Ser ikke så mye bedre ut mot EUR, blir dyrt å feriere på granca nå
Det første de skulle sette inn var vel 2 “sykeskip”. Ett på hver kyst. Det på østkysten var vel på vei til New York.
Jeg er klar
Ska sies at 50d p/c ratio er langt ifra bunn … men swings på 1-2 uker burde være aktuelt. Har allerede 1 inne med 25% så på god vei.
Hva er det vi ser på chartet, at folk kjøper puts?
Ja, nå får normenn se til helvete å holde seg hjemme i vårt flotte land, uavhengig av Corona.
Det burde vært vedtatt som lov at all ferie skal skje i Norge i 2020 for å holde pengene her
Som innbygger i Vestland fylke påberoper jeg meg all rett til å migrere til granca på høsten. Så kan du feriere og blåse så mye penger du vil på norske campingplasser
Klar som et egg for bear-rally jeg også.
Burde ikke Norges Bank starte kjøp av NOK nå? Helst for flere dager siden.
Er vi på vei mot et «jalla-stempel»?
De uttalte vel nettopp dette for ca 45 min siden??
Hvordan styrker man krona på noen annen måte enn å heve renta?
Kjøpe norske kroner i markedet
Ja, sant. Så de vil unngå å bruke renta hvis overhode mulig, men kan det bli nædvendig å øke renta hvis kronefallet fortsetter?
Kan ikke øke renta nå. Må holde næringslivet i gang best mulig.
Klart, men hva om kronefallet fortsetter?
Da går de inn og kjøper NOK, som @Mr.Oncoinvest sier. Se link over med uttalelse fra Norges Bank.
Så den, men lurte som sagt på om de kunne bli tvunget til å heve renta
Det kan jeg ikke se for meg skjer i den situasjonen vi er i nå. De har nok betydelig styrke til å kjempe mot svekkelsen ved å kjøpe NOK hvis de må, men de vil vel helst unngå det om de kan.