1998 var sist gang vi hadde en skikkelig oljesmell. LAndet vel på 8-9$ pr fat…
Han treffer ofte han her
Sitat 2016:
– Vi har bare sett første kapittel av oljebremsen. Oljeprisen går i sykluser. Nå er vi i en periode med nedgang og det kan ta mellom ti til 15 år før vi er tilbake med en oppgang, sier Spetalen til E24.
– Jeg tror oljebransjen er en bransje som fortsatt skal gjennom mye ubehagelig, sier Spetalen.
Ta det med ro, futtene bestemmer vei😅
Hvordan blir børsen påvirket når kronen svekker seg?
Potensielle oppkjøpskandidater blir jo billigere for investorer og selskaper som besitter dollar, euro etc
@Invivo er muligens farget av biotek investeringer. og håper på en reddende kontant beholdning fra BIG pharma.
Det er kanskje ikke første pri akkurat nå å gjøre oppkjøp når frykten rår og modus operandi for tiden er å rømme til cash.
Børsen og den norske Korona faller ekstra mye fordi utlendinger selger seg ut av norske selskaper og rømmer til cash kontant usd og euro.
Disse BP selskapene har så sterke og stabile kontantstrømmer så det er nok ikke mye frykt å spore der i gården.
Fallet til NOK er sammensatt, men blir sterkt påvirket av at utlendinger mister troen på norsk økonomi og det kraftige fallet i oljeprisen.
Det hjelper selvsagt ikke det spor at børfall fører til at overbelåning må innfris. Og hele den norske befolkning er vant med å kjøpe alt de har lyst på, aller helst produkter importert i dollars, finansiert av boliglån, forbrukslån og alt for god hjelp av staten om det skulle være litt trangt å betale på den alt for dyre boligen noen måneder.
Tja… Det var jo skivebom, oljeprisrallyet begynte jo rett etter kommentaren der
Det tok “bare” 4 år fra han sa det, til det skjedde…
Hehe, ja, men vi hadde aldri sett slike oljepriser i år eller neste, dersom universer ikkje hadde skapa ein heilt ny variant av eit virussom setter samfunnet ut av spill…
Nei, men alle treffer på ett tidspunkt. Jeg også sa at børsen var dyr i 2016,2017,2018,2019 og i år, tok meg 4 år og et virus før jeg traff også