Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Hvorfor mener du det er akkurat der smarte penger selger? Magefølelse?

Regner med SMA motstand?

Hvorfor gjør du det og hvorfor akkurat der?
Det jeg prøver å si er at en påstand uten begrunnelse er fullstendig verdiløs.

Det er en historisk presedens for at når indeks endrer retning og fraviker såpass mye fra de lange glidende snittene (målt her på ukentlige kurser) så vil indeks kortsiktig tilbake og teste disse nivåene selv i en ny trend. Historiske bevegelser er ingen garanti for at det samme vil skje i fremtiden, men god R/R her tror jeg.

Selv om det ikke skulle skje akkurat her så vil i så fall kursene stige mer enn dagens kurs når det vel (eventuelt) kommer, derfor kjøper jeg meg litt og litt inn her.

2 Likes

Med enda så lang tid til vi kan se noen løsning på Corona, mener jeg det er galskap å kjøpe nå. Daytrade kan være in lurt om man har baller.

2 Likes

Skulle vel bare mangle?

15 Likes

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/WbAKvd/nav-84000-flere-ledige-siste-uke

1 Like

Har vurdert å kjøpe Nordic American Tankers, dersom de går for 0,14 USD dividends per aksje per kvartal så snakker vi for 10-20% (avhengig av kurs).

Jeg er litt usikker på deres tanker om at ratene skal holde seg lenge… Nå stanser jo ting opp og da skal jo etterspørselen etter olje gå ned. Tenker at det først og frems er lagrene som skal fylles opp nå og så får man en brems i oljetransport / tank også?

1 Like

Hvor mye vil koronaviruset skade økonomien og selskapenes inntjening (i de ledende økonomiene) på lang sikt (de neste 10 årene) i prosent?

Ledende indekser er ned 30% på en måned.

3 Likes

En uke er da ikke lenge :slight_smile: Et blaff kan vel ta en stund, men dette ender nok med FOMO og kamp om aksjene når vi ser lyset i enden av tunnelen. Har fortsatt ikke sett ett estimat som viser tiden etter Corona. Alt handler om starten på et utbrudd. Hva med å vise 10 år fram i tid og hvordan utviklingen blir da?

2 Likes

Når FED når skal kjøpe commercial paper så antar jeg at det er selskapsobligasjoner i finanssektoren det er snakk om?

2 Likes

Aksjeiere har blødd, fondeiere har blødd, hedgefond-eiere har blødd, gull og sølv eiere har blødd, kryptoeiere har blødd, norske sparekontoeiere har blødd, nå er det kanskje bjørnenes tur å blø litt?

4 Likes

Det er kortere tid på commercial paper enn obligasjoner vanligvis. Under ett år.

Kan vel sammenlignes litt med T-bills, bare fra privatsektor.

Bjørnene har blødd i 10 år :stuck_out_tongue:

7 Likes

https://twitter.com/DeItaOne/status/1239944193931464704?s=19 Er dette det som kalles helikopter penger?

Med video

1 Like

Såpass ja, hva blir det neste?

1 Like

De mener alvor! De vil gjøre ALT for å stoppe fallet

2 Likes

Vi gjør jo det samme bare at vi bruker mer penger.

4 Likes

Vi deler jo ut masse penger til folk året rundt.

2 Likes