte interessante perspektiv:
Sjekk video.

2 Likes

Noen som vet hvordan jeg kan hedge dollar risikoen min på nordnet?

1 Like