Er glad jeg vekslet ca 1 mill nok til Dollar,Cad og Euro fĂžr det vĂŠrste fallet.Dette er det vĂŠrste jeg har sett,Cad over 8 kr ? Norge vil slite framover og festen er over.
Ja, opp i alt coronahysteriet sÄ gÄr dette undere radaren. Men Norge gÄt en ny hverdag i mÞte hvis ikke oljeprisen kommer sterkt tilbake
Han gjetter vilt, og har jo ingen argumenter hvorfor?
Importvarer blir dyrere og norske bedrifter blir mer konkurransedyktige? Dette svekker butikker som kjÞper i USD/EUR/osv og selger i NOK. For bedrifter med lÞnnskostnader i NOK og inntekter i USD/EUR/osv sÄ er dette gull.
Til og med for oljebransjen, sÄ hjelper dette pÄ.
@cagey2 rart det ikke ble nevnt, men logikken bak en oppgang i Norge er jo at med en sÄ stor svekkelse i NOK, sÄ er norske selskaper latterlig billige i USD/EUR.
Skaff cash og veksle over til USD da eller? blir jo bare mindre og mindre verdt om man holder det i nok om dagen
«Stort bÞrshopp»
Er 3% et hopp i disse dager?
For den som sitter med 10x bear er det jo litt
Det har jo gÄtt mest ned her i landet? 3% ned hadde ingen reagert pÄ.
Suckers rally pÄ OBX i dag? At OBX kun gÄr ned 30% med disse makroforholdene med oljeprisen i spissen er vel lite trolig? Mer sannsynlig med 40-50% vel.
Krona er svekket 20% mot dollaren, for dem med dollaren har man da altsÄ et 20% fall og nÄ er bÞrsen opp 4%⊠Fortsatt 16% i minus mao for de med dollar.
Tror ogsÄ det er et suckers rally. BÞrsene i USA dikterer verden og vi har ikke sett maksimum panikk i USA enda med syke pasienter pÄ gatene og feltsykehus i central park. Skal nok lenger ned tror jeg.
Central park skjer jo ikke og det forstÄr du sikker ogsÄ, men de har til hensikt Ä sette inn feltsykehus. Det stod ihvertfall presidenten og fortalte pÄ TV.
Det var beskrivende, for et ikke helt utenkelig scenario. Det ser jeg ikke for meg er priset inn i markedet pt. 2 stk sykehusskip er vel mobilisert pt.
Det blir trolig stor oppsving i norgesferie, camping fÄr en ny vÄr
Det er helt sprĂžtt. 12 kroner for en dollar, har vi noengang vĂŠrt der fĂžr?
Nei, aldri. Vi har blÄst forbi historiske topper.
Hvis oljen faller mot 10 dollar fatet sÄ kan vel dollaren nÄ 14-15 mot NOK