Nei, se utviklingen i Italia. Samme dipp før eksplosjonen.
Hvor har du dette fra? Så vidt jeg har skjønt er det blitt testet langt flere de siste dagene enn hva det har vært tidligere. Og i tillegg har man vært mye mer målbevisste med hvem man tester.
Så dette burde tilsi at antall nye smittede burde gå opp, ikke ned - hvis det stemmer. I så fall svært gode nyheter.
Les her:
Jeg savner “antall testede” i statistikken. Det ville vært fint å sett antall testede per dag vs. antall nye tilfeller.
Hva hjelper det? De Skal ikke teste Folk som ikke er helsepersonell eller alvorlig syke.
I følge enkelte her så skyldes nedgangen i antall smittede at færre testes.
Kunne vært greit å vite om det faktisk stemmer.
Jeg har forstått det som at flere blir testet, men at testkriteriene er blitt strengere.
edit: Hvis det stemmer er det ingen grunn til antallet nye smittede skulle synke, snarere tvertimot.
At det er mørketall skjønner jo alle.
Det står ingenting der om at færre mennesker testes. Det virker helt ulogisk at færre skal testes.
Slik forstår jeg det også. Flere testes og med strengere kriterier.
Da burde antall bekreftet smittede gått OPP. Så det er svært positivt at det ikke gjør det.
Nå er det kun alvorlig syke osv som testes står d da . Tolker du ikke d som at d er færre som testes eller ? Det er manko på testkit og reagensrør til oppbevaring av testene.
Har jo etter hvert blitt mange flere som har hatt kontakt med påvist smittede. Nedgangen i dag kan absolutt være en svingning, men det blir interessant å se i morgen.
Uansett så har ikke de strenge tiltakene fra fredag rukket å få noen innvirkning.
Med tanke på at det kan ta 1-2 uker før man utvikler symptomer og dermed kvalifiserer for en test, så skulle en tro at effekten av de tiltakene som nå er blitt iverksatt her til lands ikke vil komme til syne i statistikken før om, ja, 1-2 uker.
At dette nå tilsynelatende gir utslag allerede på dag 1 og 2 gir ingen mening spør du meg .
Enten så har de begynt å bli gniene på testkits, eller så kan det tenkes at folk som uansett nå er bedt om å sitte i to ukers karantene ikke tar seg bryet med å oppsøke lege for å teste seg.
Nedgangen i dag kommer av at det er blitt langt strengere kriterier for å blir testet, det er vel ikke så vanskelig å skjønne? Før testet de alle som hadde symptomer, nå testet de kun de som har alvorlige symptomer og de som har samfunnskritiske/helsepersonell med symptomer.
Det kom jo en slags oppvåkning i befolkningen for ca. 1 uke siden. De nyeste tallene leste antydet at inkubasjonstiden var 5-7 dager ( skal finne kilde).
Det er ikke helt ulogisk at det blir en liten nedgang, men vil nok stige igjen frem til de nye tiltakene får effekt.
edit: kilde https://www.sciencedaily.com/releases/2020/03/200310164744.htm
Det stemmer ikke. Da fikk man beskjed om å holde seg hjemme i 2 uker.
Ja men de tester jo flere sammenlagt, og med strengere kriterier burde det være større sjanse for at hver test er positiv.
Mange gode poeng investorer må ta til seg i dagens turbelente marked.
@Pablo: Det jeg mente var at de tester langt færre enn de ville ha gjort dersom de fortsatte med samme kriterier som de har gjort til nå.
Da vil den eksponensielle veksten i smitte sannsynligvis bli mindre enn den kunne blitt fordi oppgangen i antall testede vil øke mindre enn den kunne ha gjort. Det blir altså flere og flere som blir satt i kategorien «antatt Corona» uten å bli testet. Inntil de eventuelt får alvorlige symptomer blir disse satt i isolasjon.
Derfor mener jeg at statistikken vil vise forholdsmessig færre smittetilfeller fremover enn den har vist til nå.
Guys… feil tråd