Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Noen som har tegnet ut “fasit” allerede :smiley:

4 Likes
4 Likes

Hva mener dere om kjĂžp av bankaksjer/egenkapitalbevis i disse dager?

1 Like

Neste tirsdag kommer arbeidsledighetstall i USA, da fÄr vi en forsmak pÄ det som kommer.

4 Likes

Og pÄ SÞndag kan Tyskland komme frem til at de innfÞrer full lockdown. Hvordan vil DAX reagere da pÄ Mandag?
Opp 4+ % i dag :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Opp 10%.

Hvis de samtidig gjĂžr shorting ulovlig :slight_smile:

2 Likes

Ser ut til at Bitcoin er tingen!

3 Likes

FÞrst en uke bull og sÄ bitcoin fra 1.april :wink:

2 Likes

Stemmer det at opprinnelig forutsetningen til de som skulle fÄ stÞtte fra staten ikke kunne bruke dette til utbytte/bonus, ble uttalt av bla hÞyre og Frp at en slik hindring skulle de ikke kreve?

Tendenser til avtagende interesse (og frykt?) for coronavirus

3 Likes

Bear osebx gikk ut pÄ 43,66, kjÞpt pÄ 40.70.
What to do?

2 Likes

Alt for tidlig ut Paddy.

Gir meg av en eller annen grunn en fĂžlelse av at han som har laget den har sparepengene sine i bitcoin :stuck_out_tongue: image

#WhenMoon?! Anyone? :stuck_out_tongue:

9 Likes

Der kom den! :flushed:NÄ blir det panikk og massepermitteringer i NY. Kjip melding Ä fÄ en fredag for millioner av arbeidere
 :pensive:

Mer info:
https://www.cnbc.com/2020/03/20/new-york-gov-cuomo-orders-100percent-of-non-essential-businesses-to-work-from-home.html

3 Likes

5 min chart denne uka:

Ukeschart tilbake til 1998:

Brytes det ned nÄ er det sÄ vidt jeg kan se ingen stÞtte fÞr 2 100 i SPX.

Quad witching dag, dvs opsjonsdag i dag. Jeg har valgt Ä gÄ inn i helga med kontanter. Vi kan godt ha bunnet, men det er rom nedover - og det er ett godt stykke ned til neste stÞttenivÄ i USA sÄ vidt jeg kan se. Mulig indeks skal skyte opp herfra men i sÄ fall er jeg usikker pÄ hvorfor. Alle nyheter jeg leser er i utgangspunktet negative for Þkonomien, selv om enkeltbedrifter kan gÄ bra likevel.

Og fallet vi har sett er ikke spesielt stort i historisk kontekst. Det kan vÊre greit Ä huske pÄ at det er enorm usikkerhet om hvordan dette pÄvirker Þkonomien framover. Det virker da som ett best case scenario at det snur her. Eventuelt pÄ nyheter om effektive behandlingsmidler, vaksine, og at man tror dette blÄser over i lÞpet av 1-2 mÄneder maksimalt.

7 Likes

Er det det som kalles OHS?

Hvis du er bull kanskje? Er ikke min tolkning hvis jeg prĂžver Ă„ finne en venstre skulder.

Ser ikke helt den, venstresiden skurrer litt. Vil du karateriser dette som en ohs?

Makro, en del spÄdommer pÄ lang sikt:

3 Likes

627 dþdsfall i Italia siste dþgnet, noe sier meg at Kina ikke har vért helt érlig med tallene sine


https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e74fae6f431da0011daf198

6 Likes